ЮНЕСКО попереджає: освітні втрати знищують економічний потенціал країн
Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму
На сайті ЮНЕСКО опубліковано результати масштабного дослідження, присвяченого економічним і соціальним наслідкам передчасного припинення шкільного навчання та низького рівня базових і соціально-емоційних навичок у дітей. Автори дослідження — професори Джорджо Брунелло та Лоренцо Рокко з Університету Падуї за участі Маттіаса Екка — наголошують, що інвестиції в якісну освіту є стратегічно важливими для добробуту, економічного зростання та сталого розвитку.
За даними дослідження, у світі понад 250 мільйонів дітей не відвідують школу, а 57% не мають базових навичок. При цьому, ситуація по-різному впливає на хлопців і дівчат: дівчата частіше не мають доступу до освіти, особливо початкової, а хлопці частіше залишають навчання передчасно.
ЮНЕСКО вперше представила глобальну оцінку втрат у трьох вимірах:
- Приватні — втрати для самих учнів і їхніх родин;
- Фіскальні — недоотримані доходи держави;
- Соціальні — загальні втрати для суспільства.
Водночас дослідження розглядає два сценарії до 2030 року:
- Сценарій без змін — коли освітня ситуація залишається критичною;
- Інвестиційний сценарій — коли всі діти отримують базові навички.
Якщо не діяти, то до 2030 року:
- Соціальні витрати у США через передчасне припинення навчання сягнуть 6 трлн доларів щорічно;
- Витрати через нестачу базових навичок — ще 10 трлн доларів;
- Африка на південь від Сахари втратить до 26% свого ВВП, що свідчить про найвищу відносну шкоду серед усіх регіонів.
Втрата ВВП через низький рівень соціально-емоційних навичок у 57 країнах оцінюється у 7 трлн доларів, або 19% їх сукупного ВВП. Ці навички критично важливі як для академічних успіхів, так і для подальшого життя.
Крім економіки, нестача освіти призводить до:
- +69% ранніх вагітностей,
- +57% рівня вбивств,
- зростання кількості молоді, яка не працює, не навчається і не проходить підготовки.
Особливо вразливими в цьому контексті залишаються молоді жінки.
Як наголошують автори, зменшення на 10% частки дітей, які залишають школу або не мають базових навичок, може збільшити глобальний ВВП на 1–2% щороку.
«Без рішучих дій ми залишимося в пастці низької продуктивності та хронічної нерівності», — йдеться у звіті.
Заклик ЮНЕСКО до урядів і міжнародних партнерів однозначний: потрібно негайно збільшити інвестиції в якісну базову освіту для всіх дітей до 2030 року. Це не лише гуманітарна, а й економічна необхідність.