Стійкий інтерес до навчального предмета є запорукою успішного засвоєння програмового матеріалу. Тож учителі мають забезпечувати сприятливі умови для формування учня, зацікавленого і вмотивованого до успішного навчання.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Щоб посилити інтерес учнів до навчальних предметів, поглибити прагнення до пізнання і саморозвитку, у школах систематично проводять предметні тижні. Окрім того, можуть бути такі завдання, як:
- визначити рівень навчальних досягнень учнів в оволодінні знаннями
- сприяти усвідомленню учнями інтегративних зв’язків між навчальними предметами
- стимулювати пізнавальний інтерес учнів, їхню інтелектуальну і творчу діяльність
- розвивати в учнів комунікативні навички, ініціативність, уміння працювати в команді.
Беручи участь у предметних тижнях, підвищують свою професійну майстерність і вчителі.
Підготовчий етап
Предметні тижні проводять, керуючись відповідним положенням, яке затверджує керівник навчального закладу.
До початку предметного тижня:
- видають відповідний наказ
- складають план заходів.
Під час засідання методичного об’єднання вчителів обговорюють пропозиції щодо проведення тижня і обирають найліпші.
До цього процесу доречно залучати і лідерів учнівського самоврядування, щоби, приміром, з’ясувати, який формат заходів найбільш цікавий учням.
Ураховуючи ідеї та пропозиції, затверджують план проведення предметного тижня. З огляду на план визначають зміст заходів, які відбуватимуться в межах тижня. Цим зазвичай займається спеціально сформована творча група. Під її керівництвом учителі готують методичні матеріали до класних і позакласних заходів.
Також творча група розв’язує організаційні питання, як-от:
- розподіляє заходи за днями тижня, узгоджує місце і час їх проведення
- обирає відповідальних осіб.
Щоб підбурити цікавість учнів та урочисто розпочати предметний тиждень, розробляють сценарій його відкриття.
Окрім того, учням можуть запропонувати:
- підготувати творче завдання
- оформити стилістично приміщення, виставку тощо.
Про початок предметного тижня анонсують на сайті та інформаційних стендах школи, повідомляючи про заходи у його межах.
Приклади оформлення
Активізація пізнавального інтересу учнів
Традиційними атрибутами предметних тижнів є, зокрема, стіннівки, які створюють учні на задану тематику.
Під час предметних тижнів проводять позакласні заходи, як-от:
- ігри-змагання
- вікторини
- інтелектуальні конкурси
- інтелектуальні марафони
- математичні кафе
- тренінги.
Під час таких заходів учні мають змогу:
- дізнатися про наукові досягнення, здобутки в певній сфері знань
- поглибити свої знання
- зацікавитися тим чи тим навчальним предметом, темою
- проявити ініціативність.
Підбиття підсумків
По завершенню предметного тижня зазвичай проводять підсумкове засідання методичного об’єднання вчителів. На ньому, зокрема:
- обговорюють проведені заходи, визначаючи їх результативність для формування предметних компетентностей учнів
- розглядають плани, конспекти, сценарії уроків та позакласних заходів, проведених у межах тижня
- добирають матеріали для формування методичних бюлетенів, портфоліо тощо.
♥ Всеукраїнський тиждень права
За підсумками видають відповідний наказ.
Цікаво й змістовно організовані заходи у межах предметних тижнів дають змогу підтримати та примножити інтерес учнів не лише до навчального предмета, а й як до інструменту пізнання.