Розмір відпусток у дитсадку: чи справедливо нараховувати педагогам повну відпустку без пропорційного розрахунку?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Педагогам у дитсадках збільшили тривалість щорічної відпустки до 56 днів

Розмір відпусток для працівників ЗДО

З 18 лютого 2025 року набули чинності зміни до Порядку надання щорічної основної відпустки керівникам і педагогічним працівникам, затвердженого постановою Кабміну №346 від 14.04.1997. Відтепер усі категорії педагогів у закладах дошкільної освіти отримали право на щорічну відпустку тривалістю 56 календарних днів.

Зміни в оплаті праці педагогів ЗДО

Зміни стали можливими завдяки оновленому Закону України «Про дошкільну освіту» №3788-ІХ, що набрав чинності 6 червня 2024 року.

Кого стосуються зміни?

Раніше 42 календарні дні щорічної основної відпустки мали такі працівники ЗДО:

  • директор;
  • завідувач філії;
  • вихователь-методист;
  • інструктор з фізичної культури;
  • музичний керівник;
  • практичний психолог;
  • соціальний педагог.

Відтепер усі вони, як і вихователі, асистенти вихователів, вчителі-дефектологи та логопеди, мають право на 56 календарних днів щорічної основної відпустки.

Пропорційний розрахунок: позиція МОН і Мінекономіки

Як зазначають у Міністерстві освіти і науки у листі від 19.02.2025 № 1/3116-25, Порядок №346 не передбачає пропорційного розрахунку тривалості відпустки. Відповідно, у 2025 році відпустка надається в повному обсязі — 56 к.дн., навіть якщо працівник не пропрацював повний рік. Це правило діє для відпусток у період літніх канікул.

«Тривалість щорічної відпустки влітку 2025 року становить 56 днів незалежно від часу працевлаштування в поточному навчальному році», — йдеться у листі МОН.

Проте, як зауважують фахівці, така позиція може викликати запитання у Держаудитслужби, адже йдеться про бюджетні витрати. У разі звільнення працівника після отримання повної 56-денної відпустки, утримання за «перевикористану» відпустку не здійснюється.

Натомість Мінекономіки у подібних ситуаціях у 2020 році наполягало на пропорційному підході. За цією логікою, якщо законодавче збільшення відпустки відбулося посеред робочого року (з 01.01.2025), то частину року працівник заробляв стару тривалість (42 дні), а вже з нового року — 56.

Що це означає для працівників?

Якщо працівник пішов у відпустку влітку 2025 року — він отримає 56 днів, навіть якщо працює з весни.

Якщо ж ідеться про відпустку за попередні роки — застосовується стара тривалість, яка діяла на той момент.

У випадку звільнення працівника після такої «повної» відпустки — утримання не проводять, навіть якщо формально працівник «не заробив» 56 днів.

Ці зміни — ще один крок до уніфікації прав педагогічних працівників у ЗДО. Водночас дискусія щодо принципу справедливості нарахування триває, і позиції відомств у цьому питанні поки що розходяться.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
282505

Анкетування як інструмент експертної оцінки освітнього процесу

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
75

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110447

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді