Центр розвитку дитини: МОН пропонує для громадського обговорення проєкт Положення

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Новий нормативно-правовий акт до Закону про дошкільну освіту: проєкт Положення про Центр розвитку дитини

Центр розвитку дитини: МОН пропонує для громадського обговорення проєжкт Положення

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт Положення про центр розвитку дитини. Цей документ — один із проєктів нормативно-правових актів стосовно дошкільної освіти дітей, необхідних для реалізації Закону України від 6 червня 2024 року № 3788-ІX «Про дошкільну освіту».

Емоційний інтелект педагога: ВЕБІНАР

Що таке Центр розвитку дитини

Центр розвитку дитинитип організації освітньої діяльності, що забезпечує здобуття дошкільної освіти дітьми (у тому числі дітьми, які здобувають дошкільну освіту в інших суб’єктів освітньої діяльності або у сім’ї), зокрема за окремими парціальними програмами, та/або отримання ними окремих психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг.

Як формувати групи в Центрі розвитку дитини

Критерії, за якими формуватимуть групи вихованців у Цетрі розвитку дитини:

  • за віком (раннього, дошкільного віку, різновікові);
  • за наявною особливою освітньою потребою (інклюзивні, спеціальні);
  • за нахилами, здібностями та обдаруваннями кожної дитини;
  • за пріоритетним напрямом організації освітнього процесу згідно з інваріантним складником державного стандарту дошкільної освіти;
  • за пріоритетним напрямом організації освітнього процесу згідно з варіативним складником державного стандарту дошкільної освіти;
  • за тривалістю та розпорядком перебування вихованців у групі (повного дня, короткотривалі, чергові тощо).

Інклюзивні та/або спеціальні групи вихованців створюють на підставі заяв їхніх батьків та висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини. Щоб забезпечити індивідуалізацію освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами,  команда психолого-педагогічного супроводу має розробити індивідуальну програму розвитку дитини. До участі в освітньому процесі для здобуття дошкільної освіти дитиною з ООП можна долучати асистента дитини — у порядку, визначеному МОН.

Організація освітнього процесу

Вимоги до організації освітнього процесу в Центрі розвитку дитини:

  • відповідність до освітніх, парціальних програм, плану роботи на рік суб’єкта освітньої діяльності;
  • спрямування на розвиток особистості, обдарувань вихованців, досягнення ними результатів, визначених державним стандартом дошкільної освіти;
  • безпечне, здорове та інклюзивне чи спеціальне освітнє середовище;
  • урахування вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку вихованців, їхніх особливих освітніх потреб;
  • застосування найбільш прийнятних для дітей певного віку засобів і методів розвитку, виховання, навчання, форм взаємодії з вихованцями;
  • врахування освітніх потреб, нахилів, здібностей та обдарувань кожної дитини, зокрема шляхом адаптації/модифікації змісту освітньої програми.

Центр розвитку дитини: МОН пропонує для громадського обговорення проєкт ПоложенняРішення про використання в освітньому процесі конкретної освітньої, парціальної програми чи програм схвалює педагогічна рада суб'єкта освітньої діяльності, а у разі її відсутності — його керівник  чи керівник дошкільного підрозділу, фізична особа-підприємець або уповноважена нею особа.

Центр розвитку дитини: МОН пропонує для громадського обговорення проєкт ПоложенняЗ метою виявлення та розвитку обдарувань, здібностей вихованців освітній процес може організовуватися за одним чи кількома пріоритетними напрямами — художньо-естетичний, фізкультурно-оздоровчий, музичний, гуманітарний тощо.

Центр розвитку дитини: МОН пропонує для громадського обговорення проєкт ПоложенняСуб’єкт освітньої діяльності може залучати на договірній основі фізичних та юридичних осіб для організації його роботи.

Центр розвитку дитини: МОН пропонує для громадського обговорення проєкт ПоложенняУ групових приміщеннях облаштовуються осередки розвитку, у тому числі ігрових та фізкультурних активностей, осередки дозвілля та відпочинку вихованців.

Закон про дошкільну освіту

Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту Положення приймаються у довільній формі до 17 березня 2025 року на електронну адресу:  [email protected]

Контактна особа для надання консультацій: Світлана Нерянова, тел. (044) 481 32 00.

Результати обговорення будуть розміщені на офіційному вебсайті Міністерства освіти і науки України не пізніше ніж через два тижні після прийняття рішень за результатами обговорення.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Тренер-АІ: як штучний інтелект змінює онлайн-уроки фізкультури

Чи замінить ШІ вчителя? Ні. Але він осучаснить уроки НУШ, компенсує відсутність очного контролю та зекономить час на підготовку. Використовуйте ШІ для кращої педагогічної взаємодії - про це далі у статті
146

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
62475

Від рутини до творчості: як використовувати штучний інтелект в методичній роботі

Скористайтеся можливостями штучного інтелекту, щоб урізноманітнити методичну роботу з педагогами. Підкажемо, які нейромережі стануть у пригоді під час професійної діяльності
2777

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1723

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді