Все, що потрібно знати про лепбук у школі

Лепбук — підсумковий результат спільної тематичної роботи з дітьми. Він дає змогу дітям швидко та ефективно засвоїти нову інформацію, систематизувати, узагальнити й закріпити вивчений матеріал у пізнавально-ігровій формі

Лепбук у школі допомагає учителям виконувати важливу роботу — навчати дітей вчитися.

Лепбук — це саморобна інтерактивна книжка.

Алгоритм створення лепбука

Виготовлення лепбука — спільна діяльність педагога й дітей, під час якої вони запам’ятовують необхідну інформацію. Цьому передують тематичні заняття та ігри, спостереження, обговорення й бесіди на певні теми.

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Значення лепбука

Фактично лепбук — це тематичний посібник, яскраво оформлений і чітко структурований, що відповідає віковим особливостям дітей. Але якщо для них лепбук — це яскрава книжка із сюрпризними інтерактивними кишеньками, то для педагога — дидактичне й методичне поле для діяльності, зокрема:

  • навчальний, дидактичний та ігровий посібник;
  • нова форма організації пізнавальної активності дітей та їх самостійності;
  • новітній спосіб організації навчальної діяльності;
  • змістовний елемент розвивального середовища класу;
  • форма презентації результатів проекту або тематичного тижня.

Приклад завдання до лепбуку за навчальними предметами

Все, що потрібно знати про лепбук у школі

Лепбук ще називають тематичною або інтерактивною папкою, саморобною міні-книжкою, книжкою-розкладачкою тощо. Він має кишеньки, дверцята, конвертики, віконця, вкладки й рухливі деталі, у які складають дидактичні матеріали. Кожен конвертик або віконце вміщує систематизований матеріал для вивчення і закріплення знань з певної теми.

Щоб заповнити тематичні папки, діти мають:

  • вивчити певний матеріал;
  • виконати завдання;
  • оформити результати спостереження;
  • підготувати замальовку тощо.

Формат лепбука передбачає багато різних «сюрпризних комірок». З них діти мають діставати певні завдання або вкладати папірці з виконаними завданнями. У таких саморобних інтерактивних книжках вони постійно працюють пальцями, а отже, розвивають дрібну моторику і тактильні відчуття.

Під час роботи з лепбуком у дітей розвиваються універсальні компетентності, зокрема вони навчаються:

  • планувати майбутню діяльність;
  • домовлятися з однолітками;
  • розподіляти обов’язки;
  • добирати, узагальнювати та систематизовувати інформацію;
  • самостійно знаходити відповіді на запитання, що виникли;
  • приймати рішення, спираючись на свої знання й уміння;
  • спілкуватися, висловлювати власні думки й побажання;
  • самостійно аналізувати та робити висновки.

Лепбук як навчальна технологія у початковій школі

Отже, лепбук — підсумковий результат спільної тематичної роботи з дітьми. Він дає змогу дітям швидко та ефективно засвоїти нову інформацію, систематизувати, узагальнити й закріпити вивчений матеріал у пізнавально-ігровій формі. Діти можуть самостійно працювати з лепбуком у будь-який час, щоб поновити або розширити свої знання з певної теми.

Новий освітній простір НУШ: початкова школа

НУШ та інноваційні технології в початковій школі

Нова українська школа: Засоби навчання й обладнання початкових класів

Різновиди лепбука

Розмір готового лепбука стандартний у всьому світі. Це папка формату А4 у складеному вигляді та А3 — у розгорнутому. Цей розмір ідеально підходить для того, щоб діти могли самостійно працювати з лепбуком: тримати його в руках, писати і виконувати завдання в ньому, транспотрувати його.

Види лепбуків за формою:

  • стандартна папка з розворотом, що розгортається, як книжка
  • папка з більшою кількістю розворотів
  • книжка у вигляді певної фігури
  • книжка-гармошка — для зображення послідовності подій
  • книжка-сходинка — багатошарова папка-книжка для викладу інформації у вигляді списку
  • книжка-вкладка у вигляді піраміди — для зберігання предметів різного розміру, приміром від більшого до меншого чи навпаки
  • книжка-квітка — пелюстки зручно використовувати для демонстрації частин цілого, утворення складу числа тощо
  • папка-будиночок із регульованими за кількістю та розміром зачиненими/відчиненими віконцями/дверцятами — для словника, розв’язування прикладів, читання складів тощо
  • книжка-конверт, що складається з чотирикутного аркуша паперу, з’єднаного кутами в центрі — утворює чотири секції для зберігання інформації з чотирьох взаємопов’язаних частин
  • книжка-круг — круг із чотирьох секторів для запису короткої інформації.

Залежно від мети та фантазії учитель з дітьми можуть виготовляти й інші види лепбуків — книжка-віяло, книжка-колесо, книжка-мушля, книжка на одну сторінку, квадратна незавершена книжка, книжка-пара тощо.

Залежно від призначення лепбуки поділяють на:

  • навчальні
  • ігрові
  • автобіографічні
  • вітальні, святкові

Учителі не обмежені у виборі наповнення лепбуків. Вони можуть добирати різні дидактичні завдання та види діяльності відповідно до вивчених тем, зокрема:

  • настільні, дидактичні, логічні ігри;
  • лабіринти, кросворди;
  • ігри на уважність;
  • розмальовки, штриховки;
  • реальні предмети — листівки, шматочки тканини, листя, камінці тощо;
  • куплені чи саморобні пазли;
  • паперові чи картонні «рухомі» фігурки та деталі;
  • картки з прислів’ями, загадками, віршами, оповіданнями, ігрові вправи;
  • чисті аркуші для заміток, картки.

Усі завдання-«сюрпризи» в лепбуці діти шукають у стандартних кишеньках, кишеньках-гармошках, кишеньках-книжках, звичайних і фігурних конвертах, віконцях і дверцятах. Завдяки кишенькам діти інакше сприймають навіть подібне, як у підручнику, завдання і залюбки його виконують.

Основні тези щодо оцінювання в початковій школі

Деякі роз’яснення з організації навчально-виховного процесу у початковій школі

Запропонуйте учням початкових класів дослідження родоводу

Як виготовити лепбук

Основа лепбука — цупкий папір. На нього приклеюють кишеньки, книжки-розкладачки, віконця й інші деталі з наочною інформацією за певною темою.

Обкладинку слід зробити яскравою, написати назву та оформити відповідно до теми, прикрасити за бажанням декоративними елементами:

  • малюнками
  • гудзиками
  • блискітками-паєтками
  • елементами флористики
  • наклейками
  • вирізаними тематичними картинками тощо.

Виготовляють лепбук у групі, тому що одна дитина за урок не зможе систематизувати матеріал і оформити роботу. Дітям подобається виготовляти оригінальні кишеньки та наповнювати їх інформаційним змістом. Коли вони беруть активну участь у підготовці лепбука, то запам’ятовують навчальний матеріал швидше.

Алгоритм створення лепбука

У процесі роботи діти навчаються спостерігати, дотримуватись інструкцій, виявляють творчість. Групова форма роботи дає змогу закріпити вивчений матеріал, ще раз його проаналізувати й систематизувати знання.

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді