Графіки відключення світла і навчання в школах: які виклики долають вчителі, батьки та учні

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
головний редактор порталу «Педрада» Цифрового видавництва Експертус, кандидат педагогічних наук, Київ
Графіки знеструмлення дійсні і для закладів освіти - це не критична інфраструктура. Тож аналізуємо, як організовують навчання в школах за таких умов і чому стійкість українців не здолати.

Графіки відключення світла і навчання в школах: які виклики долають вчителі, батьки та учні?

Графіки відключення світла і навчання в школах: які виклики долають вчителі, батьки та учні?Регулярні атаки росії по енергосистемі України додатково ускладнюють доступ учням до якісної та повноцінної освіти. Одночасно це ускладнює й роботу педагогів. Заклади освіти не належать до критичної інфраструктури. Це означає, що загальні правила графіків знеструмлення діють і для шкіл.

МОН ще влітку рекомендувало школам розглянути можливі опції на випадок відключень:

  • перенести розклад занять на світловий день (починати не о 8:00 чи 8:30, а о 9-й чи 10-й ранку);
  • переглянути тривалість зимових канікул;
  • у найкритичніших випадках переходити на дистанційне навчання.

Синхронне й асинхронне навчання📅

Генератори, які мають школи, часто можуть забезпечити лише потреби укриття та пункту незламності. Не всі школи мають змогу організувати навчання  в одну зміну, тож учні, що навчаються в другу зміну, найбільше потерпають від відключення електроенергії. Найчастіше учнів відпускають додому, і процес навчання стає неконтрольованим.

Дистанційне навчання в синхронному режимі за графіків відключення світла стає неможливим. Вихід — асинхронне дистанційне навчання як варіант надолуження освітніх втрат. Проте організаційно унормувати ці форми навчання так, щоб педагоги могли оптимально спланувати свій робочий час, складно. Тож частина освітнього процесу за умови, що школа працює офлайн, в умовах знеструмлення стає неконтрольованою і переходить на самоопрацювання матеріалу учнями та асинхронне дистанційне навчання.   

Сайт Нової української школи провів опитування в групі «БАТЬКИ SOS» на фейсбуці щодо навчання учнів в умовах відключення світла. Ось кілька варіантів, які засоби допомагають учням та вчителям продовжувати навчання:

  • Діти носять в школу ліхтарики, павербанки й акумуляторні лампи
  • Батьки купують в клас кемпінгові світильники, зарядні станції, настільні лампи з акумуляторами
  • У школі є зарядні станції екофлоу
  • Вчителі уроків не проводять, а матеріал дають на самоопрацювання

За словами міністра освіти Оксена Лісового, питання забезпечення закладів освіти матеріально-технічними засобами мають розвʼязувати органи місцевого самоврядування.

«У нас близько 30% закладів освіти забезпечені генерацією, але вона різна. Є доволі потужна, яка дозволяє закладу освіти працювати загалом, а є слабкі, коли може працювати лише пункт незламності, який розміщений у школі»,  сказав він.

image83
ТВОЄ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ Онлайн-курс для керівника та педагога. Опануєте чи удосконалите навички роботи з онлайн-інструментами
✔Як працювати у хмарних сховищах даних ✔ Як створювати ілюстровані матеріали ✔ Онлайн-сервіси для ділових комунікацій ✔ Як взаємодіяти у командах та чатах ✔ Як провести нараду чи семінар онлайн ✔

Рішення про використання технологій дистанційного навчання в освітньому процесі ухвалює педагогічна рада закладу освіти до початку навчального року або упродовж навчального року, якщо виникли обставини, що потребують організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168971

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71948

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8144

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35128

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді