Індивідуальна програма розвитку дитини в ЗДО (ДНЗ)

Автор
головний редактор порталу «Педрада», канд. пед. наук
Індивідуальна програма розвитку дитини в закладі дошкільної освіти забезпечує індивідуалізацію розвитку і навчання дитини з особливими освітніми потребами. Який зміст програми — читайте у статті та просто зараз скачайте зразок для її заповнення.
Граємо в інтелектуальні ігри з дошкільниками Примірний зразок індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами
                 Скачати     

Для забезпечення індивідуалізації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти для дітей з особливими освітніми потребами, відповідно до рекомендацій інклюзивно-ресурсного центру, індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (за наявності) або для дітей, які за рішенням закладу освіти отримують підтримку першого рівня, складається індивідуальна програма розвитку.

Примірний зразок індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами для використання в закладах дошкільної освіти додано до Постанови КМУ від 10 квітня 2019 р. № 530 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти».

Зміст Індивідуальної програми розвитку в ЗДО

Розділи ІПР та їх зміст скачати таблицю .pdf

ІПР може мати такі розділи:

№ з/п

назва розділу

зміст розділу

1

Загальні відомості

  • прізвище, ім’я, по батькові дитини
  • дата народження
  • прізвище, ім’я, по батькові батьків (осіб, які їх замінюють)
  • телефон
  • адреса проживання
  • дата вступу до ЗДО
  • група

2

Відомості про особливості розвитку дитини

  • стан здоров’я
  • фізичний і мовленнєвий розвиток
  • когнітивна, емоційно-вольова сфера
  • освітня діяльність
  • наявний рівень знань
  • здібності
  • уміння
  • навички
  • особливі освітні потреби тощо

3

Додаткові освітні таф соціальні потреби дитини

  • додаткова підтримка:
    • асистентом вихователя
    • асистентом дитини
  • супровід соціальним працівником тощо

4

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги

  • найменування корекційно-розвиткового заняття
  • фахівець, який проводить КРЗ
  • місце та розклад проведення КРЗ

5

Освітня програма

  • назва освітньої програми, рекомендованої ІРЦ для роботи з дитиною
  • освітня програма, якою користується вихователь групи

6

Адаптація та модифікація освітніх програм

  • проаналізувати, які адаптації та модифікації (за потреби) слід розробити для:
    • облаштування середовища
    • застосування належних методів, матеріалів, іграшок, обладнання
    • урахування сенсорних та інших потреб дитини

7

Індивідуальний освітній план дитини

  • для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку розробляється індивідуальний освітній план за освітніми лініями строком на 3 місяці з подальшим його продовженням протягом навчального року
  • у плані зазначають:
    • цілі та завдання
    • очікувані результати/уміння
    • методи та засоби реалізації мети
    • моніторинг та оцінювання досягнень

8

Фахівці, які здійснюють психолого-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами

  • прізвище, ім’я, по батькові фахівця, найменування його посади/спеціальності
  • підпис фахівця

9

Погодження індивідуальної програми розвитку з батьками (особами, які їх замінюють)

10

План консультування батьків (осіб, які їх замінюють)

  • заповнюють у процесі розроблення/ виконання індивідуальної програми розвитку
  • вказують:
    • дату
    • тему консультації
    • відповідальних осіб

11

Засідання фахівців, які здійснюють психолого-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами

  • дата засідання
  • присутні
  • питання, винесені на розгляд
  • висновки
  • рекомендації

12

Психолого-педагогічна характеристика дитини з особливими

Подають психолого-педагогічну характеристику дитини з особливими освітніми потребами за 20__/20__ навчальний рік

Перший етап роботи над індивідуальною програмою розвитку дитини з особливими освітніми потребами — це здійснити комплексну оцінку, що дає змогу виявити особливості розвитку дитини: її поведінку, пізнавальні пріоритети та особливості пізнавальної сфери, конкретні вміння, рівень самостійності та загальний рівень розвитку.

Індивідуальна програма розвитку дитини: зразок 

Скачайте зразок оформлення індивідуальної програми розвитку дитини дошкільного віку з особливими освітніми потребами. 

Індивідуальна програма розвитку дитини в ЗДО (ДНЗ)

СКАЧАТИ ЗРАЗОК

Індивідуальну програму розвитку дитини з особливими освітніми потребами у ЗДО:

  • складають на навчальний рік (у разі потреби за рішенням команди психолого-педагогічного супроводу — на літній період);
  • підписують усі члени команди психолого-педагогічного супроводу, один із батьків або інший законний представник дитини;
  • затверджує керівник закладу дошкільної освіти;
  • переглядають тричі на рік (у разі потреби частіше) з метою її коригування;  
  • зберігають в закладі дошкільної освіти не менше ніж три роки;  
  • обліковують у системі автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів.

Індивідуальна програма розвитку для дитини із ЗПР

Окремої форми індивідуальної програми розвитку для дітей із ЗПР немає. Ця форма універсальна, і її заповнюють члени команди психолого-педагогічного супроводу дитини відповідно до потреб і можливостей конкретної дитини. Особливістю освітнього процесу в інклюзивних групах є його індивідуалізація та диференціація. Корекційно-розвиткові заняття проводять за напрямами відповідно до індивідуальних особливостей дитини.

Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами у ЗДО здійснюють працівники психологічної служби (практичні психологи, соціальні педагоги) та педагогічні працівники.

Батьки або інші законні представники дитини можуть отримати копію індивідуальної програми розвитку дитини за вимогою у закладу освіти та/або у системі автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів.

 

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді