Центр розвитку дитини: МОН пропонує для громадського обговорення проєкт Положення

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Новий нормативно-правовий акт до Закону про дошкільну освіту: проєкт Положення про Центр розвитку дитини

Центр розвитку дитини: МОН пропонує для громадського обговорення проєжкт Положення

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт Положення про центр розвитку дитини. Цей документ — один із проєктів нормативно-правових актів стосовно дошкільної освіти дітей, необхідних для реалізації Закону України від 6 червня 2024 року № 3788-ІX «Про дошкільну освіту».

Зміни у формуванні внутрішньої системи якості освіти ЗДО

Що таке Центр розвитку дитини

Центр розвитку дитинитип організації освітньої діяльності, що забезпечує здобуття дошкільної освіти дітьми (у тому числі дітьми, які здобувають дошкільну освіту в інших суб’єктів освітньої діяльності або у сім’ї), зокрема за окремими парціальними програмами, та/або отримання ними окремих психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг.

Як формувати групи в Центрі розвитку дитини

Критерії, за якими формуватимуть групи вихованців у Цетрі розвитку дитини:

  • за віком (раннього, дошкільного віку, різновікові);
  • за наявною особливою освітньою потребою (інклюзивні, спеціальні);
  • за нахилами, здібностями та обдаруваннями кожної дитини;
  • за пріоритетним напрямом організації освітнього процесу згідно з інваріантним складником державного стандарту дошкільної освіти;
  • за пріоритетним напрямом організації освітнього процесу згідно з варіативним складником державного стандарту дошкільної освіти;
  • за тривалістю та розпорядком перебування вихованців у групі (повного дня, короткотривалі, чергові тощо).

Інклюзивні та/або спеціальні групи вихованців створюють на підставі заяв їхніх батьків та висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини. Щоб забезпечити індивідуалізацію освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами,  команда психолого-педагогічного супроводу має розробити індивідуальну програму розвитку дитини. До участі в освітньому процесі для здобуття дошкільної освіти дитиною з ООП можна долучати асистента дитини — у порядку, визначеному МОН.

Організація освітнього процесу

Вимоги до організації освітнього процесу в Центрі розвитку дитини:

  • відповідність до освітніх, парціальних програм, плану роботи на рік суб’єкта освітньої діяльності;
  • спрямування на розвиток особистості, обдарувань вихованців, досягнення ними результатів, визначених державним стандартом дошкільної освіти;
  • безпечне, здорове та інклюзивне чи спеціальне освітнє середовище;
  • урахування вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку вихованців, їхніх особливих освітніх потреб;
  • застосування найбільш прийнятних для дітей певного віку засобів і методів розвитку, виховання, навчання, форм взаємодії з вихованцями;
  • врахування освітніх потреб, нахилів, здібностей та обдарувань кожної дитини, зокрема шляхом адаптації/модифікації змісту освітньої програми.

Центр розвитку дитини: МОН пропонує для громадського обговорення проєкт ПоложенняРішення про використання в освітньому процесі конкретної освітньої, парціальної програми чи програм схвалює педагогічна рада суб'єкта освітньої діяльності, а у разі її відсутності — його керівник  чи керівник дошкільного підрозділу, фізична особа-підприємець або уповноважена нею особа.

Центр розвитку дитини: МОН пропонує для громадського обговорення проєкт ПоложенняЗ метою виявлення та розвитку обдарувань, здібностей вихованців освітній процес може організовуватися за одним чи кількома пріоритетними напрямами — художньо-естетичний, фізкультурно-оздоровчий, музичний, гуманітарний тощо.

Центр розвитку дитини: МОН пропонує для громадського обговорення проєкт ПоложенняСуб’єкт освітньої діяльності може залучати на договірній основі фізичних та юридичних осіб для організації його роботи.

Центр розвитку дитини: МОН пропонує для громадського обговорення проєкт ПоложенняУ групових приміщеннях облаштовуються осередки розвитку, у тому числі ігрових та фізкультурних активностей, осередки дозвілля та відпочинку вихованців.

Закон про дошкільну освіту

Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту Положення приймаються у довільній формі до 17 березня 2025 року на електронну адресу:  [email protected]

Контактна особа для надання консультацій: Світлана Нерянова, тел. (044) 481 32 00.

Результати обговорення будуть розміщені на офіційному вебсайті Міністерства освіти і науки України не пізніше ніж через два тижні після прийняття рішень за результатами обговорення.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як скласти протокол батьківських зборів у ЗДО

Як скласти протокол батьківських зборів легко та ефективно. Скористайтеся поданою структурою протоколу, яка прийнятна для загальних та групових батьківських зборів.
103038

Індивідуальна програма розвитку учня школи

Для учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються у вашому закладі освіти, потрібно розробити індивідуальну програму розвитку. Хто розробляє цей документ, на основі якої інформації та які частини він має містити - розбираємо в статті
103043

Безпечне освітнє середовище закладу освіти

Що таке безпечне освітнє середовище, його ознаки та принципи? Як забезпечити психологічно безпечне середовище? Які заходи необхідно впровадити у вашому закладі освіти — читайте у статті.
121310

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді