Як комплектувати спеціальні групи для дітей з порушеннями мовлення
Запитання
За яким принципом комплектувати групи для дітей з порушеннями мовлення та з якого віку зараховувати дітей до спеціальних груп?
Відповідь
Протокол засідань команди психолого‑педагогічного супроводу
До закладів дошкільної освіти (груп) для дітей з порушеннями мовлення зараховують дітей, які мають тяжкі мовленнєві розлади, ринолалію, заїкуватість, фонетико-фонематичне недорозвинення мовлення при збереженому слусі та інтелекті. Це визначає пункт 18 Порядку комплектування дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу, затверджений спільним наказом МОН, МОЗ від 27.03.2006 № 240/165.
⇒ Заняття з розвитку мовлення дітей дошкільного віку
Комплектуйте групи за віковими ознаками з урахуванням характеру і рівня мовленнєвого недорозвинення.
Для дітей з однорідними мовленнєвими розладами створюйте окремі групи з обов’язковим індивідуальним обліком їхнього мовленнєвого розвитку.
У групи для дітей з тяжкими мовленнєвими порушеннями зараховуйте дітей:
- з 2-х років — ринолалія, заїкуватість, загальне недорозвинення, алалія, афазія, дизартрія;
- з 4-х років — фонетико-фонематичне недорозвинення, дислалія.
⇒ Комбіноване заняття з розвитку мовлення
Для успішної корекції мовленнєвих порушень у дітей групи укомплектовуйте дітьми одного віку з однорідними мовленнєвими розладами.