Вимоги до обов’язкових результатів навчання визначені, враховуючи:
- компетентнісний підхід до навчання
- необхідні ключові компетентності учнів
- зміст освітніх галузей.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Які вимоги до обов’язкових результатів навчання
Вимоги до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти наведені в додатку 1 до Державного стандарту початкової освіти.
Окреслено очікувані результати навчання здобувачів освіти:
- загальні
- обов’язкові для учнів:
– 1–2-х класів
– 3–4-х класів.
За кожною освітньою галуззю впорядковано обов’язкові результати навчання здобувачів освіти, що є основою для подальшого навчання на наступних рівнях загальної середньої освіти.
Щоб охопити суть вимог, огляньмо їх структуру.
Структура вимог до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти
І. Мовно-літературна освітня галузь | |
Українська мова та література, мови та літератури відповідних корінних народів та національних меншин | Іншомовна освіта |
▼ | ▼ |
Взаємодія з іншими особами усно, сприйняття і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях | Сприйняття інформації, висловленої іноземною мовою в умовах безпосереднього та опосередкованого міжкультурного спілкування, та критичне оцінювання інформації |
▼ | ▼ |
Сприйняття, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів, медіатекстах та використання її для збагачення свого досвіду | Розуміння прочитаних іншомовних текстів різних видів для здобуття інформації або для задоволення, використання прочитаної інформації та її критичне оцінювання |
▼ | ▼ |
Висловлювання думок, почуттів та ставлення, взаємодія з іншими особами письмово та в режимі реального часу, дотримання норм літературної мови | Надання інформації, висловлювання думок, почуттів та ставлення, взаємодія з іншими особами усно, письмово та в режимі реального часу, використовуючи іноземну мову |
▼ | |
Дослідження індивідуального мовлення, використання мови для власної мовної творчості, спостереження за мовними явищами, їх аналіз | |
II. Математична освітня галузь | |
▼ | |
Дослідження ситуації і виокремлення проблем, які можна розв’язувати із застосуванням математичних методів | |
▼ | |
Моделювання процесів і ситуацій, розроблення стратегій (планів) дій для розв’язання різноманітних задач | |
▼ | |
Критичне оцінювання даних, процесу та результату розв’язання навчальних і практичних задач | |
▼ | |
Застосування досвіду математичної діяльності для пізнання навколишнього світу | |
III. Природнича освітня галузь | |
▼ | |
Відкриття світу природи, набуття досвіду її дослідження, пошук відповідей на запитання, спостереження за навколишнім світом, експериментування та створення навчальних моделей, вияв допитливості та отримання радості від пізнання природи | |
▼ | |
Опрацювання та систематизація інформації природничого змісту, отриманої з доступних джерел, та представлення її у різних формах | |
▼ | |
Усвідомлення розмаїття природи, взаємозв’язків її об’єктів та явищ, пояснення ролі природничих наук і техніки в житті людини, відповідальна поведінка у природі | |
▼ | |
Критичне оцінювання фактів, поєднання нового досвіду з набутим раніше і творче його використання для розв’язання проблем природничого характеру | |
IV. Технологічна освітня галузь | |
▼ | |
Втілення творчого задуму в готовий виріб | |
▼ | |
Турбота про власний побут, задоволення власних потреб та потреб тих, хто оточує | |
▼ | |
Ефективне використання природних матеріалів, турбота про навколишній світ | |
▼ | |
Практичне і творче застосування традиційних та сучасних ремесел | |
V. Інформатична освітня галузь | |
▼ | |
Пошук, подання, перетворення, аналіз, узагальнення та систематизація даних, критичне оцінювання інформації для розв’язання життєвих проблем | |
▼ | |
Створення інформаційних продуктів та програм для ефективного розв’язання задач/проблем, творчого самовираження індивідуально та у співпраці, за допомогою цифрових пристроїв та без них | |
▼ | |
Усвідомлене використання інформаційних і комунікаційних технологій та цифрових пристроїв для доступу до інформації, спілкування та співпраці як творець та/або споживач, самостійне опанування нових | |
▼ | |
Усвідомлення наслідків використання інформаційних технологій для себе, суспільства, навколишнього світу та сталого розвитку, дотримання етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії | |
VI. Соціальна і здоров’язбережувальна освітня галузь | |
Турбота про особисте здоров’я і безпеку, реагування на діяльність, яка становить загрозу для життя, здоров’я, добробуту власного і тих, хто оточує | |
▼ | |
Визначення альтернатив, прогнозування наслідків, ухвалення рішень з користю для здоров’я, добробуту, власної безпеки та безпеки інших осіб | |
▼ | |
Аргументований вибір на користь здорового способу життя, аналіз і оцінка наслідків та ризиків | |
▼ | |
Підприємливість та етична поведінка для поліпшення здоров’я, безпеки та добробуту | |
VII. Громадянська та історична освітня галузь | |
▼ | |
Встановлення зв’язків між подіями, діяльністю людей та її результатами у часі, пояснення значення пам’ятних для себе та інших громадян України дат (подій) | |
▼ | |
Орієнтація у знайомому соціальному середовищі, долучення до його розвитку, пояснення впливу природи та діяльності людей на нього | |
▼ | |
Робота з різними джерелами соціальної та історичної інформації, аналіз змісту джерел, їх критична оцінка | |
▼ | |
Узагальнення інформації з різних джерел, розповідь про минуле і сучасне | |
▼ | |
Представлення аргументованих суджень про відомі факти історії та історичних осіб, а також про події суспільного життя | |
▼ | |
Усвідомлення почуття власної гідності, діяльність з урахуванням власних прав і свобод, повага до прав і гідності інших осіб, протидія дискримінації та нерівному ставленню до особистості | |
▼ | |
Усвідомлення себе громадянином України, аналіз культурно-історичних основ власної ідентичності, визнання цінності культурного розмаїття | |
▼ | |
Дотримання принципів демократичного громадянства, активна участь у житті шкільної спільноти, місцевої громади і держави | |
VIII. Мистецька освітня галузь | |
▼ | |
Художньо-образне, асоціативне мислення у процесі художньо-творчої діяльності через образотворче, музичне та інші види мистецтва | |
▼ | |
Пізнання мистецтва, інтерпретація художніх образів, досвід емоційних переживань, ціннісне ставлення до мистецтва | |
▼ | |
Пізнання себе через художньо-творчу діяльність та мистецтво | |
IX. Фізкультурна освітня галузь | |
▼ | |
Заняття руховою активністю, фізичною культурою та спортом; демонстрація рухових умінь та навичок, використання їх у різних життєвих ситуаціях | |
▼ | |
Вибір фізичних вправ для підвищення рівня фізичної підготовленості | |
▼ | |
Дотримання правил безпечної і чесної гри, вміння боротися, вигравати і програвати; усвідомлення значення фізичних вправ для здоров’я, задоволення, гартування характеру, самовираження та соціальна взаємодія |