Ігри в укритті з дітьми дошкільного віку

Автор
вихователька ЗДО №52, м. Рівне
Чим зайняти дітей в укритті в дитячому садку, щоб їм було психологічно комфортно та цікаво? Ігри та інші активності описуємо у статті. Підбірка ігор — у прикріпленому файлі
Ігри в укритті з дітьми дошкільного віку      Ігри в укритті з дітьми дошкільного віку: практичний матеріал
       Скачати  

             

Організація безпечного середовища в закладі дошкільної освіти передбачає створення простору, в якому діти будуть захищені від фізичних, психологічних та соціальних загроз. Облаштоване укриття — це найперша вимога безпеки дітей у воєнний час. Водночас психологічний комфорт також є неодмінною умовою захисту дошкільників. Тож перебування дітей в укриттях під час численних повітряних тривог передбачає освітні активності — як пізнавальні, так і ігрові. Пропонуємо в статті підбірку ігор та вправ, що не потребують значної підготовки вихователів, проте допоможуть організувати цікаву й активну зайнятість дітей в укритті.

Чим зайняти дітей в укритті 

Чим зайняти дітей в укритті в садочку? Обов'язкова умова перебування дітей в укриттях — спланований змістовий контент роботи та різноманітні активності, які допоможуть зняти рівень напруги, заспокоїтися, пережити цей час з користю і не призупинити освітній процес. Тож найперше в укритті дітей слід зайняти ознайомленням з місцем розташування, правилами поведінки під час переміщення до укриття та перебування в ньому.  

Залежно від ситуації, умов та часу перебування в укритті дітям пропонують різноманітні активності — ігрову, пізнавальну, образотворчу, театралізовану та ін. Якщо діти стривожені через гучні звуки сирени, доречним буде насамперед переключити увагу дітей на інші звуки та залучити слуховий канал сприйняття інформації. Підійдуть такі прийоми, як хоровий спів або промовляння добре знайомого віршика, потішки, говоріння пошепки, імітація звуків тварин або природи (дощ, вітер), прослуховування дитячих музичних творів тощо.

Вправа «Рахунок»: техніка «5-4-3-2-1»

Порахуйте і назвіть:

  • 5 предметів, які бачите
  • 4 предмети, до яких можете доторкнутись
  • 3 звуки, які чуєте
  • 2 запахи, які відчуваєте
  • 1 смак, який відчуваєте

Вправи для релаксації

Для підвищення емоційної стійкості дітей, важливо включити в активності елементи релаксації. Можна організувати короткі заняття з дихальних практик або вправ на розслаблення. Наприклад, діти можуть сидіти в колі, закрити очі та уявити спокійне місце, слухаючи звуки природи.

Крім того, слід врахувати потреби дітей з особливими освітніми потребами. Для них можна підготувати спеціальні іграшки або сенсорні матеріали, які допоможуть знизити рівень тривожності.

Важливо пам’ятати, що кожна дитина реагує на ситуацію по-різному. Тому варто бути чуйними до їхніх емоцій і потреб, забезпечуючи при цьому безпечне і підтримуюче середовище в укритті.

Ігри для дітей в укритті    

В укритті відповідальні особи проводять розподіл учасників освітнього процесу, враховуючи місткість приміщення та умови його розташування. Після розміщення дітей в укритті педагог за необхідності має заспокоїти їх, використовуючи різноманітні вірші, лічилки та напрацьовані ритуали. Це може включати прості дихальні вправи, такі як «потягушки», або ігри з рухами, наприклад, «Обійманці», щоб знизити напруження. Підійдуть будь-які прості ігри, навіть без іграшок.

Залежно від ситуації, умов та часу перебування в укритті дітям пропонують різноманітні активності — ігрову, пізнавальну, образотворчу, театралізовану та ін. Якщо діти стривожені через гучні звуки сирени доречним буде, у першу чергу, переключити увагу дітей на інші звуки та залучити слуховий канал сприйняття інформації. Підійдуть такі прийоми, як хоровий спів або промовляння добре знайомого віршика, потішки, говоріння пошепки, імітація звуків тварин або природи (дощ, вітер), прослуховування дитячих музичних творів тощо.

Ігри в укритті з дітьми дошкільного віку 

Для дітей в укритті пропонуються й інші цікаві ігри, які допомагають зняти напругу та переключити увагу. Наприклад, такі як: «Шукаємо їжачка», «Таємна кімната», «Таємнича печера», «Країна казок» та «В гості до казки». Такі ігри сприяють розвитку уяви та дозволяють дітям відчути себе героями власної історії.

Гра з ліхтариком

Для гри потрібні «втулки» — від туалетного паперу чи паперових серветок. Одну сторону «втулки» заклеїти скотчем, на скотчі намалювати фломастером силует людини, тварини, пташки тощо, а з іншої сторони «втулку» підсвітити ліхтариком, спрямовуючи світло на стіну, стелю, екран тощо. Запропонувати дітям скласти історію.

Гра «Хто ми сьогодні?»

Цю гру потрібно приготувати заздалегідь. На папір потрібно наклеїти зображення різних тваринок, героїв мультфільмів, знаменитих співаків (що знайомі дітям) тощо. Зображення потрібно приховати — за принципом адвент-календаря.

Кожного разу, коли перебуваєте в укритті, запропонуйте дітям відкрити одне зображення. Наприклад, це буде зображення МІНЬЙОНА. Дітям потрібно привітатись мовою як міньйон, розповісти про себе як міньйон, станцювати таночок міньйона тощо.

Читаємо з дітьми в укритті

Художня література також може стати корисним інструментом для зниження стресу. Читання книг можна супроводжувати спільною творчою діяльністю дітей, театралізацією, ілюструванням або руханками. Це не лише відволікає від стресових ситуацій, а й сприяє розвитку соціальних навичок, уяви та емоційної стійкості.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді