Заклад освіти організовує діловодство відповідно до затвердженої індивідуальної інструкції з діловодства. Вона визначає основні правила заповнення документації, регламентує порядок документообігу тощо.
⇒ Нова Інструкція з діловодства: 7 розділів і 4 додатки
Організацію діловодства в закладі покладають, як правило, на секретаря чи заступника директора з навчально-виховної роботи.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Відповідальні за організацію діловодства:
- розробляють індивідуальну інструкцію з діловодства та номенклатуру справ закладу
- реєструють та обліковують документи
- організовують документообіг, формування справ, їх зберігання та підготовку до передачі особі, відповідальній за ведення архіву закладу
- забезпечують впровадження та контролюють дотримання працівниками закладу вимог інструкції з діловодства закладу, регламентів та національних стандартів
- уживають заходів до зменшення обсягу документообігу в закладі
- регулярно перевіряють стан діловодства в закладі
- контролюють своєчасний розгляд та проходження документів у закладі
- аналізують інформацію про документообіг, необхідну для прийняття управлінських рішень
- організовують збереження документаційного фонду та користування ним
- ініціюють підвищення кваліфікації працівників з питань діловодства та беруть участь у її організації.
Нормативна база організації діловодства
Організовувати діловодство в закладі освіти слід, ураховуючи положення:
- Національного стандарту України «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів» (ДСТУ 4163-2003)
- Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затв. наказом Мін’юсту від 18.06.2015 № 1000/5
- Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Мін’юсту від 12.04.2012 № 578/5.
Працівники закладу мають дотримуватися:
- Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затв. постановою КМУ від 30.11.2011 № 1242
- Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів, затв. наказом МОН від 23.06.2000 № 240.
Зауважте!
Нині МОН розробляє нову типову інструкцію з діловодства у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності.
Помічник у діловодстві
У випуску 2017.4 КОЗА-ДИСКа «Шаблони документів закладу освіти» доступні:
- шаблони документів, інструкції з діловодства, положень, наказів
- довідкові таблиці й плани, які стануть у пригоді кожному керівнику.
Перелік документів щодо організації діловодства у закладі освіти
(випуск 2017.4 КОЗА-ДИСКа)
ІНСТРУКЦІЇ, ПОЛОЖЕННЯ |
|
| |
| |
| |
| |
ЖУРНАЛИ, КНИГИ |
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
НАКАЗИ |
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
АКТИ |
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
НОМЕНКЛАТУРА СПРАВ, ОПИСИ СПРАВ |
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
– Реєстр описів |