Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Додайте до вже знайомих інтерактивних форм роботи (як тренінг, ділова гра, вікторина) тендер педагогічних ідей.
Чому «тендер» та хто може взяти участь
Тендер — це конкурсна форма пропозиції послуг, робіт чи товарів, заснована на принципі конкурентної боротьби між учасниками. У перекладі з англійської це слово означає «торги, конкурс». Замість послуг чи товарів педагоги пропонують власні ідеї та пропозиції.
Взяти участь у тендері можуть окремі вихователі або ж групи педагогів (приватні підприємства). У межах заздалегідь оголошеної теми (зазвичай це тема педагогічної ради чи семінару) учасники:
- готують та презентують тендерному комітету свої пропозиції, ідеї
- окреслюють реальні шляхи їх упровадження
- визначають необхідні для цього ресурси
- озвучують очікувані результати.
Переможця визначає тендерний комітет. Ним стає той, чия пропозиція є актуальною, ураховує особливості та можливості закладу освіти, має перспективи для його подальшого розвитку.
Організовувати тендер педагогічних ідей доцільно під час засідань педагогічних рад. Тоді пропозиції щодо вдосконалення роботи закладу дошкільної освіти висловлює не адміністрація, а самі педагоги. Відтак педагоги з більшим ентузіазмом та віддачею реалізують те чи те рішення.
Читайте також
Етапи проведення
Проведіть тендер педагогічних ідей у три етапи:
- оголошення
- підготовча робота
- проведення.
Оголошення тендеру | Визначте:
Усю згадану інформацію розмістіть на стенді для ознайомлення. | |
Підготовча робота | Вихователі об’єднуються в підгрупи, так звані приватні підприємства, або готуються виступати індивідуально — як «фізичні особи». Педагоги оформлюють свої пропозиції у вигляді мультимедійних презентацій, використовуючи:
Форму презентації уточніть на першому етапі. | |
Проведення тендеру | Кожен педагог чи «приватне підприємство» (ПП) презентує свої пропозиції й намагається переконати тендерний комітет у необхідності впровадження саме їхніх ідей у систему роботи закладу дошкільної освіти. Після презентацій усіх учасників тендерний комітет оцінює виступ кожного за різними параметрами. Голова комітету (зазвичай керівник закладу) підбиває підсумки й називає переможця, обґрунтовуючи вибір. |
Учасники можуть висувати як окремі ідеї, так і пропонувати впровадження цілої системи роботи з оголошеної теми. Переможцями тендеру може бути кілька учасників. Окрім того, до реалізації можуть бути взяті пропозиції різних учасників.
Карта оцінки тендеру педагогічних ідей
Параметри | Можливість реалізації (макс. 5 балів) | ||
ПП 1 | ПП 2 | Музичний керівник | |
Матеріальні витрати | |||
Сучасність/новизна | |||
Доступність використання та можливість упровадження | |||
Ефективність та результативність | |||
Загальна кількість балів | |||
Примітки |
Наприклад, учасниками тендеру педагогічних ідей на тему «Оптимізація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному навчальному закладі» стали чотири ПП та дві «фізичні особи» — музичний керівник та інструктор з фізкультури. Вони висловили такі пропозиції:
- ПП1 — упровадити в роботу закладу арт-терапію, кольоротерапію та пісочну терапію, які позитивно впливають на емоційний стан дитини, розвивають тактильно-кінестетичну чутливість, дрібну моторику рук
- ПП2 — використовувати арома- та фітотерапію, властивості кімнатних рослин (хлорофітум, герань) як природних зволожувачів та очищувачів повітря у профілактиці захворювань
- ПП3 — організовувати ігровий стретчинг, вправи стимулювальної гімнастики, що позитивно впливають на зміцнення здоров’я дитини, сприяють профілактиці втоми
- ПП4 — проводити пальчикову гімнастику під час продуктивних видів дитячої діяльності та у повсякденному житті, вправи з психогімнастики для запобігання виникненню емоційних розладів, зняття психічного напруження, розвитку здатності ліпше розуміти себе та інших
- музичний керівник — використовувати музику під час різних видів оздоровчої роботи; особливу увагу звернути на ефект від слухання музики Вольфганга Моцарта («ефект Моцарта»), яка стимулює процеси мислення, пам’яті, розумову діяльність, виховує естетичний смак і навіть має лікувальний ефект («звуковий вітамін С»)
- інструктор з фізкультури — упровадити фітбол-гімнастику, адже використання м’ячів дає змогу індивідуалізувати оздоровчу роботу у закладі дошкільної освіти, вправи з м’ячем сприяють зміцненню м’язів спини й черевного преса, створюють м’язовий корсет, формують навички правильної постави.
Вислухавши всі описані вище пропозиції та проаналізувавши їх за визначеними параметрами, тендерний комітет обрав декілька:
- включити в роботу з дітьми ігровий стретчинг, вправи стимулювальної гімнастики та фітбол-гімнастику (індивідуально або підгрупами)
- використовувати пальчикові ігри та вправи з психогімнастики
- розмістити в групових приміщеннях хлорофітум та герань
- організувати денний сон дітей (процес засинання) під музику Вольфганга Моцарта.
Використання такої форми методичної роботи, як тендер педагогічних ідей, стимулює інтерес і мотивує педагогів до використання інновацій в освітній діяльності, підвищує рівень активності і самостійності педагогів, спонукає їх висловлювати свої думки. Під час таких заходів розвивається прагнення до співпраці, емпатія.
За матеріалом Наталії Нікітіної,
вихователя-методиста дошкільного навчального закладу № 447, Київ