В Апостоловому створили підземні класи: як на Дніпропетровщині відновлюють офлайн-навчання

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Доки школи зруйновані війною: на Дніпропетровщині облаштували новий підземний простір для навчання дітей

Підземні класи на Дніпропетровщині

Безпека життєдіяльності під час канікул

В Апостолівській громаді на Дніпропетровщині діти отримали можливість продовжувати навчання навіть під час повітряних тривог — для цього у місцевому будинку культури створили підземний освітній простір. Відповідний проєкт реалізовано благодійним фондом savED спільно зі словацькими міжнародними партнерами.

Вартість ремонту укриття стала понад 3,2 млн гривень, а його фінансування стало можливим завдяки підтримці Фундації Відкритого Суспільства Братислава та Фундації Понтіс.

Місто Апостолове, розташоване між Кривим Рогом та Нікополем, знаходиться в небезпечній близькості до бойових дій. У ніч на 23 липня 2022 року російські обстріли знищили всі три місцеві ліцеї, два з яких були відремонтовані ще перед початком повномасштабної війни. Один із закладів не підлягає відновленню.

Через війну близько двох тисяч школярів у громаді вже понад два роки навчаються дистанційно.

«Дистанційне навчання сильно вплинуло на дітей. Моя донька, яка раніше була відмінницею, втратила мотивацію, а з нею і хороші оцінки. Повертаємося в офлайн-режим поступово, зараз у нас 8 клас. Молодшому синові ще важче — він майже не відвідував звичайні уроки, адже початкову школу провів онлайн», — ділиться досвідом мама школярів Людмила.

У 2024 році фонд savED за підтримки ЮНІСЕФ створив у будинку культури цифровий освітній центр, що дозволив організовувати гуртки та допомагати учням надолужувати освітні втрати за спеціальною програмою кетчапів.

На початку 2025 року тут облаштували укриття для навчання, яке дозволяє дітям продовжувати уроки навіть під час тривог. Простір спроєктовано за інклюзивними стандартами — є навчальні класи та обладнані вбиральні. Одночасно тут можуть перебувати до 150 дітей.

Навчання дітей в підземному освітньому центрі

Надалі будинок культури перетвориться на тимчасову школу: фонд планує облаштувати ще кілька класів, що значно розширить можливості для офлайн-навчання.

«Аби діти з прифронтових територій могли здобувати навички соціалізації та сидіти за реальними партами, а не навчатися виключно онлайн, пріоритетом для фонду є гнучкі та комплексні рішення в громадах. У місті Апостолове на Дніпропетровщині ми розпочали з освітнього центру, але продовжували доповнювати це рішення і, зрештою, створили там підземні класи в укритті, а також облаштували в місті додатковий модульний освітній простір. В цілому, це все вже дало можливість проводити освітні офлайн-активності для понад 600 учнів у громаді», — зазначає співзасновниця savED Анна Пуцова.

За інформацією savED

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Моніторинг якості освіти у ЗЗСО

Які види, методи та форми моніторингу якості освіти є? Хто може ініціювати та проводити моніторинг якості освіти?
33512

Безпечні заклади освіти у період війни

Мета Концепції безпеки закладів освіти – створити рівні, належні та безпечні умови здобуття освіти, організувати безпечний освітній простір в умовах війни. Концепція залишається актуальною, тож пригадайте основі її положення.
5358

Атестація вчителів у 2025 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
97118

Як організувати цивільний захист у школі

Об’єктами уражень ворога часто стає цивільне населення. Убезпечити дітей у закладах освіти – найважливіше завдання педагогів. Що повинен робити кожен учасник освітнього процесу, хто керує цивільним захистом у закладі освіти і як організувати цей процес – читаймо далі
103999

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді