Як комплектувати спеціальні групи для дітей з порушеннями мовлення

5522
Автор
директор Комунальної установи «Рівненський інклюзивно-ресурсний центр № 2» Рівненської міської ради

Запитання

За яким принципом комплектувати групи для дітей з порушеннями мовлення та з якого віку зараховувати дітей до спеціальних груп?

Відповідь

Вимоги до формування спеціальних груп визначають такі нормативні документи:

Як організувати роботу команди психолого‑педагогічного супроводу

До спеціальної групи зараховують дітей з особливими освітніми потребами віком від двох до семи або восьми років.

Наповнюваність спеціальної групи для дітей з мовленнєвими труднощами залежить від рекомендованого рівня підтримки, якого потребують діти:

рівень підтримки

максимальна кількість дітей у групі

2, 3

12

3, 4

10

4, 5

8

У разі неможливості сформувати окрему групу через недостатню кількість дітей до однієї групи зараховуються діти з функціональними мовленнєвими труднощами, які потребують другого — п’ятого рівня підтримки, у кількості не більше 10 осіб.

Заняття з розвитку мовлення дітей дошкільного віку

Комбіноване заняття з розвитку мовлення

Висновок

Комплектуйте групи для дітей з порушеннями мовлення у ЗДО з врахуванням рекомендованого інклюзивно-ресурсним центром рівня підтримки дітей та відповідно до вимог Положення про спеціальний дитячий садок, Порядку утворення та функціонування спеціальних груп вихованців закладів дошкільної освіти.

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4338

Освітні програми для використання в закладах дошкільної освіти у 2025/2026 навчальному році

Зміст освітнього процесу в закладі дошкільної освіти реалізовують відповідно до вимог чинних програм розвитку, виховання й навчання дітей. Вибір програм на навчальний рік обговорює та затверджує педагогічна рада закладу. Перелік програм подаємо у статті
82363