МОН оголосило конкурсний відбір підручників для учнів 1–3 та 8 класів на 2025/2026 навчальний рік

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Відбір підручників для 1-х, 2-х, 3-х та 8-х класів: алгоритм дій закладу освіти та інструментарій

Конкурсний відбір шкільних підручників


Міністерство освіти і науки України оголосило конкурсний відбір підручників (крім електронних) для педагогічних працівників та учнів 1-х, 2-х, 3-х та 8-х класів. Відповідні накази були видані МОН 27 та 30 вересня 2024 року. Конкурс спрямований на забезпечення шкіл якісними та ефективними навчальними матеріалами.

Посадова інструкція вчителя: оновлена

Терміни вибору підручників закладами освіти

Відповідно до інструктивно-методичних матеріалів МОН, процедура вибору підручників у закладах загальної середньої освіти та передача результатів відбуватиметься у такі терміни:

  • для 1-х та 2-х класів — з 17 по 22 березня 2025 року;
  • для 3 класу — з 7 по 12 квітня 2025 року;
  • для 8 класу — з 27 березня по 2 квітня 2025 року.

Вибір підручників здійснюватиметься через інформаційну систему «АІКОМ» за процедурою попереднього року.

Порядок проведення вибору

МОН рекомендує освітнім закладам дотримуватись наступного алгоритму:

Провести нараду з педагогічним колективом для ознайомлення з метою та завданнями конкурсу (березень 2025 року).

Ознайомити педагогів з електронними версіями підручників на сайті Українського інституту розвитку освіти (УІРО):

  • для 1-2 класів — з 27 лютого 2025 року;
  • для 3 класу — з 24 березня 2025 року;
  • для 8 класу — з 13 березня 2025 року.

Переглянути онлайн-презентації авторських концепцій та обговорити підручники у встановлені терміни.

Здійснити вибір підручників, заповнити спеціальну форму в системі «АІКОМ» та підписати її електронним цифровим підписом.

Ключові вимоги до вибору підручників

🔹 Вибір здійснюють вчителі відповідного предмета шляхом формування рейтингу підручників.

🔹 Заклад освіти обирає підручники лише для тих класів, які будуть використовувати їх у 2025/2026 навчальному році.

🔹 Необхідно вказати мову навчання та визначити 5 альтернативних підручників на випадок, якщо основний варіант не буде надрукований державним коштом.

🔹 Остаточне рішення ухвалюється на засіданні педагогічної ради, протокол якого оприлюднюється на сайті закладу освіти.

🔹 Підручники для курсів за вибором та факультативів державним коштом не друкуються.

Остаточне визначення переліку підручників

Формування рейтингу та визначення підручників, що будуть надруковані за державний кошт, здійснюватиметься в системі «АІКОМ» у такі терміни:

  • для 8 класу — з 15 по 21 квітня 2025 року;
  • для 1-2 класів — з 22 по 25 квітня 2025 року;
  • для 3 класу — з 30 квітня по 2 травня 2025 року.

МОН закликає педагогів відповідально підійти до вибору навчальних матеріалів, адже від цього залежить якість освіти учнів у наступному навчальному році.

За матеріалами УІРО

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
62372

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1706

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
338

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54265

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
800

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді