Як вихователю-методисту створити каталог електронних ресурсів

Автор
головний редактор порталу «Педрада», канд. пед. наук
Витрачаєте багато часу на пошук потрібної інформації в інтернеті? Систематизуйте усі корисні посилання у каталозі електронних освітніх ресурсів

Штучний інтелект у методичній роботі

Одним із поглиначів часу є безлад у матеріалах для роботи і тривалий пошук необхідних адрес, телефонів, сайтів. Систематизуєте освітні ресурси – станете на крок ближче до ефективного тайм-менеджменту.

Для створення та наповнення каталогу створіть творчу групу з педагогів, які добре володіють ІКТ. Учасники творчої групи протягом року добиратимуть корисні ресурси відповідно до визначених завдань закладу дошкільної освіти та освітньої програми, за якою він працює.

Електронний каталог — це...

Електронний каталог — це систематизована електронна база даних, що містить інформацію про наявні ресурси (книги, статті, документи та інші матеріали) у певній бібліотеці чи організації. Каталог дозволяє швидко знаходити необхідні матеріали за різними критеріями, такими як цільова аудиторія, тематика, програми тощо.

Електронні ресурси широко використовуються у навчанні для організації освітнього процесу, доступу до матеріалів та проведення занять. У методичній роботі дошкільного закладу їх також можна ефективно застосовувати — як у роботі з вихователями, батьками, так і з дітьми. Щоб систематизувати всі ці ресурси та впроваджувати їх в освітній процес, вихователю-методисту стануть у пригоді електронні каталоги, які дозволять легко управляти матеріалами і забезпечувати їхню доступність для педагогів, батьків та дітей.

Медіаресурси — це...

Медіаресурси — це різноманітні засоби та платформи, які використовуються для створення, поширення та споживання інформації. Вони можуть включати друковані, аудіо, відео, цифрові формати, такі як газети, журнали, інтернет-сайти, соціальні мережі та мобільні додатки.

Які медіаресурси можуть використовувати педагоги дошкільного закладу

Педагоги дошкільного закладу можуть використовувати різноманітні медіаресурси для підтримки навчального процесу та розвитку дітей. Одним із таких ресурсів є освітні відео, що включають мультфільми та інтерактивні навчальні ролики, які допомагають дітям засвоювати нову інформацію в ігровій формі. Також ефективним інструментом є аудіоказки та пісні, які розвивають мовлення, слухову увагу та уяву.

Інтерактивні дошки з доступом до медіаконтенту дають змогу створювати візуально-інтерактивне середовище для навчання, де діти можуть активно взаємодіяти з інформацією. Окрім того, педагоги можуть використовувати інтернет-платформи з навчальними іграми, які розвивають логіку, креативне мислення та моторні навички.

Дитячі мобільні додатки також можуть бути класним ресурсом для розвитку мовлення, творчих та когнітивних здібностей. А мультимедійні презентації можуть застосовуватись для пояснення простих концепцій і розвитку сенсорних навичок, забезпечуючи дітям можливість засвоювати нові знання через візуальні та звукові стимули.

Електронні освітні ресурси — це... 

Електронні освітні ресурси — це цифрові інструменти, які допомагають створювати цікаве та інтерактивне навчальне середовище для дошкільнят та учнів. Педагоги можуть використовувати електронні книги з яскравими ілюстраціями та інтерактивними елементами, щоб розвивати в дітей інтерес до читання і стимулювати уяву. Онлайн-ресурси з навчальними іграми дозволяють дітям вчитися через гру, що є природним способом пізнання світу в дошкільному віці.

Окрім цього, цікавим інструментом є інтерактивні навчальні платформи, які дають змогу проводити заняття в ігровій формі, використовуючи анімації та мультимедіа. Педагоги також можуть застосовувати віртуальні уроки для розвитку мовлення, логічного мислення та моторики дітей, адаптуючи матеріали відповідно до їх вікових особливостей.

Електронні медіа ресурси для педагогів для роботи з дітьми дошкільного віку: приклади

  1. Освітні мультфільми – допомагають розвивати мовлення та уяву, вчать основам соціальної взаємодії та емоційного інтелекту.
  2. Аудіоказки та пісні – використовуються для розвитку слухової уваги, мовних навичок і пам'яті, а також для створення спокійної атмосфери в групі.
  3. Інтерактивні дошки з доступом до медіаконтенту – дозволяють створювати візуальні уроки з яскравими зображеннями та звуками, що захоплюють увагу дітей.
  4. Мобільні додатки для розвитку дітей – наприклад, додатки для вивчення букв, цифр чи кольорів, які розвивають когнітивні та моторні навички.
  5. Віртуальні книги з інтерактивними елементами – книги, де діти можуть натискати на зображення, взаємодіяти з текстом, що розвиває моторику і стимулює цікавість до читання.
  6. Освітні платформи з інтерактивними іграми – такі, як "Kahoot" для малюків, де педагоги можуть створювати адаптовані до віку запитання для закріплення знань в ігровій формі.

Ці ресурси допомагають педагогам зробити навчання цікавим, доступним і розвивальним для дошкільнят, стимулюючи їхній інтерес до пізнання світу.

Структура електронного каталогу

Каталог зручно формувати з кількох папок, об’єднаних за одним із принципів:

  • за цільовою аудиторією — для батьків, педагогів, батьків і педагогів;
  • за освітніми лініями чи розділами програми, за якою працює дошкільний заклад;
  • за тематичним принципом — нормативні документи, методичні рекомендації та посібники тощо.

Наприклад, якщо брати за основу перший принцип, каталог може складатися з таких папок:

  • для педагогів;
  • для спільного використання педагогів і батьків.

Папка з освітніми ресурсами для педагогів може містити посилання на:

  • перелік нормативних актів у галузі дошкільної освіти (зокрема сайт МОН та обласного/районного/міського відділу освіти тощо)
  • програми розвитку дитини
  • електронні фахові видання
  • методичні рекомендації щодо організації різних видів дитячої діяльності
  • дидактичні матеріали для роботи з дітьми різних вікових категорій — раннього віку, молодшого, середнього та старшого дошкільного віку
  • інформацію про проведення конкурсів для педагогів і дітей.

У папці, що призначена для використання і педагогами і батьками, доречно розмістити посилання на сайти, які містять:

  • навчальні та розвивальні онлайн-ігри
  • відеоролики, мультфільми, аудіоказки, мультимедійні презентації
  • колекції розмальовок
  • ідеї для організації освітньої діяльності, спільної творчості тощо.

Усі ресурси, розміщені у другій папці, батьки можуть використовувати для розвитку дошкільників у домашніх умовах.

Каталог можна розмістити в одному з хмарних сервісів, як-от Google Диск, і дати до нього доступ усім педагогам, а за потреби — і батькам.

Спонукайте педагогів постійно поповнювати каталог: додавати нові посилання, розробляти та вміщувати туди мультимедійні презентації, інтерактивні ігри, відеофільми тощо. Усе це сприяє підвищенню рівня ІКТ-компетентності педагогічного колективу і якості освітнього процесу ЗДО.

image51
ТВОЄ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ Онлайн-курс для керівника та педагога. Опануєте чи удосконалите навички роботи з онлайн-інструментами
✔Як працювати у хмарних сховищах даних ✔ Як створювати ілюстровані матеріали ✔ Онлайн-сервіси для ділових комунікацій ✔ Як взаємодіяти у командах та чатах ✔ Як провести нараду чи семінар онлайн ✔

До каталогу включіть й авторські мультимедійні ігри, які педагоги створюють у межах опрацьованих тем.

Ресурси в каталозі об’єднуйте за темами, як-от «Пори року», «Тварини», «Рослини», «Безпека» тощо.

У папці «Тварини» доречно розмістити:

  • мультимедійну презентацію про диких і домашніх тварин та їхніх дитинчат;
  • презентацію або відео про особливості способу життя тварин та їх пристосування до різних пір року
  • ілюстрації художників-анімалістів тощо.

У папці «Безпека життєдіяльності» зібрати мультфільми, відеозаписи, мультимедійні презентації, інтерактивні ігри, які педагоги використовують для формування знань про безпечну поведінку на вулиці та вдома; мультимедійні матеріали щодо навчання правил пожежної безпеки тощо.

За потреби додайте до каталогу папки для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Завдяки описаній структурі педагоги легко знайдуть у каталозі потрібний мультимедійний ресурс, щоб спланувати освітню діяльність з дітьми за темою тижня і налагодити взаємодію з батьками.

Як ефективно використовувати каталог

Щоб педагоги змогли активно застосовувати у своїй професійній діяльності зібрані в каталозі ресурси:

  • спонукайте їх підвищувати свою ІКТ-компетентність, зокрема навчайте користуватися хмарними сервісами (якщо там розміщений каталог);
  • ознайомте колег зі структурою каталогу та змістовим наповненням усіх його папок;
  • систематичо переглядайте нові мультимедійні ресурси, які поповнили каталог;
  • заохочуйте до створення та наповнення нових папок;
  • стимулюйте до використання мультимедійних ресурсів на заняттях та під час інших організованих форм роботи з дітьми.

Навіщо вам банк електронних освітніх ресурсів

Створений каталог електронних освітніх ресурсів стане частиною методичного забезпечення освітнього процесу закладу дошкільної освіти.

З його допомогою педагоги:

  • заощаджуватимуть час на підготовку до різних форм роботи з дітьми і водночас цікаво змістово наповнюватимуть освітній процес;
  • оптимізують взаємодію з батьками за допомогою електронних освітніх ресурсів.

Ви зможете контролювати зміст матеріалів, які використовують педагоги, зокрема на предмет відповідності до завдань освітньої програми, за якою працює заклад.

Батьки дошкільників отримають сучасні матеріали для спільних з дитиною занять удома.

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді