Урізноманітніть рухливі ігри в дитячому садку, використовуючи м’ячі
Як перевірити готовність педагогів до роботи влітку
Гра | Мета | Правила |
Для дітей четвертого року життя | ||
Наздожени м’яча |
| Двоє дітей стають по обидва боки біля педагога. Педагог в обох руках тримає гумові м’ячі. За сигналом він прокочує м’ячі по підлозі, а діти намагаються якнайшвидше наздогнати кожен свого м’яча. Перемагає той, хто швидше наздогнав м’яч і повернув його педагогу |
Біг з м’ячами |
| Діти тримають по гумовому м’ячу в кожній руці. За сигналом педагога діти біжать до кінця зали й повертаються назад. Перемагає той, хто перший прибіжить із двома м’ячами |
Назбирай найбільше |
| Тримаючи в руках кошик з маленькими м’ячами, педагог розкидає їх по залі. За командою педагога діти мають назбирати в свої кошики якомога більше м’ячів |
Кинь з-за голови |
| Діти стають на одній лінії, у кожного в руках — гумовий м’яч. За командою педагога діти, тримаючи м’яч двома руками, заносять його за голову й кидають уперед. Перемагає той, хто правильно і якнайдалі кине м’яча, наздожене його і повернеться з м’ячем на своє місце |
Покоти м’яч |
| Діти тримають у руках по гумовому м’ячу. За командою педагога кожен кладе м’яч на підлогу й починає котити його до кінця зали. Перемагає той, хто найшвидше докотить м’яч до кінця зали і повернеться з ним на місце |
Підкинь та злови |
| Педагог підкидає і ловить гумового м’яча. Потім діти беруть до рук гумові м’ячі та повторюють рухи педагога. Перемагає той, хто правильно підкине і зловить м’яч найбільше разів. Важливо, щоб м’яч не падав на підлогу |
Для дітей п’ятого року життя | ||
Перевезення вантажу | розвиває фізичну активність, швидкість руху, координацію рухів | Діти лягають на живіт, затискаючи гумовий м’яч між колінами. За допомогою рук за командою педагога починають рухатися в інший кінець зали. Перемагає той, хто найшвидше дістанеться іншого кінця зали, не втративши м’яч |
Стрибки з м’ячем | розвиває фізичну активність, швидкість руху, координацію рухів | Діти стоять на одній лінії, тримаючи гумовий м’яч між колінами. За командою педагога діти починають стрибати в протилежний кінець зали, підтримуючи м’яч руками. Перемагає той, хто першим дістанеться протилежного кінця зали, не втративши м’яч |
Відбий та злови | розвиває фізичну активність, швидкість руху, координацію рухів | Кожен з дітей тримає в руках по гумовому м’ячу. Після показу педагога діти відбивають м’яч від підлоги й ловлять його руками. Перемагає той, хто правильно відбивав м’яч і ловив його найбільше разів |
Снайпер | розвиває фізичну активність, швидкість руху, координацію рухів | Діти стають з гумовим м’ячем у руках на відстані одного, півтора чи двох метрів від мішені. За командою педагога діти по черзі намагаються влучити м’ячем у мішень. Як ускладнення можна використовувати м’ячі різного діаметру та кидати їх по черзі то правою, то лівою рукою. Перемагає той, хто влучав найчастіше |
Злови м’яч | розвиває координацію рухів | Діти стоять на одній лінії обличчям до стіни, тримаючи в руках по гумовому м’ячу. Після пояснення і показу педагога діти по черзі кидають м’яч з-за голови об стіну й ловлять його. Перемагає той, хто зловить м’яч найбільше разів |
Підкинь та переклади | розвиває координацію рухів | Педагог показує дітям, як перекладати та перекидати м’яч з руки в руку. Після чого кожен з дітей, тримаючи в руках гумовий м’яч, повторює рухи педагога. Перемагає той, хто найбільше разів переклав і перекинув м’яч з руки в руку, не впустивши його |
Для дітей шостого року життя | ||
М’яч по колу | передавати м’яч одне одному, влучати в ціль; розвиває координацію рухів, фізичну активність | Діти утворюють дві команди, кожна з яких утворює коло. Діти в колі стоять на відстані витягнутої руки одне від одного. Одна дитина тримає м’яч у руках. За командою педагога діти швидко починають передавати м’яч із рук в руки по колу. Перемагає та команда, чий м’яч швидше обійшов коло |
Кеглі | передавати м’яч одне одному, влучати в ціль; розвиває координацію рухів, фізичну активність | На відстані 4 м від лінії, за якою стоять діти, педагог розкладає 5-6 кеглів. У кожного з дітей у руках м’яч. Після команди педагога діти по черзі починають котити м’яч, намагаючись збити найбільше кеглів. Відтак педагог знову виставляє кеглі і гра триває. Перемагає той, хто збив найбільшу кількість кеглів, не переступаючи через лінію |
Перекинь через сітку | утримувати рівновагу; розвиває фізичну активність | Діти стоять із м’ячами в руках обличчям до натягнутої перед ними сітки (висота сітки 1,5-2 м). Педагог пояснює, що діти мають перекинути м’яч через сітку, кидаючи його з-за голови. За командою педагога діти перекидають м’яч через сітку, біжать за ним і повертаються на місце. Наступний кидок знов виконують за сигналом педагога. Перемагає той, хто перекинув через сітку найбільше м’ячів |
Кенгурята | утримувати рівновагу; розвиває фізичну активність | Діти сідають на фітболи, притримуючи їх руками з боків або за «ріжки». За командою педагога діти стрибають уперед, осідлавши фітбол. Перемагає той, хто першим дострибає до фінішу. Для цієї вправи можна використати баскетбольні м’ячі |
Вибивний | розвиває спритність, фізичну активність | Перед початком гри педагог вибирає серед дітей двох ведучих. Вони стають одне навпроти одного на відстані 10-12 м. Перед кожним з них креслять лінію, за яку вони не мають права заходити. Решта дітей стають у центрі між ведучими. За командою педагога діти починають рухатися, а ведучі кидають у них м’яча. У кого влучили, той вибуває з гри. Гра завершується, коли у центрі залишаться двоє дітей. Вони стають ведучими і гра починається знову |
Журнал «Методична скарбничка вихователя»