Графіки відключення світла і навчання в школах: які виклики долають вчителі, батьки та учні
Регулярні атаки росії по енергосистемі України додатково ускладнюють доступ учням до якісної та повноцінної освіти. Одночасно це ускладнює й роботу педагогів. Заклади освіти не належать до критичної інфраструктури. Це означає, що загальні правила графіків знеструмлення діють і для шкіл.
МОН ще влітку рекомендувало школам розглянути можливі опції на випадок відключень:
- перенести розклад занять на світловий день (починати не о 8:00 чи 8:30, а о 9-й чи 10-й ранку);
- переглянути тривалість зимових канікул;
- у найкритичніших випадках переходити на дистанційне навчання.
Синхронне й асинхронне навчання📅
Генератори, які мають школи, часто можуть забезпечити лише потреби укриття та пункту незламності. Не всі школи мають змогу організувати навчання в одну зміну, тож учні, що навчаються в другу зміну, найбільше потерпають від відключення електроенергії. Найчастіше учнів відпускають додому, і процес навчання стає неконтрольованим.
Дистанційне навчання в синхронному режимі за графіків відключення світла стає неможливим. Вихід — асинхронне дистанційне навчання як варіант надолуження освітніх втрат. Проте організаційно унормувати ці форми навчання так, щоб педагоги могли оптимально спланувати свій робочий час, складно. Тож частина освітнього процесу за умови, що школа працює офлайн, в умовах знеструмлення стає неконтрольованою і переходить на самоопрацювання матеріалу учнями та асинхронне дистанційне навчання.
Сайт Нової української школи провів опитування в групі «БАТЬКИ SOS» на фейсбуці щодо навчання учнів в умовах відключення світла. Ось кілька варіантів, які засоби допомагають учням та вчителям продовжувати навчання:
- Діти носять в школу ліхтарики, павербанки й акумуляторні лампи
- Батьки купують в клас кемпінгові світильники, зарядні станції, настільні лампи з акумуляторами
- У школі є зарядні станції екофлоу
- Вчителі уроків не проводять, а матеріал дають на самоопрацювання
За словами міністра освіти Оксена Лісового, питання забезпечення закладів освіти матеріально-технічними засобами мають розвʼязувати органи місцевого самоврядування.
«У нас близько 30% закладів освіти забезпечені генерацією, але вона різна. Є доволі потужна, яка дозволяє закладу освіти працювати загалом, а є слабкі, коли може працювати лише пункт незламності, який розміщений у школі», – сказав він.
Рішення про використання технологій дистанційного навчання в освітньому процесі ухвалює педагогічна рада закладу освіти до початку навчального року або упродовж навчального року, якщо виникли обставини, що потребують організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання.