Чверть підлітків України має посттравматичний стресовий розлад

26% українських підлітків мають посттравматичний стресовий розлад — МОН презентувало програму психосоціальної та психологічної підтримки на 2023-2024 роки

Психологічні розлади в підлітків НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨

Нещодавно відбулося розширене засідання Міжвідомчої координаційної ради з питань охорони психічного здоров’я у межах ініціативи Олени Зеленської зі створення Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?». Різні міністерства презентували свої проєкти, що загалом створюють ланцюжок системи психосоціальних послуг.

Таку інформацію зазначили у Міністерстві освіти та науки. 

Відповідно до результатів дослідження Інституту охорони здоров’я дітей і підлітків НАМН України, у 26% українських підлітків уже виявлено посттравматичний стресовий розлад.

Як зауважили в Міносвіти, це великий виклик для нашої держави та суспільства, яке подекуди й досі лікується від травм минулого.

Зокрема очільник освітнього відомства Оксен Лісовий представив проєкт МОН —  «Психосоціальна підтримка та психологічна допомога на всіх рівнях освіти». Цей проєкт передбачає впровадження навичок психологічної стійкості на всіх рівнях освіти — від дошкільної до вищої, а також трансформацію психологічної служби в системі освіти.

Окрім того, керівник МОН розписав перспективи роботи на найближчі два роки:

Через освітній процес допомогти українцям сформувати навички піклування про психічне здоров’я та вміння діяти в надзвичайних і кризових ситуаціях. 

Ще один крок — трансформація психологічної служби в системі освіти. Це потрібно для якісного психологічного супроводу всіх учасників освітнього процесу: вихованців, учнів, студентів, педагогічних працівників і батьків.

«Ми бачили, як наші педагоги проводили заняття з окопів та пунктів незламності. Бачили, як наші діти можуть спокійно пакувати рюкзачок і спускатися до укриття під час повітряної тривоги. Тож часом може здаватися, що психіка вже адаптувалася, а ми є чемпіонами у питанні збереження ментального здоров’я. Однак нам всім складно — і це нормально. Ми дуже стійкі. Тепер цю стійкість потрібно зробити суперсилою», — наголосив міністр освіти та науки Оксен Лісовий. 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
218

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54142

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
705

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110919

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді