Цифрова освіта: як технології змінюють українську школу в умовах війни та не лише

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Цифрові рішення для якості освіти та школи майбутнього

Цифрова революція в освіті


В Україні відбувся освітній форум «Освіта, що формує майбутнє: цифрові рішення для якості», організований Державною службою якості освіти України у партнерстві з Центром освіти «Оптіма», асоціацією «EdTech Ukraine», благодійним фондом «За майбутнє дітей» та освітньо-інформаційною системою «Єдина школа».

📲 Педрада. Новини. Телеграм

Ключова увага форуму була зосереджена на впровадженні цифрових рішень для вдосконалення освітнього процесу та управління якістю освіти. Зокрема, Голова Державної служби якості освіти Руслан Гурак повідомив про активне використання інформаційно-аналітичної системи EvaluEd під час інституційних аудитів. 

«Це дозволяє не лише простежити динаміку змін, а й швидко реагувати на виклики. Аудит і самооцінювання поступово стають дієвими інструментами управління розвитком закладів освіти», — акцентував очільник ДСЯО. 

З візійною промовою виступив засновник Центру освіти «Оптіма» Робертс Вайшла. Він наголосив, що цифрові інструменти вже сьогодні змінюють формат навчання. 

«Учні отримують індивідуальний темп навчання, вчителі — сучасні засоби для викладання, а керівники — аналітику для прийняття ефективних рішень. Але в центрі всього — залишається людина», — зауважив Робертс Вайшла. 

У межах панельної дискусії «Освіта як сервіс: чи готові школи конкурувати за цифрове покоління» учасники обговорювали, наскільки сучасна українська школа відповідає очікуванням учнів цифрової епохи, як зберегти педагогічну цінність освіти при впровадженні технологій та чи потрібна єдина цифрова освітня екосистема.

Окрему увагу приділили тематичним секціям:

  • «Зовнішнє оцінювання в дії» — перспективи удосконалення оцінювання;
  • «Зміст освіти: як досягнути балансу» — виклики у формуванні навчальних програм;
  • «Масштабована якість» — досвід створення цифрових шкіл нового покоління.

До обговорення долучились керівники й педагоги закладів освіти, представники громадського сектору, державних інституцій та EdTech-компаній. Форум став важливим майданчиком для формування стратегічного бачення розвитку цифрової освіти в Україні.

Педрада. Телеграм. Новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Атестація вчителів у 2025 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
96845

Як організувати цивільний захист у школі

Об’єктами уражень ворога часто стає цивільне населення. Убезпечити дітей у закладах освіти – найважливіше завдання педагогів. Що повинен робити кожен учасник освітнього процесу, хто керує цивільним захистом у закладі освіти і як організувати цей процес – читаймо далі
101767

Літні канікули 2025: коли і як відпочиватимуть школярі

Освітній процес в українських закладах загальної середньої освіти завершується здебільшого влітку. Хто визначає тривалість навчального року та літніх канікул, коли літні канікули 2025 – з’ясуємо у статті
1172

Академічна недоброчесність у школі: приклади та відповідальність

У Законі про освіту є інструмент боротьби з порушенням академічної доброчесності — стаття 42. Які є види, випадки та відповідальність за порушення академічної доброчесності — читайте у матеріалі.
28076

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді