Ігри з м’ячем для дошкільників

Рухливі ігри з м’ячем, які зацікавлять дітей середньої та старшої груп

Урізноманітніть рухливі ігри в дитячому садку, використовуючи м’ячі

Як перевірити готовність педагогів до роботи влітку

Гра

Мета

Правила

Для дітей четвертого року життя

Наздожени м’яча

  • сприяє повноцінному фізичному розвитку дитини
  • розвиває фізичну активність, швидкість руху

Двоє дітей стають по обидва боки біля педагога. Педагог в обох руках тримає гумові м’ячі. За сигналом він прокочує м’ячі по підлозі, а діти намагаються якнайшвидше наздогнати кожен свого м’яча. Перемагає той, хто швидше наздогнав м’яч і повернув його педагогу

Біг з м’ячами

  • сприяє повноцінному фізичному розвитку дитини
  • розвиває фізичну активність, швидкість руху

Діти тримають по гумовому м’ячу в кожній руці. За сигналом педагога діти біжать до кінця зали й повертаються назад. Перемагає той, хто перший прибіжить із двома м’ячами

Назбирай найбільше

  • розвиває фізичну активність, швидкість руху, уміння вкидати м’яч із-за голови

Тримаючи в руках кошик з маленькими м’ячами, педагог розкидає їх по залі. За командою педагога діти мають назбирати в свої кошики якомога більше м’ячів

Кинь з-за голови

  • розвиває фізичну активність, швидкість руху, уміння вкидати м’яч із-за голови

Діти стають на одній лінії, у кожного в руках — гумовий м’яч. За командою педагога діти, тримаючи м’яч двома руками, заносять його за голову й кидають уперед. Перемагає той, хто правильно і якнайдалі кине м’яча, наздожене його і повернеться з м’ячем на своє місце

Покоти м’яч

  • сприяє повноцінному фізичному розвитку дитини
  • розвиває фізичну активність, швидкість руху

Діти тримають у руках по гумовому м’ячу. За командою педагога кожен кладе м’яч на підлогу й починає котити його до кінця зали. Перемагає той, хто найшвидше докотить м’яч до кінця зали і повернеться з ним на місце

Підкинь та злови

  • сприяє повноцінному фізичному розвитку дитини
  • розвиває фізичну активність, швидкість руху

Педагог підкидає і ловить гумового м’яча. Потім діти беруть до рук гумові м’ячі та повторюють рухи педагога. Перемагає той, хто правильно підкине і зловить м’яч найбільше разів. Важливо, щоб м’яч не падав на підлогу

Для дітей п’ятого року життя

Перевезення вантажу

розвиває фізичну активність, швидкість руху, координацію рухів

Діти лягають на живіт, затискаючи гумовий м’яч між колінами. За допомогою рук за командою педагога починають рухатися в інший кінець зали. Перемагає той, хто найшвидше дістанеться іншого кінця зали, не втративши м’яч

Стрибки з м’ячем

розвиває фізичну активність, швидкість руху, координацію рухів

Діти стоять на одній лінії, тримаючи гумовий м’яч між колінами. За командою педагога діти починають стрибати в протилежний кінець зали, підтримуючи м’яч руками. Перемагає той, хто першим дістанеться протилежного кінця зали, не втративши м’яч

Відбий та злови

розвиває фізичну активність, швидкість руху, координацію рухів

Кожен з дітей тримає в руках по гумовому м’ячу. Після показу педагога діти відбивають м’яч від підлоги й ловлять його руками. Перемагає той, хто правильно відбивав м’яч і ловив його найбільше разів

Снайпер

розвиває фізичну активність, швидкість руху, координацію рухів

Діти стають з гумовим м’ячем у руках на відстані одного, півтора чи двох метрів від мішені. За командою педагога діти по черзі намагаються влучити м’ячем у мішень. Як ускладнення можна використовувати м’ячі різного діаметру та кидати їх по черзі то правою, то лівою рукою. Перемагає той, хто влучав найчастіше

Злови м’яч

розвиває координацію рухів

Діти стоять на одній лінії обличчям до стіни, тримаючи в руках по гумовому м’ячу. Після пояснення і показу педагога діти по черзі кидають м’яч з-за голови об стіну й ловлять його. Перемагає той, хто зловить м’яч найбільше разів

Підкинь та переклади

розвиває координацію рухів

Педагог показує дітям, як перекладати та перекидати м’яч з руки в руку. Після чого кожен з дітей, тримаючи в руках гумовий м’яч, повторює рухи педагога. Перемагає той, хто найбільше разів переклав і перекинув м’яч з руки в руку, не впустивши його

Для дітей шостого року життя

М’яч по колу

передавати м’яч одне одному, влучати в ціль;

розвиває координацію рухів, фізичну активність

Діти утворюють дві команди, кожна з яких утворює коло. Діти в колі стоять на відстані витягнутої руки одне від одного. Одна дитина тримає м’яч у руках. За командою педагога діти швидко починають передавати м’яч із рук в руки по колу. Перемагає та команда, чий м’яч швидше обійшов коло

Кеглі

передавати м’яч одне одному, влучати в ціль;

розвиває координацію рухів, фізичну активність

На відстані 4 м від лінії, за якою стоять діти, педагог розкладає 5-6 кеглів. У кожного з дітей у руках м’яч. Після команди педагога діти по черзі починають котити м’яч, намагаючись збити найбільше кеглів. Відтак педагог знову виставляє кеглі і гра триває. Перемагає той, хто збив найбільшу кількість кеглів, не переступаючи через лінію

Перекинь через сітку

утримувати рівновагу;

розвиває фізичну активність

Діти стоять із м’ячами в руках обличчям до натягнутої перед ними сітки (висота сітки 1,5-2 м). Педагог пояснює, що діти мають перекинути м’яч через сітку, кидаючи його з-за голови. За командою педагога діти перекидають м’яч через сітку, біжать за ним і повертаються на місце. Наступний кидок знов виконують за сигналом педагога. Перемагає той, хто перекинув через сітку найбільше м’ячів

Кенгурята

утримувати рівновагу;

розвиває фізичну активність

Діти сідають на фітболи, притримуючи їх руками з боків або за «ріжки». За командою педагога діти стрибають уперед, осідлавши фітбол. Перемагає той, хто першим дострибає до фінішу. Для цієї вправи можна використати баскетбольні м’ячі

Вибивний

розвиває спритність, фізичну активність

Перед початком гри педагог вибирає серед дітей двох ведучих. Вони стають одне навпроти одного на відстані 10-12 м. Перед кожним з них креслять лінію, за яку вони не мають права заходити. Решта дітей стають у центрі між ведучими. За командою педагога діти починають рухатися, а ведучі кидають у них м’яча. У кого влучили, той вибуває з гри. Гра завершується, коли у центрі залишаться двоє дітей. Вони стають ведучими і гра починається знову

Журнал «Методична скарбничка вихователя»

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді