Затверджено Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗДО

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
головний редактор порталу «Педрада» Цифрового видавництва Експертус, кандидат педагогічних наук, Київ
Заклади дошкільної освіти отримали Методичні рекомендації щодо формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗДО

Наказом МОН №407 від 04.03.2025 затверджено Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості дошкільної освіти. 

Внутрішня система забезпечення якості дошкільної освіти (далі — внутрішня система) — це налагоджений механізм управління закладом освіти, який безпосередньо впливає на якість освітньої діяльності та якість освіти вихованців відповідно результатам, визначеним державним стандартом дошкільної освіти. Цей механізм управління здійснюється відповідно до взаємопов'язаних вимог/правил щодо:

  • організації,
  • забезпечення,
  • реалізації,
  • аналізування й оцінювання,
  • коригування освітніх та управлінських процесів.

Витяг з наказу про результати атестації

Стратегія та процедури системи забезпечення якості освіти

Основна мета стратегії (політики) забезпечення якості освіти:

  • гарантувати доступність та якість дошкільної освіти,
  • забезпечити постійне та послідовне підвищення якості освітньої діяльності,
  • сформувати довіру суспільства до закладів освіти.

Процедури у механізмі формування та функціонування внутрішньої системи у ЗДО:

  • визначення компонентів внутрішньої системи;
  • добір до кожного компоненту відповідних вимог/правил організації освітніх і управлінських процесів (далі - вимоги/правила);
  • добір критеріїв та індикаторів до сформованих вимог/правил;
  • забезпечення функціонування внутрішньої системи;
  • оцінювання освітніх і управлінських процесів. 

Компоненти внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Внутрішня система включає:

  • створення в закладі дошкільної освіти безпечного, здорового та інклюзивного чи спеціального освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування. Обов'язковий складник — ігрові, дидактичні, науково-методичні, матеріально-технічні, інформаційні ресурси, необхідні для виконання державного стандарту;
  • організацію освітнього процесу з урахуванням індивідуальних особливостей, потреб і можливостей кожного вихованця;
  • формування кадрового складу та підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • забезпечення ефективності професійної діяльності, сприяння професійному розвитку педагогічних працівників;
  • формування культури академічної доброчесності;
  • забезпечення ефективної системи управління закладом дошкільної освіти;
  • формування внутрішньої системи моніторингу якості освіти та якості освітньої діяльності.

Заклад освіти може обрати також інші компоненти без обмежень.  

Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗДО  Скачати Методичні рекомендації 

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічні читання: нетрадиційні форми проведення

Як провести педагогічні читання в закладі освіти нетрадиційно? Як організувати підготовку до педагогічних читань та інтерактивну роботу під час їх проведення — читайте та використовуйте детальні алгоритм та опис у статті
11541

Дидактичні ігри для дітей

Дидактична гра — ефективний інструмент для розвитку дошкільнят. Якими мають бути дидактичні ігри для дошкільнят, щоб було і цікаво, і корисно? Приклади готових дидактичних ігор — у статті
275532

Сходинками самоосвіти — до професійного зростання

Самоосвіта вихователя — рушійна сила його професійного розвитку. Які складники самоосвіти і що зробити, щоб самоосвіта не була стихійною і безсистемною — розглядаємо у статті. Скористайтеся також анкетою, щоб з'ясувати рейтинг чинників самоосвіти.
22100

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
264548

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді