Внутрішньошкільний контроль: підсумковий та оперативний

Правильно обраний вид внутрішньошкільного контролю дає змогу отримати потрібну інформацію про стан навчально-виховного процесу в навчальному закладі

Підсумковий контроль

Підсумковий контроль дає змогу визначити результативність роботи за різні періоди, підбити підсумки роботи навчального закладу чи методичного об’єднання.

Підсумковий контроль здійснюють з різною метою, зокрема, щоб:

  • виявити готовність учнів четвертих класів до навчання в основній школі
  • вивчити рівень знань дітей з різних навчальних предметів
  • зробити висновки щодо ефективності впровадження інноваційної технології, методики
  • узагальнити досвід роботи вчителя (групи вчителів)
  • дати комплексну оцінку діяльності напередодні атестації навчального закладу
  • підбити підсумки роботи за навчальний рік — з’ясувати стан виконання річних завдань відповідно до очікуваного результату.

Оперативний контроль

Якщо у ході підсумкового контролю аналізують результати педагогічної діяльності, то під час оперативного контролю перевіряють її процесуальний аспект.

Оперативний контроль спрямований на:

  • оцінювання стану роботи педагогічного колективу та окремих учителів на певному етапі
  • вивчення щоденної інформації про хід та результати педагогічного процесу
  • перевірку врахування пропозицій, виконання окремих рішень тощо

Під час оперативного контролю не констатують факти, а порівнюють їх, узагальнюють, аналізують, шукають причини тієї чи тієї проблеми. Цей контроль виконує попереджувальну функцію щодо виявлення загроз для кінцевих результатів діяльності навчального закладу і є важливим підгрунтям для проведення підсумкового, тематичного, комплексного контролю.

Оперативному контролю підлягають найбільш важливі на певному етапі питання, які істотно впливають на виконання річних завдань. За підсумками оперативного контролю вносять зміни до педагогічної діяльності — оперативно реагують на пропозиції та зауваження, зроблені під час вивчення питання.

Планують такий контроль зазвичай на місяць. З його питаннями на наступний місяць варто ознайомлювати колектив заздалегідь — в останній тиждень поточного місяця під час педагогічної години чи на засіданні педагогічної ради.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді