Як вихователю-методисту створити каталог електронних ресурсів

Витрачаєте багато часу на пошук потрібної інформації в інтернеті? Систематизуйте усі корисні посилання у каталозі електронних освітніх ресурсів

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Одним із поглиначів часу є безлад у матеріалах для роботи і тривалий пошук необхідних адрес, телефонів, сайтів. Систематизуєте освітні ресурси – станете на крок ближче до ефективного тайм-менеджменту.

Для створення та наповнення каталогу створіть творчу групу з педагогів, які добре володіють ІКТ. Учасники творчої групи протягом року добиратимуть корисні ресурси відповідно до визначених завдань закладу дошкільної освіти та освітньої програми, за якою він працює.

Структура каталогу

Каталог зручно формувати з кількох папок, об’єднаних за одним із принципів:

  • за цільовою аудиторією — для батьків, педагогів, батьків і педагогів;
  • за освітніми лініями чи розділами програми, за якою працює дошкільний заклад;
  • за тематичним принципом — нормативні документи, методичні рекомендації та посібники тощо.

Наприклад, якщо брати за основу перший принцип, каталог може складатися з таких папок:

  • для педагогів;
  • для спільного використання педагогів і батьків.

Папка з освітніми ресурсами для педагогів може містити посилання на:

  • перелік нормативних актів у галузі дошкільної освіти (зокрема сайт МОН та обласного/районного/міського відділу освіти тощо)
  • програми розвитку дитини
  • електронні фахові видання
  • методичні рекомендації щодо організації різних видів дитячої діяльності
  • дидактичні матеріали для роботи з дітьми різних вікових категорій — раннього віку, молодшого, середнього та старшого дошкільного віку
  • інформацію про проведення конкурсів для педагогів і дітей.

У папці, що призначена для використання і педагогами і батьками, доречно розмістити посилання на сайти, які містять:

  • навчальні та розвивальні онлайн-ігри
  • відеоролики, мультфільми, аудіоказки, мультимедійні презентації
  • колекції розмальовок
  • ідеї для організації освітньої діяльності, спільної творчості тощо.

Усі ресурси, розміщені у другій папці, батьки можуть використовувати для розвитку дошкільників у домашніх умовах.

Каталог можна розмістити в одному з хмарних сервісів, як-от Google Диск, і дати до нього доступ усім педагогам, а за потреби — і батькам.

Спонукайте педагогів постійно поповнювати каталог: додавати нові посилання, розробляти та вміщувати туди мультимедійні презентації, інтерактивні ігри, відеофільми тощо. Усе це сприяє підвищенню рівня ІКТ-компетентності педагогічного колективу і якості освітнього процесу закладу дошкільної освіти.

До каталогу включіть й авторські мультимедійні ігри, які педагоги створюють у межах опрацьованих тем.

Ресурси в каталозі об’єднуйте за темами, як-от «Пори року», «Тварини», «Рослини», «Безпека» тощо.

У папці «Тварини» доречно розмістити:

  • мультимедійну презентацію про диких і домашніх тварин та їхніх дитинчат;
  • презентацію або відео про особливості способу життя тварин та їх пристосування до різних пір року
  • ілюстрації художників-анімалістів тощо.

У папці «Безпека життєдіяльності» зібрати мультфільми, відеозаписи, мультимедійні презентації, інтерактивні ігри, які педагоги використовують для формування знань про безпечну поведінку на вулиці та вдома; мультимедійні матеріали щодо навчання правил пожежної безпеки тощо.

За потреби додайте до каталогу папки для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Завдяки описаній структурі педагоги легко знайдуть у каталозі потрібний мультимедійний ресурс, щоб спланувати освітню діяльність з дітьми за темою тижня і налагодити взаємодію з батьками.

Як ефективно використовувати каталог

Аби педагоги змогли активно застосовувати у своїй професійній діяльності зібрані в каталозі ресурси:

  • спонукайте їх підвищувати свою ІКТ-компетентність, зокрема навчати користуватися хмарними сервісами (якщо там розміщений каталог)
  • ознайомте колег зі структурою каталогу та змістовим наповненням усіх його папок
  • систематичо переглядайте нові мультимедійні ресурси, які поповнили каталог
  • заохочуйте до створення та наповнення нових папок
  • стимулюйте до використання мультимедійних ресурсів на заняттях та під час інших організованих форм роботи з дітьми.

Якщо групове приміщення не оснащене відповідним мультимедійним обладнанням, сплануйте проведення тих чи тих форм роботи з використанням ресурсів каталогу у пристосованого для цього кабінеті.

Навіщо вам банк електронних освітніх ресурсів

Створений каталог електронних освітніх ресурсів стане частиною методичного забезпечення освітнього процесу закладу дошкільної освіти навчального.

З його допомогою педагоги:

  • заощаджуватимуть час на підготовку до проведення організованих форм роботи з дітьми і водночас цікаво змістово наповнюватимуть освітній процес
  • оптимізують взаємодію з батьками за допомогою електронних освітніх ресурсів.

Ви зможете контролювати зміст матеріалів, які використовують педагоги, зокрема на предмет відповідності до завдань освітньої програми, за якою працює заклад.

Батьки дошкільників отримають сучасні матеріали для спільних з дитиною занять удома.



зміст

Центральна частина статичний блок 2