Технології дистанційного навчання: хто ухвалює рішення
Під час дистанційного формату навчання важливо тримати увагу учнів, щоб освітній процес був цікавим, а головне – результативним. Дистанційний формат навчання – це не стільки розваги, скільки ефективний спосіб отримання й обміну інформацією. Тому педагогам важливо якісно організувати дистанційну роботу. Зібрали для вас поради, як забезпечити та підтримувати якісне дистанційне навчання під час війни.
Внесіть різноманітність
Було б неправильним вважати, що дистанційний урок має повністю відповідати офлайн заняттю по структурі. Це звісно так, але його можна цікаво урізноманітнити різними навчальними технологіями та прийомами. Наприклад, додавайте до дистанційної програми навчання комбіновані уроки, уроки-узагальненя, уроки-мандрівки. Це допоможе зацікавити учнів, не дати їм нудьгувати і точно підвищить ефективність сприйняття інформації.
Домашнє завдання: перевірка
Великою проблемою для багатьох вчителів є складність перевірки дистанційного домашнього завдання. Можна запропонувати учням надсилати фото готових робіт на Viber, Skype чи електронну пошту. Пропонуємо вибірково розділяти учнів на дві групи. Одних опитуйте усно, а у інших просіть надсилати письмові роботи завдання.
У старших класах не забувайте про тренувальні тести до ЗНО. Для зручності, виводьте тести на головний екран та пропонуйте учням називати правильні відповіді, таким чином перевіряючи їх.
Для економії часу під час перевірки домашніх завдань учні можуть поспілкуватись на тему заняття у формі інтерв'ю чи доповіді. Тобто кожен вчитель може обирати способи взаємодії з дітьми, які на його думку будуть найбільш ефективними.
Padlet — інтерактивна платформа, що дає змогу спілкуватися, разом працювати над одним проєктом, систематизувати інформацію, обмінюватися ідеями. Які переваги та недоліки онлайн-дошки, які перші кроки зробити на сайті та як працювати з онлайн-дошкою.
Застосовуйте гейміфікацію
Під час дистанційного навчання важливо підтримувати залученість учнів. Цифрові дидактичні ігри та інтерактивні вправи – найкращий вихід. Залучайте учнів до активної участі під час онлайн-занять та використовуйте ігрові форми, відеоуроки та презентації. Це покращить засвоєння інформації. Як варіант, пропонуємо Вам давати завдання підготувати презантацію учням самостійно. Таким чином, це дозволить краще підготуватись до уроку, покращить навички учня стисло і доступно подавати інформацію, підвищить здібності до публічного виступу. Бажано всі презентації зберігати та надати учням можливість повертатись до них у будь-який зручний час. А школярі які пропустили заняття, зможуть опрацювати цей матеріал самостійно.
Якщо є така можливість, радимо вмикати субтитри. Так учні з поганим інтернет-з'єднанням зможуть отримати необхідну інформацію.
Перевагами дистанційного навчання є те, що можна опорний конспект подати у вигляді цікавих слайдів, схем, інтелектуальних карт, пізнавальних відео. Використовуйте можливість зацікавити учнів.
Створюйте проєкти
Дуже ефективним у плані навчання є самостійне створення проєкту учнем. Це може бути презентація чи схематична подача інформації. Адже пояснюючи своїм однокласникам матеріал, дитина вчиться грамотно формулювати свою думку, стисло викладати інформацію. Для того щоб це реалізувати, потрібно у програмі Zoom увімкнути демонстрацію екрану. Таким чином, всі учасники конференції зможуть побачити проект. Навчайте дітей не просто слухати нову інформацію, а й формулювати питання до презентації. Це допоможе втримати концентрацію уваги учнів довший час.
Звичайно, всі ми сподіваємось, що найближчим часом ми знову відновимо уроки не в режимі онлайн. Але поки що маємо йти в ногу з часом і відповідати новим реаліям. Нашою метою має бути створення такого дистанційного навчання, яке б не погіршувало рівень знань школярів, а навіть покращувало його. В цьому допоможе креативність та винахідливість.
За матеріалами журналу Заступник директора школи