Індивідуальна програма розвитку дитини в ЗДО (ДНЗ)
Примірний зразок індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами
Скачати
Для забезпечення індивідуалізації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти для дітей з особливими освітніми потребами, відповідно до рекомендацій інклюзивно-ресурсного центру, індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (за наявності) або для дітей, які за рішенням закладу освіти отримують підтримку першого рівня, складається індивідуальна програма розвитку.
Примірний зразок індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами для використання в закладах дошкільної освіти додано до Постанови КМУ від 10 квітня 2019 р. № 530 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти».
Зміст Індивідуальної програми розвитку в ЗДО
ІПР може мати такі розділи:
№ з/п | назва розділу | зміст розділу |
1 | Загальні відомості |
|
2 | Відомості про особливості розвитку дитини |
|
3 | Додаткові освітні таф соціальні потреби дитини |
|
4 | Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги |
|
5 | Освітня програма |
|
6 | Адаптація та модифікація освітніх програм |
|
7 | Індивідуальний освітній план дитини |
|
8 | Фахівці, які здійснюють психолого-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами |
|
9 | Погодження індивідуальної програми розвитку з батьками (особами, які їх замінюють) | |
10 | План консультування батьків (осіб, які їх замінюють) |
|
11 | Засідання фахівців, які здійснюють психолого-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами |
|
12 | Психолого-педагогічна характеристика дитини з особливими | Подають психолого-педагогічну характеристику дитини з особливими освітніми потребами за 20__/20__ навчальний рік |
Перший етап роботи над індивідуальною програмою розвитку дитини з особливими освітніми потребами — це здійснити комплексну оцінку, що дає змогу виявити особливості розвитку дитини: її поведінку, пізнавальні пріоритети та особливості пізнавальної сфери, конкретні вміння, рівень самостійності та загальний рівень розвитку.
Індивідуальна програма розвитку дитини: зразок
Скачайте зразок оформлення індивідуальної програми розвитку дитини дошкільного віку з особливими освітніми потребами.
Індивідуальну програму розвитку дитини з особливими освітніми потребами у ЗДО:
- складають на навчальний рік (у разі потреби за рішенням команди психолого-педагогічного супроводу — на літній період);
- підписують усі члени команди психолого-педагогічного супроводу, один із батьків або інший законний представник дитини;
- затверджує керівник закладу дошкільної освіти;
- переглядають тричі на рік (у разі потреби частіше) з метою її коригування;
- зберігають в закладі дошкільної освіти не менше ніж три роки;
- обліковують у системі автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів.
Індивідуальна програма розвитку для дитини із ЗПР
Окремої форми індивідуальної програми розвитку для дітей із ЗПР немає. Ця форма універсальна, і її заповнюють члени команди психолого-педагогічного супроводу дитини відповідно до потреб і можливостей конкретної дитини. Особливістю освітнього процесу в інклюзивних групах є його індивідуалізація та диференціація. Корекційно-розвиткові заняття проводять за напрямами відповідно до індивідуальних особливостей дитини.
Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами у ЗДО здійснюють працівники психологічної служби (практичні психологи, соціальні педагоги) та педагогічні працівники.
Батьки або інші законні представники дитини можуть отримати копію індивідуальної програми розвитку дитини за вимогою у закладу освіти та/або у системі автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів.