Змістом вимог до оцінювання є виявлення, вимірювання та оцінювання навчальних досягнень учнів, які структуровані у навчальних програмах, за навчальними предметами.
Оцінювання — це процес встановлення рівня навчальних досягнень учнів в оволодінні ними змістом навчального предмета, уміннями та навичками відповідно до вимог навчальних програм
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Оцінювання навчальних досягнень учнів
Оцінювання здійснюють вербально у:
- 1-му класі з усіх предметів інваріантної складової
- 2–4-му класах з предметів інваріантної складової —
- Сходинки до інформатики
- Музичне мистецтво
- Образотворче мистецтво
- інтегрований курс «Мистецтво»
- Основи здоров’я
- Фізична культура
- 1–4-му класах з усіх предметів варіативної складової
Навчальні досягнення учнів оцінюють за 12-бальною шкалою у:
- ІІ семестрі 2-го класу
- 3–4-му класах з предметів інваріантної складової освітніх галузей:
- Мова і література (мовний і літературний компоненти)
- Математика
- Природознавство
- Суспільствознавство
- Трудове навчання
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи
Рівні навчальних | Бали | Вимоги до знань, умінь і навичок учня |
---|---|---|
Початковий | 1 | Володіє знаннями у формі окремих фактів, елементарних уявлень |
2 | Відтворює незначну частину навчального матеріалу. Володіє окремими видами умінь на рівні копіювання зразка виконання певної навчальної дії | |
3 | Відтворює незначну частину навчального матеріалу. Виконує елементарні завдання за допомоги вчителя, потребуючи їх детального кількаразового пояснення | |
Середній | 4 | Відтворює частину навчального матеріалу у формі понять з допомогою вчителя. Повторює за зразком певну операцію, дію |
5 | Відтворює основний навчальний матеріал з допомогою вчителя. Дає визначення понять із помилками та неточностями дати | |
6 | Відповідає у засвоєній послідовності, виконує дії за зразком. Працює самостійно зі значною допомогою вчителя | |
Достатній | 7 | Оперує поняттями, відтворює їх зміст. Уміє наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок. Контролює власні навчальні дії частково |
8 | Розпізнає об’єкти, визначені засвоєними ним поняттями. Відтворює під час відповіді засвоєний зміст в іншій послідовності, не змінюючи логічних зв’язків. Володіє вміннями на рівні застосування способу діяльності за аналогією. Виконує самостійні роботи з незначною допомогою вчителя. Відповідає логічно з окремими неточностями | |
9 | Оперує вивченим матеріалом добре. Застосовує знання в стандартних ситуаціях. Уміє виконувати окремі етапи розв’язання проблеми у співробітництві з учителем (частково — пошукова діяльність) | |
Високий | 10 | Володіє системою понять у межах, визначених навчальними програмами. Встановлює як внутрішньопонятійні, так і міжпонятійні зв’язки. Розпізнає об’єкти відповідно до засвоєних ним понять різного рівня узагальнення. Аргументує відповідь новими прикладами |
11 | Має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм. Застосовує способи діяльності за аналогією і в нових ситуаціях | |
12 | Має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних і нестандартних ситуаціях. Виконує самостійні роботи за опосередкованого керівництва. Виконує творчі завдання |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів основної і старшої школи
Рівні навчальних досягнень | Бали | Вимоги до знань, умінь і навичок учня |
Початковий | 1 | Розрізняє об’єкти вивчення |
2 | Відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об’єкт вивчення | |
3 | Відтворює частину навчального матеріалу. Виконує елементарні завдання з допомогою вчителя | |
Середній | 4 | Відтворює основний навчальний матеріал з допомогою вчителя. Повторює за зразком певну операцію, дію |
5 | Відтворює основний навчальний матеріал. Дає визначення понять, формулює правило з помилками й неточностями | |
6 | Виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу. Відповідає правильно, але недостатньо осмислено. Застосовує знання під час виконання завдань за зразком | |
Достатній | 7 | Відтворює навчальний матеріал правильно. Знає основні теорії та факти. Вміє наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок. Контролює власні навчальні дії частково |
8 | Має достатні знання. Застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях. Намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв’язки та залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність. Відповідає логічно, допускаючи неточності | |
9 | Володіє вивченим матеріалом добре. Застосовує знання у стандартних ситуаціях. Уміє аналізувати й систематизувати інформацію. Використовує загальновідомі докази із самостійною та правильною аргументацією | |
Високий | 10 | Має повні, глибокі знання, використовує їх у практичній діяльності. Робить висновки, узагальнення |
11 | Має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм. Використовує знання аргументовано у різних ситуаціях. Уміє знаходити інформацію та аналізувати її, ставити і розв’язувати проблеми | |
12 | Має системні, міцні знання в обсязі та у межах вимог навчальних програм. Використовує знання у стандартних та нестандартних ситуаціях усвідомлено. Аналізує, оцінює, узагальнює опанований матеріал самостійно. Користується джерелами інформації та приймає рішення самостійно |