МОН проти педагогів: освітній омбудсмен пропонує компроміс у конфлікті про оцінювання учнів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Освітній омбудсмен пропонує компромісне рішення щодо нової системи оцінювання

Конфлікт щодо нових рекомендацій оцінювання учнів

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: листопад 2025
   Скачати  

             

Оновлений механізм оцінювання результатів навчання, затверджений наказом МОН, викликав жваве обговорення серед освітян. 

Посадова інструкція вчителя: оновлена

Попри численні дискусії, освітній омбудсмен Надія Лещик отримала лише три офіційні звернення щодо цієї проблеми. Вона особисто спілкувалася з представниками влади, керівниками закладів освіти та вчителями, намагаючись знайти шляхи порозуміння.

Після запуску петиції про скасування нових рекомендацій стало зрозуміло, що вона швидко набере необхідні 25 тисяч голосів, адже педагоги об’єдналися навколо цього питання. 

Однак у МОН відповіли, що рекомендації залишаються актуальними. Додаткові роз’яснення, надані у листі Міністерства від 14 березня 2025 року, не вирішили проблеми складності нової системи оцінювання та зростаючого навантаження на вчителів.

Щоб уникнути конфлікту та знайти компроміс, Надія Лещик запропонувала надати право педагогічним радам закладів освіти самостійно обирати систему оцінювання на перехідний період у два роки. Школи можуть використовувати:

  • нові рекомендації, затверджені наказом МОН від 02.08.2024 № 1093, або
  • старі правила оцінювання, затверджені наказом МОН від 01.04.2022 № 289 (які наразі втратили чинність).

Що це змінить?

🔹 Школи, які вже адаптувалися до нової системи, зможуть і далі працювати за цими стандартами.

🔹 Заклади, у яких виникли труднощі, отримають можливість тимчасово повернутися до старої моделі.

🔹 За цей час МОН зможе:

  • доопрацювати систему оцінювання,
  • зменшити навантаження на вчителів,
  • провести апробацію нових підходів у громадах,
  • організувати комунікацію з педагогами та батьками.

«Ми не повинні допускати протистояння між педагогами та владою. Лише шляхом поваги, співпраці та врахування думки професіоналів можна досягти якісних реформ у освіті», — наголосила Надія Лещик.

Освітній омбудсмен вже готує відкритий лист до МОН з цією ініціативою.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Новий вимір професії вчителя: які компетентності є ключовими сьогодні

Визначаємо три основні групи компетентностей, які визначають ефективність педагога. Диференціюємо поняття «компетентність» і «компетенція». З'ясовуємо, які вміння для реалізації компетентностей важливі
57727

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17562

Визначаємо відповідність педагогічного працівника кваліфікаційній категорії

Кваліфікаційні категорії педагогічним працівникам закладів освіти присвоюють чи підтверджують лише за результатами атестації. При цьому враховують, зокрема, вимоги, які встановлені до рівня професійної кваліфікації та стажу працівників. Розглянемо, які саме
46109

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді