30 пілотних ліцеїв України готуються до старту реформи профільної освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Пілотні ліцеї готуються до впровадження реформи старшої школи: відбувся національний форум «Старша профільна школа: від освітньої програми до практики»

Як працюватиме нова модель профільної школи

report_11614439.gif   Зміни в освітньому законодавстві: травень 2025
   Скачати  

             

У Києві відбувся національний форум «Старша профільна школа: від освітньої програми до практики», під час якого 30 пілотних ліцеїв-амбасадорів реформи працювали над тим, як практично втілити положення нового Державного стандарту профільної середньої освіти та проєкту Типової освітньої програми.

Про Держстандарт профільної середньої освіти

Форум став важливим етапом підготовки до пілотування реформи з 1 вересня 2025 року. Ліцеї апробовуватимуть нові підходи до організації навчання та формування індивідуальних освітніх траєкторій учнів через вибір профілів, предметів і курсів. Під час заходу також пройшла виставка обладнання для природничих лабораторій, яке отримає частина пілотних закладів.

«Попри виклики війни, ми не зупиняємо реформу. Ми інвестуємо в освітній зміст і простори: 500 млн грн — для пілотних ліцеїв, ще майже 500 млн — для інших закладів. Але головне — як реформа реалізовуватиметься в кожній школі. Пілотні ліцеї — це приклад і орієнтир для всієї системи», — зауважив міністр освіти і науки України Оксен Лісовий. 

До підготовки долучилися міжнародні партнери, зокрема ОЕСР, Світовий банк, БФ «Відродження», savED та Цільовий фонд URTF. Директор департаменту освіти і навичок ОЕСР Андреас Шляйхер відзначив:

«Україна шукає власний шлях у реформі, спираючись на міжнародний досвід. Найцінніше, що вже створено, — це спільнота педагогів, які готові змінювати школу разом».

Світовий банк підтримує реформу в межах програми LEARN, яка охоплює інституційний розвиток, STEM-оснащення, будівництво укриттів, закупівлю автобусів та впровадження НУШ у 7–9 класах.

Практичні завдання, над якими працювали учасники форуму, включали:

  • формування навчальних планів на основі Типової освітньої програми;
  • організацію розкладу в умовах вибору учнями індивідуальних траєкторій;
  • ефективну профорієнтацію в 9–10 класах.

Більшість ліцеїв уже має напрацьовані рішення для профільної освіти й пройшла сертифіковану програму для управлінців, розроблену освітнім проєктом «ЗМІСТ» благодійного фонду savED спільно з МОН.

Розібратися з групами результатів — ще той квест. Пройдімо його разом!

«Ми створюємо не лише документи, а практичні інструменти для шкіл. У межах “ЗМІСТу” ми розробляємо модельні програми, бо знаємо, наскільки важливо мати підтримку в реформуванні школи», — розповіла Анастасія Онатій, керівниця освітніх програм БФ savED.

Реформа профільної школи покликана зробити українську освіту більш гнучкою, індивідуалізованою й орієнтованою на потреби учня, а її впровадження — спільна справа держави, вчителів, громадянського суспільства та міжнародних партнерів.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вибір підручників: що потрібно знати керівництву школи та вчителям

Вибір підручників є одним з важливих елементів для забезпечення якості освіти учнів. Які навчальні матеріали та завдання обрати, найкраще знають вчителі. Тому саме вчителів долучають до участі в конкурсному відборі підручників. Який порядок вибору підручників, які результати цього вибору в 2024/2025 навчальному році – далі у статті
45

Внутрішня система забезпечення якості освіти: як школа гарантує якісну освіту?

Внутрішня система забезпечення якості освіти об’єднує умови, чіткі процедури та конкретні заходи всередині школи. Чи важливіша вона за інституційний аудит? Відповідь – у статті.
400

Педагогічні читання: нетрадиційні форми проведення

Як провести педагогічні читання в закладі освіти нетрадиційно? Як організувати підготовку до педагогічних читань та інтерактивну роботу під час їх проведення — читайте та використовуйте детальні алгоритм та опис у статті
11220

Сходинками самоосвіти — до професійного зростання

Самоосвіта вихователя — рушійна сила його професійного розвитку. Які складники самоосвіти і що зробити, щоб самоосвіта не була стихійною і безсистемною — розглядаємо у статті. Скористайтеся також анкетою, щоб з'ясувати рейтинг чинників самоосвіти.
21612

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді