Державна служба якості освіти провела 132 інституційних аудити у 2024 році

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Результати інституційних аудитів закладів освіти у 2024 році

Інституційні аудити в закладах освіти

Перевірки та інституційний аудит: яка різниця

У 2024 році Державна служба якості освіти України спільно з територіальними органами провела 132 інституційних аудити закладів загальної середньої освіти, що стало важливою частиною системи зовнішнього забезпечення якості освіти.

Серед них:

  • 69 — з ініціативи засновників, 61 — керівників та 2 — педагогічних рад;
  • 74 — у сільській місцевості, а 58 — у містах;
  • 20 — в очно-дистанційному форматі.

Інституційний аудит дозволяє оцінити якість освітньої діяльності та внутрішніх процесів закладів освіти. Активними в проведенні аудитів стали Львівська (12), Тернопільська та Вінницька (по 11), Волинська (10), Одеська (9) та Закарпатська (8) області. Однак через бойові дії на території України, інституційні аудити не проводились у Харківській, Херсонській, Запорізькій, Донецькій та Луганській областях.

ЗАЯВА про проведення чергової атестації та ПРОТОКОЛ засідання атестаційної комісії: приклади оформлення з ремарками щодо оновлення форм

За результатами аудиту кожен заклад освіти отримав висновки щодо якості освітніх та управлінських процесів і рекомендації для покращення. Виявлено, що в більшості закладів освіти необхідно вдосконалювати освітнє середовище та систему оцінювання результатів навчання учнів.

Педагогічну діяльність та управлінські процеси в більшості закладів оцінено на достатньому рівні.

Рівні оцінювання освітнього та управлінського процесів ЗЗСО за напрямами

Освітнє середовище закладу освіти

Система оцінювання результатів навчання учнівПедагогічна діяльність педагогічних працівників закладів освіти

Управлінські процеси закладу освіти

Високий

1
(1%)

6
(5%)
7
(5%)
5
(4%)
Достатній

49
(39%)

42
(33%)
64
(51%)

74
(59%)

Вимагає покращення

76
(60%)

75
(60%)
55
(44%)

46
(36%)

Низький

3
(2%)

1
(1%)

Окрім того, під час проведення аудитів була апробована система «EvaluEd», яка допомогла перевірити ефективність нових інструментів для оцінки якості освіти. На основі отриманих даних, у 2025 році планується провести апробацію методики та інструментарію цієї системи в закладах освіти, що забезпечують здобуття початкової освіти та мають інклюзивні класи.

За матерілами ДСЯО

Рівні оцінювання освітнього та управлінського процесів ЗЗСО за напрямами

Освітнє середовище закладу освіти

Система оцінювання результатів навчання учнівПедагогічна діяльність педагогічних працівників закладів освіти

Управлінські процеси закладу освіти

Високий

1
(1%)

6
(5%)
7
(5%)
5
(4%)
Достатній

49
(39%)

42
(33%)
64
(51%)

74
(59%)

Вимагає покращення

76
(60%)

75
(60%)
55
(44%)

46
(36%)

Низький

3
(2%)

1
(1%)

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168896

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71904

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8127

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35103

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді