Державна служба якості освіти провела 132 інституційних аудити у 2024 році
Перевірки та інституційний аудит: яка різниця
У 2024 році Державна служба якості освіти України спільно з територіальними органами провела 132 інституційних аудити закладів загальної середньої освіти, що стало важливою частиною системи зовнішнього забезпечення якості освіти.
Серед них:
- 69 — з ініціативи засновників, 61 — керівників та 2 — педагогічних рад;
- 74 — у сільській місцевості, а 58 — у містах;
- 20 — в очно-дистанційному форматі.
Інституційний аудит дозволяє оцінити якість освітньої діяльності та внутрішніх процесів закладів освіти. Активними в проведенні аудитів стали Львівська (12), Тернопільська та Вінницька (по 11), Волинська (10), Одеська (9) та Закарпатська (8) області. Однак через бойові дії на території України, інституційні аудити не проводились у Харківській, Херсонській, Запорізькій, Донецькій та Луганській областях.
За результатами аудиту кожен заклад освіти отримав висновки щодо якості освітніх та управлінських процесів і рекомендації для покращення. Виявлено, що в більшості закладів освіти необхідно вдосконалювати освітнє середовище та систему оцінювання результатів навчання учнів.
Педагогічну діяльність та управлінські процеси в більшості закладів оцінено на достатньому рівні.
Рівні оцінювання освітнього та управлінського процесів ЗЗСО за напрямами
Освітнє середовище закладу освіти | Система оцінювання результатів навчання учнів | Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладів освіти | Управлінські процеси закладу освіти | |
Високий | 1 | 6 (5%) | 7 (5%) | 5 (4%) |
Достатній | 49 | 42 (33%) | 64 (51%) | 74 |
Вимагає покращення | 76 | 75 (60%) | 55 (44%) | 46 |
Низький | – | 3 (2%) | – | 1 |
Окрім того, під час проведення аудитів була апробована система «EvaluEd», яка допомогла перевірити ефективність нових інструментів для оцінки якості освіти. На основі отриманих даних, у 2025 році планується провести апробацію методики та інструментарію цієї системи в закладах освіти, що забезпечують здобуття початкової освіти та мають інклюзивні класи.
За матерілами ДСЯО