МОН планує оновлення у підході до викладання: як зміниться вивчення іноземних мов у школах
Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму
Міністерство освіти і науки України провело експертне коло, присвячене оновленню змісту мовно-літературної освітньої галузі в частині іноземних мов. Захід став частиною реалізації політики «Освіта для життя», що підтримує подальше впровадження реформи НУШ.
До обговорення майбутнього іншомовної освіти долучилися вчителі, методисти, представники дипломатичних місій, культурних інституцій, громадські активісти та навіть учні.
Під час панельної дискусії учасники спільно шукали відповіді на питання, як перетворити іноземну мову зі звичного шкільного предмета на інструмент особистісного становлення, формування національної ідентичності та посилення міжкультурного діалогу.
Серед ключових тез, що пролунали на заході:
- Іноземна мова може стати інструментом подолання комплексу меншовартості та сприяти тому, щоб українці впевнено заявляли про себе у світі.
- Володіння мовами відкриває нові можливості для розвитку місцевих громад і реалізації культурних ініціатив.
- Знання іноземних мов допомагає протистояти дезінформації та поширювати правду про Україну у глобальному інформаційному просторі.
- Англійська мова може стати якісною альтернативою російськомовному контенту, зокрема для дітей і молоді.
- Іншомовна освіта повинна виховувати амбасадорів України, які здатні презентувати свою країну на міжнародній арені.
Яскравим моментом дискусії став виступ школярки, яка закликала повністю відмовитися від споживання російськомовного контенту. «Краще, наприклад, прийти до школи й сказати своїм друзям “привіт” англійською», — зазначила вона.
Результати цієї зустрічі стануть основою для нової концепції іншомовної освіти, яку МОН обіцяє оприлюднити найближчим часом. Впровадження оновленого змісту планується з осені 2025 року — з 5 класів у пілотних школах, паралельно з реформою в природничій, технологічній та мистецькій галузях.