Заняття з фізичної культури сприяють:
- систематичному та послідовному формуванню, закріпленню й удосконаленню рухових умінь і навичок
- розвитку фізичних якостей
- закріпленню спеціальних знань
- усталенню потреби в повсякденних заняттях фізкультурою
- оптимізації рухової діяльності.
Заняття проводять:
як/де/коли |
|
хто |
|
Обов’язкові умови проведення занять з фізкультури:
- вологе прибирання
- провітрювання приміщення
- підготовка обладнання та інвентарю — безпечного, естетично привабливого, відповідного віку дітей за розмірами, вагою тощо.

Сутичка інтересів — ось як можна розтлумачити конфлікт. Нині 23% педагогів опиняються в епіцентрі булінгу та гострих ситуацій. А кожен четвертий педагог потрапляє в конфліктні ситуації з батьками вихованців чи колегами й не знає, як правильно діяти.
Важливо правильно обрати період проведення цих занять:
| ► організовувати під кінець перебування дітей на повітрі | ⇒ щоб запобігти переохолодженню організму після фізичних навантажень |
| ► розпочати через 10-15 хв. (до 20) після виходу на майданчик | ⇒ щоб діти встигли адаптуватися до погодних умов, а фізіологічні показники — частота пульсу й дихання — досягли належного для активної рухової діяльності рівня |
Типи занять з фізичної культури
У практиці фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми дошкільного віку звертаються до таких типів занять з фізичної культури:
Тип заняття | Вид заняття | Зміст заняття | |
за освітніми завданнями, співвідношенням нового і знайомого програмового матеріалу | МІШАНЕ |
| |
ТРЕНУВАЛЬНЕ |
| ||
КОНТРОЛЬНЕ |
| ||
за змістом рухових завдань і методикою проведення | КОМПЛЕКСНЕ (МІШАНЕ) |
| |
СЮЖЕТНЕ |
| ||
ІГРОВЕ |
– спочатку проводять одну-дві гри малої і середньої рухливості – потім — одну-дві гри великої рухливості – насамкінець — малорухливу гру
| ||
ДОМІНАНТНЕ |
– на розвиток швидкісно-силових якостей – на оволодіння елементами спортивної гри чи вправи – з переважним використанням певного виду фізкультурного обладнання, інвентарю тощо |
Особливості організації занять з фізкультури з дітьми за віком
Заняття з дітьми першого року життя
Заняття з розвитку рухів підходять для дітей уже з першого року життя.
Ігри-заняття у формі комплексів фізичних вправ і масажу проводять індивідуально й розроблюють окремо для малюків різних вікових підгруп:
- до 3–4-х міс.
- до 6-ти міс.
- до 9-ти міс.
- до 12-ти міс.
Заняття з дітьми другого року життя
З дітьми другого року життя заняття з розвитку рухів проводять:
- двічі на тиждень
- тривалістю 10 хв.
Педагог планує заняття окремо для дітей віком:
- від року до півтора — для 2–4-х дітей
- від 1,5 років до 2-х років — для 5–7-х дітей.
Заняття з дітьми третього-сьомого року життя
З третього року життя проводять організоване навчання у формі занять з фізичної культури.
Можна проводити ранкову гімнастику з дітьми старшої групи.
Тривалість заняття становить для дітей:
- третього року життя — 15 хв.
– від двох років до двох років шести місяців
– від двох років шести місяців до трьох років
- четвертого року життя — 15–20 хв.
- п’ятого року життя — 20–25 хв.
- шостого року життя — 25–30 хв.
- сьомого року життя — до 35 хв.
Тривалість частин заняття (вступної, підготовчої, основної і завершальної) та обсяг матеріалу залежать від:
- віку дітей
- поставлених програмових освітніх завдань
- умов проведення заняття.