ЮНЕСКО попереджає: освітні втрати знищують економічний потенціал країн

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Світ може втратити трильйони доларів через кризу в освіті — нове глобальне дослідження

Наслідки передчасного припинення навчання

report_11614439.gif   Зміни в освітньому законодавстві: травень 2025
   Скачати  

             

На сайті ЮНЕСКО опубліковано результати масштабного дослідження, присвяченого економічним і соціальним наслідкам передчасного припинення шкільного навчання та низького рівня базових і соціально-емоційних навичок у дітей. Автори дослідження — професори Джорджо Брунелло та Лоренцо Рокко з Університету Падуї за участі Маттіаса Екка — наголошують, що інвестиції в якісну освіту є стратегічно важливими для добробуту, економічного зростання та сталого розвитку.

📲 Педрада. Новини. Телеграм

За даними дослідження, у світі понад 250 мільйонів дітей не відвідують школу, а 57% не мають базових навичок. При цьому, ситуація по-різному впливає на хлопців і дівчат: дівчата частіше не мають доступу до освіти, особливо початкової, а хлопці частіше залишають навчання передчасно.

ЮНЕСКО вперше представила глобальну оцінку втрат у трьох вимірах:

  • Приватні — втрати для самих учнів і їхніх родин;
  • Фіскальні — недоотримані доходи держави;
  • Соціальні — загальні втрати для суспільства.

Водночас дослідження розглядає два сценарії до 2030 року:

  • Сценарій без змін — коли освітня ситуація залишається критичною;
  • Інвестиційний сценарій — коли всі діти отримують базові навички.

Якщо не діяти, то до 2030 року:

  • Соціальні витрати у США через передчасне припинення навчання сягнуть 6 трлн доларів щорічно;
  • Витрати через нестачу базових навичок — ще 10 трлн доларів;
  • Африка на південь від Сахари втратить до 26% свого ВВП, що свідчить про найвищу відносну шкоду серед усіх регіонів.

Втрата ВВП через низький рівень соціально-емоційних навичок у 57 країнах оцінюється у 7 трлн доларів, або 19% їх сукупного ВВП. Ці навички критично важливі як для академічних успіхів, так і для подальшого життя.

Крім економіки, нестача освіти призводить до:

  • +69% ранніх вагітностей,
  • +57% рівня вбивств,
  • зростання кількості молоді, яка не працює, не навчається і не проходить підготовки.

Особливо вразливими в цьому контексті залишаються молоді жінки.

Розібратися з групами результатів — ще той квест. Пройдімо його разом!

Як наголошують автори, зменшення на 10% частки дітей, які залишають школу або не мають базових навичок, може збільшити глобальний ВВП на 1–2% щороку.

«Без рішучих дій ми залишимося в пастці низької продуктивності та хронічної нерівності», — йдеться у звіті.

Заклик ЮНЕСКО до урядів і міжнародних партнерів однозначний: потрібно негайно збільшити інвестиції в якісну базову освіту для всіх дітей до 2030 року. Це не лише гуманітарна, а й економічна необхідність.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як скласти протокол батьківських зборів у ЗДО

Як скласти протокол батьківських зборів легко та ефективно. Скористайтеся поданою структурою протоколу, яка прийнятна для загальних та групових батьківських зборів.
103777

Свідоцтво досягнень — оцінювання учнів за вимогами НУШ

Свідоцтво досягнень — документ, який дає розгорнуте уявлення про навчальний поступ дитини в школі. У яких класах НУШ цей документ обов'язковий та як його заповнювати — читайте у статті та скачуйте шаблони свідоцтв
329599

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
260637

Коректурні таблиці в роботі з дошкільниками

Приклади коректурних таблиць із описом роботи з ними. Використовуйте в роботі з дошкільниками, щоб розвивати в них увагу, мовлення, пам'ять, мислення, здатність встановлювати зв'язки між предметами та явищами довкілля
1616

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді