Затверджено Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗДО

Автор
головний редактор порталу «Педрада», канд. пед. наук
Заклади дошкільної освіти отримали Методичні рекомендації щодо формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗДО

Наказом МОН №407 від 04.03.2025 затверджено Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості дошкільної освіти. 

Внутрішня система забезпечення якості дошкільної освіти (далі — внутрішня система) — це налагоджений механізм управління закладом освіти, який безпосередньо впливає на якість освітньої діяльності та якість освіти вихованців відповідно результатам, визначеним державним стандартом дошкільної освіти. Цей механізм управління здійснюється відповідно до взаємопов'язаних вимог/правил щодо:

  • організації,
  • забезпечення,
  • реалізації,
  • аналізування й оцінювання,
  • коригування освітніх та управлінських процесів.

Витяг з наказу про результати атестації

Стратегія та процедури системи забезпечення якості освіти

Основна мета стратегії (політики) забезпечення якості освіти:

  • гарантувати доступність та якість дошкільної освіти,
  • забезпечити постійне та послідовне підвищення якості освітньої діяльності,
  • сформувати довіру суспільства до закладів освіти.

Процедури у механізмі формування та функціонування внутрішньої системи у ЗДО:

  • визначення компонентів внутрішньої системи;
  • добір до кожного компоненту відповідних вимог/правил організації освітніх і управлінських процесів (далі - вимоги/правила);
  • добір критеріїв та індикаторів до сформованих вимог/правил;
  • забезпечення функціонування внутрішньої системи;
  • оцінювання освітніх і управлінських процесів. 

Компоненти внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Внутрішня система включає:

  • створення в закладі дошкільної освіти безпечного, здорового та інклюзивного чи спеціального освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування. Обов'язковий складник — ігрові, дидактичні, науково-методичні, матеріально-технічні, інформаційні ресурси, необхідні для виконання державного стандарту;
  • організацію освітнього процесу з урахуванням індивідуальних особливостей, потреб і можливостей кожного вихованця;
  • формування кадрового складу та підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • забезпечення ефективності професійної діяльності, сприяння професійному розвитку педагогічних працівників;
  • формування культури академічної доброчесності;
  • забезпечення ефективної системи управління закладом дошкільної освіти;
  • формування внутрішньої системи моніторингу якості освіти та якості освітньої діяльності.

Заклад освіти може обрати також інші компоненти без обмежень.  

Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗДО  Скачати Методичні рекомендації 

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Атестація робочих місць за умовами праці: порядок проведення

Принаймні раз на п’ять років у закладі освіти проводять атестацію робочих місць. Така процедура покликана виявити несприятливі умови праці задля їх поліпшення та закріплення у колективному договорі
26127

Медитація: піклуємося про своє ментальне здоров’я

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного?
1475

Безпечні заклади освіти у період війни

Мета Концепції безпеки закладів освіти – створити рівні, належні та безпечні умови здобуття освіти, організувати безпечний освітній простір в умовах війни. Концепція залишається актуальною, тож пригадайте основі її положення.
5077

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді