Музичний квест «Лебедине озеро»

Влаштуйте дітям музичний квест, пов’язаний з головним персонажем музичного твору. У такий спосіб дошкільники добре засвоять обіграний у пошукових завданнях музичний твір, виявлять інтелектуальні вміння, творчі навички та музичні здібності

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Будь-які знання діти найліпше засвоюють у формі гри. Аби закріпити з вихованцями старшої групи музику з балету «Лебедине озеро» Петра Чайковського, вибудуйте музичне заняття як квест, під час якого діти послідовно розв’язують різноманітні завдання, отримуюючи за це елементи загадкового пазлу. В основу пазлу покладено зображення головного персонажа балету — граційного птаха лебедя. Діти впродовж квесту збирають його з окремих елементів, а в кінці дізнаються, що це за птах і як він пов’язаний з музикою балету.

Мета:

  • закріпити в дітей знання про балет «Лебедине озеро» Петра Чайковського
  • посилити інтерес дітей до різних жанрів музичного мистецтва, зокрема балету.

Завдання:

  • розвивати в дітей вміння слухати і сприймати класичну музику у виконанні симфонічного оркестру
  • навчати диференціювати за виглядом та тембральним звучанням музичні інструменти, які входять до складу симфонічного оркестру
  • удосконалювати вміння рухатися під час гри відповідно до характеру музики
  • розвивати навички визначення на слух різної кількості звуків.

Музичний матеріал

  • аудіозапис «Адажіо» з балету «Лебедине озеро» Петра Чайковського
  • аудіозапис «Танець маленьких лебедів» з балету «Лебедине озеро» Петра Чайковського
  • аудіозапис «Марш олов’яних солдатиків» з фортепіанного циклу «Дитячий альбом» Петра Чайковського;
  • фрагмент відеозапису балету «Лебедине озеро» Петра Чайковського
  • пісня «Мокра пісенька», слова Віри Коваль, музика Тетяни Мочоної
  • розспівка «Літачки»

Обладнання

  • портрет Петра Чайковського
  • конверт з елементами пазлу «Лебідь»
  • картки із зображенням нотного стану та нот
  • картки із зображенням музичних інструментів симфонічного оркестру
  • чарівна скринька
  • лебедине пір’я

Технічне оснащення

  • проектор
  • ноутбук

Хід заняття:

Музичний квест «Лебедине озеро»Скачайте конспект тематичного музичного заняття-квесту «Лебедине озеро»

Звучить аудіозапис п’єси «Марш олов’яних солдатиків» з фортепіанного циклу «Дитячий альбом» Петра Чайковського. До музичної зали заходять діти.

Музичний керівник: Добрий день, діти. Сьогодні я отримала звістку про те, що в музичній країні трапилась біда. Злий Чаклун зачаклував дивної краси птаха з одного музичного твору, тепер птах не може полетіти до своєї зграї. Ви допоможете мені його врятувати? (Відповіді дітей.) Злий Чаклун залишив нам химерну головоломку із завданнями, аби ми спробували звільнити птаха від чарів. Він сподівається на те, що ми не зможемо їх розв’язати. Утім, я впевнена, що разом ми легко з усім упораємося.

Музичний керівник показує дітям конверт, у якому лежать елементи пазлу із завданнями.

Музичний керівник: Аби врятувати птаха й дізнатися, що це за птах, ми маємо розв’язати з вами різноманітні завдання, зазначені на кожному елементі пазлу. Склавши докупи елементи пазлу, отримаємо зображення птаха, якого зачаклував Злий Чаклун. А відтак звільнимо його від чарів і дізнаємося, головним персонажем якого відомого музичного твору є цей птах. Ви готові до випробувань? (Відповіді дітей.) Тоді вперед!

Музичний керівник дістає з конверта перший елемент пазлу, зачитує дітям завдання. Діти мають почути музичні звуки, які гратиме музичний керівник на інструменті, і назвати, скільки їх звучало одночасно: один, два чи три.

Музичний керівник: Ви чудово впоралися із завданням! Тож тримайте перший елемент пазлу. Погляньте, тут зображено ніжки птаха. Як ви гадаєте, він уміє танцювати? (Відповіді дітей.) Спробуймо трішки пофантазувати й вигадати танок граційного птаха.

Звучить фрагмент аудіозапису «Адажіо» з балету «Лебедине озеро» Петра Чайковського. Діти виконують довільні музично-ритмічні рухи, утілюючи в них образ граційного птаха. Потім музичний керівник дістає з конверта другий елемент пазлу.

Музичний керівник: Другий елемент пазлу містить наступне завдання. Вам потрібно поглянути ось на ці картки. (Показує картки із зображенням нотного стану й нот.) Діти, що зображено на цих картках? (Відповіді дітей.) А що можна записати на нотному стані за допомогою нот? (Орієнтовні відповіді дітей: «За допомогою нот на нотному стані можна записати пісню».) Правильно, молодці. Тримайте наступний елемент пазлу, на якому зображено дзьоб птаха. На знак вдалого розв’язання завдання пропоную виконати пісню. Та перш ніж заспівати її, розбудимо наші язички.

Діти виконують вправу «Наш язичок».

Вправа «Наш язичок»

Музичний керівник розповідає дітям історію, під час якої вони виконують відповідні рухи язиком.

Жив у своєму будиночку веселий Язичок.

показують язик

У будиночку були червоні дверцята,

рухають стисненими губами

А за ними — білі цуценята.

показують зуби

Ці тваринки любили цукерки й мандаринки.

клацають зубами

Червоні дверцята

То відчинялися, то зачинялися.

відкривають і закривають ротики

Непосидючий Язичок не сидів на місці.

Він часто вибігав із будиночка.

висовують язик туди-сюди

Якось Язичок вирішив подивитися,

Що відбувається на вулиці:

Поглянув ліворуч-праворуч, угору-вниз,

виконують відповідні рухи язиком

І вийшов погрітися на сонечку,

Відпочити на ганочку.

висовують язик «лопаткою» на нижню губу

Подув легкий вітерець,

Язичок наїжачився,

ставлять язик «стрілочкою»

Сховався в будиночок,

«ховають» язик до ротика

І зачинив за собою двері.

закривають ротик

Трохи подумавши,

Язичок вирішив одягтися тепліше

І піти на прогулянку.

висовують язик

Настрій у Язичка був чудовий!

І він вирішив пострибати.

виконують язиком вправу «гойдалка»

Коли Язичок зовсім стомився,

Він вирішив піти додому відпочивати.

«ховають» язик і закривають ротик.

Після вправи «Язичок» музичний керівник проводить з дітьми розспівку «Літачки».

Розспівка «Літачки»

Під час розспівки діти працюють губами, промовляючи звуки «бр-р-р-р-ру».

Музичний квест «Лебедине озеро»

По закінченні розспівки діти виконують пісню «Мокра пісенька», слова Віри Коваль, музика Тетяни Мочоної.

Музичний керівник: Час нам, діти, розв’язати наступне завдання. (Дістає з конверта третій елемент пазлу й зачитує дітям завдання.) Вам потрібно скласти з карток симфонічний оркестр за різними оркестровими групами. А допоможе нам у цьому чарівна скринька, яку мені подарувала Жар-птиця. Промовимо разом «чарівні» слова: «Чари-бари, чари-брись — скринько, відчинись». (Діти промовляють «чарівні» слова.)

Музичний керівник бере чарівну скриньку і підходить з нею до дітей. Відкриває скриньку, обрана дитина дістає зі скриньки коробочку з диском і дає її музичному керівникові.

Музичний керівник: Діти, на попередньому музичному занятті на цьому диску ми слухали з вами аудіозапис одного музичного твору. Послухаймо його знову.

Діти слухають фрагмент аудіозапису «Танець маленьких лебедів» з балету «Лебедине озеро» Петра Чайковського.

Музичний керівник: Діти, чи сподобалась вам музика? Що ви уявляли собі, слухаючи цю музику? Який характер має ця музика? Скільки голосів музичних інструментів ви почули: один чи декілька? Що це були за інструменти? Як ви гадаєте, чи можуть ці інструменти грати соло? (Відповіді дітей.) Як називається великий колектив музикантів, які грають на музичних інструментах? (Орієнтовні відповіді дітей: «Такий колектив музикантів називається оркестром».) Правильно. На попередніх заняттях ми ознайомилися з різними видами оркестрів, але сьогодні детальніше розглянемо склад симфонічного оркестру, у виконанні якого ми щойно послухали музичний твір. Пригадайте, як він називається і хто його автор? (Орієнтовні відповіді дітей: «Це музика з балету «Лебедине озеро» Петра Чайковського».) Так, а називається музичний фрагмент, який ми з вами щойно послухали, танець… (Відповіді дітей: «Маленьких лебедів!».) Молодці! Діти, як ви гадаєте, чому цей фрагмент балету має таку назву? (Відповіді дітей.) Настав час розв’язати наше завдання.

Музичний керівник роздає дітям картки із зображеннями музичних інструментів симфонічного оркестру. Діти називають їх і зазначають, до якої оркестрової групи належить той чи той музичний інструмент. Потім діти самостійно розкладають картки з музичними інструментами за оркестровими групами: струнно-смичкові, дерев’яні духові, мідні духові, ударні.

Музичний керівник: Молодці, діти, ви чудово впоралися і з цим завданням. Начувайся, Злий Чаклуне, ми вже близькі до розгадки твоєї головоломки!

Музичний керівник дістає з конверта й передає дітям четвертий елемент пазлу, на якому зображені крила птаха.

Музичний керівник: Погляньте, діти, чари потроху розсіюються, і ми майже розчаклували нашого птаха. Залишилося розв’язати ще одне завдання. Ви готові, не боїтесь? (Відповіді дітей.)

Музичний керівник дістає з конверта п’ятий елемент пазлу, зачитує дітям завдання.

Музичний керівник: Діти, ми маємо з вами «оживити» музику. Адже ви знаєте, що музика — «жива». Її можна не лише почути, а й побачити. Щойно ми послухали музику з балету «Лебедине озеро» Петра Чайковського. Нагадайте мені, будь ласка, що таке балет? («Орієнтовні відповіді дітей: «Балет — це музична вистава, дія якої передається за допомогою танцю».) Правильно. А щоб зручніше було танцювати, що артисти класичного балету надягають на ноги? (Орієнтовні відповіді дітей: «Артисти класичного балету вдягають на ноги пуанти».) То як, ви готові «оживити» музику? (Відповіді дітей.) Тоді, увага на екран!

Діти переглядають фрагмент відеозапису балету «Лебедине озеро» Петра Чайковського.

Музичний керівник: Діти, вам сподобалося, як рухались артисти балету? Хочете спробувати так само потанцювати і в такий спосіб «оживити» музику? (Відповіді дітей.)

Звучить аудіозапис «Танець маленьких лебедів» з балету «Лебедине озеро» Петра Чайковського. Діти під музику імпровізують музично-ритмічні рухи.

Музичний керівник: Які ви всі молодці! Завдяки своїм знанням та вмінням ви зробили справжнє диво: впоралися з найскладнішими завданнями і розвіяли чари Злого Чаклуна.

Музичний керівник передає дітям останній елемент пазлу, на якому зображено голівку птаха. Діти складають пазл і отримують зображення граційного лебедя.

Музичний керівник: Діти, хто це? (Відповіді дітей.) Головним персонажем якого балету є зачарований птах лебідь? (Відповіді дітей: «Лебедине озеро»!) Правильно. В основу сюжету балету «Лебедине озеро» Петра Чайковського покладена старовинна німецька легенда про прекрасну принцесу Одетте, яку злий чаклун — лицар Ротбарт — перетворив на дивної краси лебедя. Наш лебідь дуже вдячний вам за те, що ви не злякалися Злого Чаклуна і чудово впоралися зі всіма завданнями. А ще — дізналися більше про балет «Лебедине озеро» Петра Чайковського. На знак вдячності наш лебідь хоче всім вам подарувати по ніжній пір’їнці.

Музичний керівник бере чарівну скриньку, дістає з неї пір’їнки і роздає їх дітям.

Музичний керівник: Діти, наші пригоди завершилися — час повертатися до групи. Вам сподобалось у країні музики? Який музичний твір ми слухали на занятті? У якому жанрі створений цей твір? Що ви дізналися нового? Чи сподобалося вам розв’язувати пошукові завдання? Які з них здалися вам складними, а з якими впоратися було легко? (Відповіді дітей.) Аби ви мали змогу ліпше засвоїти сюжет легенди про зачарованого лебедя, пропоную в групі переглянути чудовий мульт­фільм «Принцеса-лебідь». А щоб ви швидше дісталися до групи, візьміть чарівні пір’їнки і летіть на них, як лебеді. До нових зустрічей!

Діти прощаються з музичним керівником і йдуть до групи.

Музичний квест «Лебедине озеро»Скачайте конспект тематичного музичного заняття-квесту «Лебедине озеро»

Людмила Кулиніч, музичний керівник дошкільного навчального закладу ясла-садок «Казка», с. Станіслав, Херсонська обл.

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді