Організовуємо предметний тиждень у школі
Приклад оформлення Положення про предметні тижні
Скачати
Предметні тижні в школі
Стійкий інтерес до навчального предмета є запорукою успішного засвоєння програмового матеріалу. Тож учителі мають забезпечувати сприятливі умови для формування учня, зацікавленого і вмотивованого до успішного навчання. Цьому слугують зокрема і предметні тижні в школі.
Предметний тиждень — це комплекс навчально-виховних заходів, спрямованих на розвиток творчості учнів, поглиблення їхніх знань із навчальних предметів, а також збагачення фахового досвіду вчителів.
12 запитань і відповідей про атестацію
Щоб посилити інтерес учнів до навчальних предметів, поглибити прагнення до пізнання і саморозвитку, у школах систематично проводять предметні тижні. Окрім того, можуть бути такі завдання, як:
- визначити рівень навчальних досягнень учнів в оволодінні знаннями
- сприяти усвідомленню учнями інтегративних зв’язків між навчальними предметами
- стимулювати пізнавальний інтерес учнів, їхню інтелектуальну і творчу діяльність
- розвивати в учнів комунікативні навички, ініціативність, уміння працювати в команді.
Беручи участь у предметних тижнях, підвищують свою професійну майстерність і вчителі.

Інтеграція різних дисциплін сприяє розвитку креативності в учнів, навчає бачити нові можливості та підходи до розв’язання проблем, стимулює до творчості. Скористайтеся досвідом закладу освіти, який реалізує інтердисциплінарний підхід під час Тижнів фокусованого навчання
Предметні тижні в школі: завдання і тематика
Основні завдання предметних тижнів:
- забезпечити сприятливі умови для вивчення рівня навчальних досягнень учнів, пошуку та виявлення обдарованих учнів;
- поглиблювати знання учнів, стимулювати їхню активну інтелектуальну та творчу діяльність;
- підвищувати інтерес учнів до навчальних предметів, зокрема профільних;
- сприяти усвідомленню учнями інтегративних зв’язків між навчальними предметами;
- розвивати в учнів комунікативні навички, ініціативність, уміння працювати в команді;
- сприяти навчальній, громадсько-організаційній, культурно-мистецькій діяльності учнів;
- забезпечити комфортну атмосферу для виховування в учнів взаємоповаги, толерантності, відповідальності.
Тематика предметних тижнів у школі традиційно залежить від пріоритетних предметів, що вивчають учні. У кожній школі щорічно планують, наприклад, Тиждень математики в школі та Тиждень української мови та літератури. Утім, окрім орієнтації на навчальні предмети, предметні тижні в школі можуть мати загальнопізнавальний зміст. Часто такі форми позапредметних тижнів називають "цікаві тижні в школі".
Предметні тижні: орієнтовний перелік
Найбільш поширені предметні тижні в школі:
- предметний тиждень історії
- предметний тиждень з географії
- тиждень фізики в школі
- тиждень здоров'я в школі
- тиждень хімії в школі
- предметний тиждень музичного мистецтва
- предметний тиждень початкових класів
- предметний тиждень з англійської мови
Звісно, це не повний перелік і він не обмежує фантазію педагогів та учнів.
Предметні тижні в школі: як проводити
Предметні тижні проводять, керуючись відповідним положенням, яке затверджує керівник навчального закладу.
Положення про предметні тижні: як оформити
Наказ про проведення предметних тижнів у школі
Предметний тиждень проводять відповідно до річного плану роботи школи. План підготовки та проведення предметного тижня погоджують із заступником директора з навчально-виховної роботи.
До початку предметного тижня:
- видають відповідний наказ про проведення предметного тижня
- складають план заходів.
Під час засідання методичного об’єднання вчителів обговорюють пропозиції щодо проведення тижня і обирають найліпші.
До цього процесу доречно залучати і лідерів учнівського самоврядування, щоби, приміром, з’ясувати, який формат заходів найбільш цікавий учням.
Ураховуючи ідеї та пропозиції, затверджують план проведення предметного тижня. З огляду на план визначають зміст заходів, які відбуватимуться в межах тижня. Цим зазвичай займається спеціально сформована творча група. Під її керівництвом учителі готують методичні матеріали до класних і позакласних заходів.
Також творча група розв’язує організаційні питання, як-от:
- розподіляє заходи за днями тижня, узгоджує місце і час їх проведення
- обирає відповідальних осіб.
Щоб пробудити цікавість учнів та урочисто розпочати предметний тиждень, розробляють сценарій його відкриття.
Окрім того, учням можуть запропонувати:
- підготувати творче завдання
- оформити стилістично приміщення, виставку тощо.
Про початок предметного тижня анонсують на сайті та інформаційних стендах школи, повідомляючи про заходи у його межах.
Активізація пізнавального інтересу учнів
Традиційними атрибутами предметних тижнів є, зокрема, постери, які створюють учні на задану тематику.
Під час предметних тижнів проводять позакласні заходи, як-от:
- ігри-змагання
- вікторини
- інтелектуальні конкурси
- інтелектуальні марафони
- математичні кафе
- тренінги.
Під час таких заходів учні мають змогу:
- дізнатися про наукові досягнення, здобутки в певній сфері знань
- поглибити свої знання
- зацікавитися тим чи тим навчальним предметом, темою
- проявити ініціативність.
Підбиття підсумків
По завершенню предметного тижня зазвичай проводять підсумкове засідання методичного об’єднання вчителів. На ньому, зокрема:
- обговорюють проведені заходи, визначаючи їх результативність для формування предметних компетентностей учнів
- розглядають плани, конспекти, сценарії уроків та позакласних заходів, проведених у межах тижня
- добирають матеріали для формування методичних бюлетенів, портфоліо тощо.
♥ Всеукраїнський тиждень права
За підсумками видають відповідний наказ.
Цікаво й змістовно організовані заходи у межах предметних тижнів дають змогу підтримати та примножити інтерес учнів не лише до навчального предмета, а й як до інструменту пізнання.