Відгул чи прогул: як працівнику використати право на відпочинок

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
У Профспілці освітян роз’яснили визначення та правила надання відгулів для працівників

Отримання відгулів у закладі освіти

Співпраця з органами громадського самоврядування

Серед працівників часто використовується термін відгул, однак нормативні акти не містять чіткого визначення цього поняття.

«Відгулом» можна вважати день відпочинку, що відповідно до трудового законодавства може надаватися працівникові як компенсація за роботу в неробочий, а також в інших випадках, передбачених чинним законодавством.

Як зазначається в Кодексі законів про працю, робота у вихідний день оплачується в подвійному розмірі або за бажанням працівника, який працював у ці дні йому може бути надано інший день відпочинку. Також робота у вихідні дні може компенсуватися наданням відгулу.

Зокрема, у КЗпП становлено, що залучати працівників до роботи у вихідні дні дозволено тільки у виняткових випадках. Однак у період воєнного стану вимога про заборону роботи у вихідні дні не застосовується.

Важливо, що право працівника на відгул без погодження з роботодавцем, навіть якщо воно встановлено чинним законодавством, вважається неявкою на роботу без поважних причин, що є порушенням і може розцінюватися як прогул

Прогулом вважається відсутність працівника на роботі без поважної причини як протягом цілого робочого дня, так і більше трьох годин безупинно або сумарно протягом робочого дня. 

Джерело: Профспілка працівників освіти і науки

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічні читання: нетрадиційні форми проведення

Як провести педагогічні читання в закладі освіти нетрадиційно? Як організувати підготовку до педагогічних читань та інтерактивну роботу під час їх проведення — читайте та використовуйте детальні алгоритм та опис у статті
11542

Дидактичні ігри для дітей

Дидактична гра — ефективний інструмент для розвитку дошкільнят. Якими мають бути дидактичні ігри для дошкільнят, щоб було і цікаво, і корисно? Приклади готових дидактичних ігор — у статті
275532

Сходинками самоосвіти — до професійного зростання

Самоосвіта вихователя — рушійна сила його професійного розвитку. Які складники самоосвіти і що зробити, щоб самоосвіта не була стихійною і безсистемною — розглядаємо у статті. Скористайтеся також анкетою, щоб з'ясувати рейтинг чинників самоосвіти.
22100

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
264549

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді