30 пілотних ліцеїв України готуються до старту реформи профільної освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Пілотні ліцеї готуються до впровадження реформи старшої школи: відбувся національний форум «Старша профільна школа: від освітньої програми до практики»

Як працюватиме нова модель профільної школи

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: серпень 2025
   Скачати  

             

У Києві відбувся національний форум «Старша профільна школа: від освітньої програми до практики», під час якого 30 пілотних ліцеїв-амбасадорів реформи працювали над тим, як практично втілити положення нового Державного стандарту профільної середньої освіти та проєкту Типової освітньої програми.

Про Держстандарт профільної середньої освіти

Форум став важливим етапом підготовки до пілотування реформи з 1 вересня 2025 року. Ліцеї апробовуватимуть нові підходи до організації навчання та формування індивідуальних освітніх траєкторій учнів через вибір профілів, предметів і курсів. Під час заходу також пройшла виставка обладнання для природничих лабораторій, яке отримає частина пілотних закладів.

«Попри виклики війни, ми не зупиняємо реформу. Ми інвестуємо в освітній зміст і простори: 500 млн грн — для пілотних ліцеїв, ще майже 500 млн — для інших закладів. Але головне — як реформа реалізовуватиметься в кожній школі. Пілотні ліцеї — це приклад і орієнтир для всієї системи», — зауважив міністр освіти і науки України Оксен Лісовий. 

До підготовки долучилися міжнародні партнери, зокрема ОЕСР, Світовий банк, БФ «Відродження», savED та Цільовий фонд URTF. Директор департаменту освіти і навичок ОЕСР Андреас Шляйхер відзначив:

«Україна шукає власний шлях у реформі, спираючись на міжнародний досвід. Найцінніше, що вже створено, — це спільнота педагогів, які готові змінювати школу разом».

Світовий банк підтримує реформу в межах програми LEARN, яка охоплює інституційний розвиток, STEM-оснащення, будівництво укриттів, закупівлю автобусів та впровадження НУШ у 7–9 класах.

Практичні завдання, над якими працювали учасники форуму, включали:

  • формування навчальних планів на основі Типової освітньої програми;
  • організацію розкладу в умовах вибору учнями індивідуальних траєкторій;
  • ефективну профорієнтацію в 9–10 класах.

Більшість ліцеїв уже має напрацьовані рішення для профільної освіти й пройшла сертифіковану програму для управлінців, розроблену освітнім проєктом «ЗМІСТ» благодійного фонду savED спільно з МОН.

Розібратися з групами результатів — ще той квест. Пройдімо його разом!

«Ми створюємо не лише документи, а практичні інструменти для шкіл. У межах “ЗМІСТу” ми розробляємо модельні програми, бо знаємо, наскільки важливо мати підтримку в реформуванні школи», — розповіла Анастасія Онатій, керівниця освітніх програм БФ savED.

Реформа профільної школи покликана зробити українську освіту більш гнучкою, індивідуалізованою й орієнтованою на потреби учня, а її впровадження — спільна справа держави, вчителів, громадянського суспільства та міжнародних партнерів.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Фізкультура в 1 класі Нової української школи

Як організувати урок фізичної культури в 1-му класі за Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти, розробленою під керівництвом О. Савченко
103058

Порядок створення груп подовженого дня в початковій школі

Групи продовженого дня допомагають дітям успішно навчатися та розвиватися, а також полегшують життя їхнім батькам. Оглянемо алгоритм утворення та функціонування ГПД у закладах загальної середньої освіти. Також уточнимо особливості діяльності інклюзивних ГПД
169812

Безперервний професійний розвиток медичних сестер закладів дошкільної освіти

Цей матеріал допоможе медичним сестрам дошкільних закладів правильно спланувати та організувати свій професійний розвиток, підготуватися до атестації та виконати всі вимоги Наказу № 650
79

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді