Центр розвитку дитини: МОН пропонує для громадського обговорення проєкт Положення

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Новий нормативно-правовий акт до Закону про дошкільну освіту: проєкт Положення про Центр розвитку дитини

Центр розвитку дитини: МОН пропонує для громадського обговорення проєжкт Положення

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт Положення про центр розвитку дитини. Цей документ — один із проєктів нормативно-правових актів стосовно дошкільної освіти дітей, необхідних для реалізації Закону України від 6 червня 2024 року № 3788-ІX «Про дошкільну освіту».

Внутрішня система якості освіти ЗДО: ВЕБІНАР

Що таке Центр розвитку дитини

Центр розвитку дитинитип організації освітньої діяльності, що забезпечує здобуття дошкільної освіти дітьми (у тому числі дітьми, які здобувають дошкільну освіту в інших суб’єктів освітньої діяльності або у сім’ї), зокрема за окремими парціальними програмами, та/або отримання ними окремих психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг.

Як формувати групи в Центрі розвитку дитини

Критерії, за якими формуватимуть групи вихованців у Цетрі розвитку дитини:

  • за віком (раннього, дошкільного віку, різновікові);
  • за наявною особливою освітньою потребою (інклюзивні, спеціальні);
  • за нахилами, здібностями та обдаруваннями кожної дитини;
  • за пріоритетним напрямом організації освітнього процесу згідно з інваріантним складником державного стандарту дошкільної освіти;
  • за пріоритетним напрямом організації освітнього процесу згідно з варіативним складником державного стандарту дошкільної освіти;
  • за тривалістю та розпорядком перебування вихованців у групі (повного дня, короткотривалі, чергові тощо).

Інклюзивні та/або спеціальні групи вихованців створюють на підставі заяв їхніх батьків та висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини. Щоб забезпечити індивідуалізацію освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами,  команда психолого-педагогічного супроводу має розробити індивідуальну програму розвитку дитини. До участі в освітньому процесі для здобуття дошкільної освіти дитиною з ООП можна долучати асистента дитини — у порядку, визначеному МОН.

Організація освітнього процесу

Вимоги до організації освітнього процесу в Центрі розвитку дитини:

  • відповідність до освітніх, парціальних програм, плану роботи на рік суб’єкта освітньої діяльності;
  • спрямування на розвиток особистості, обдарувань вихованців, досягнення ними результатів, визначених державним стандартом дошкільної освіти;
  • безпечне, здорове та інклюзивне чи спеціальне освітнє середовище;
  • урахування вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку вихованців, їхніх особливих освітніх потреб;
  • застосування найбільш прийнятних для дітей певного віку засобів і методів розвитку, виховання, навчання, форм взаємодії з вихованцями;
  • врахування освітніх потреб, нахилів, здібностей та обдарувань кожної дитини, зокрема шляхом адаптації/модифікації змісту освітньої програми.

Центр розвитку дитини: МОН пропонує для громадського обговорення проєкт ПоложенняРішення про використання в освітньому процесі конкретної освітньої, парціальної програми чи програм схвалює педагогічна рада суб'єкта освітньої діяльності, а у разі її відсутності — його керівник  чи керівник дошкільного підрозділу, фізична особа-підприємець або уповноважена нею особа.

Центр розвитку дитини: МОН пропонує для громадського обговорення проєкт ПоложенняЗ метою виявлення та розвитку обдарувань, здібностей вихованців освітній процес може організовуватися за одним чи кількома пріоритетними напрямами — художньо-естетичний, фізкультурно-оздоровчий, музичний, гуманітарний тощо.

Центр розвитку дитини: МОН пропонує для громадського обговорення проєкт ПоложенняСуб’єкт освітньої діяльності може залучати на договірній основі фізичних та юридичних осіб для організації його роботи.

Центр розвитку дитини: МОН пропонує для громадського обговорення проєкт ПоложенняУ групових приміщеннях облаштовуються осередки розвитку, у тому числі ігрових та фізкультурних активностей, осередки дозвілля та відпочинку вихованців.

Закон про дошкільну освіту

Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту Положення приймаються у довільній формі до 17 березня 2025 року на електронну адресу:  [email protected]

Контактна особа для надання консультацій: Світлана Нерянова, тел. (044) 481 32 00.

Результати обговорення будуть розміщені на офіційному вебсайті Міністерства освіти і науки України не пізніше ніж через два тижні після прийняття рішень за результатами обговорення.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Нова Примірна інструкція з діловодства в ЗДО

Ознайомтеся з основними вимогами нової Примірної інструкції з діловодства у закладах дошкільної освіти. Ми зробили її короткий огляд, аби вам було легко орієнтуватися у її змісті, та надали відповіді на поширені запитання
49888

Як використати чат GPT у роботі з учнями

Поява чат-бота зі штучним інтелектом ChatGPT викликала справжній фурор серед дітей та дорослих. Появу чат-бота можна ігнорувати, а можна використати у роботі з учнями та під час підготовки до уроків. Ділимося ідеями у статті.
4922

Ігри з піском та водою для дітей раннього віку

Діти ще з раннього віку полюбляють діяти з піском і водою — пересипати, переливати, копати, бризкатись, будувати. Використовуйте пісок під час різних ігор, особливо – у літній оздоровчий період
7429

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді