Як проходитиме сертифікація вчителів у 2025 році?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Основна інформація про проведення сертифікації вчителів у 2025 році

Проходження сертифікації вчителів у 2025 році

Перевірки та інституційний аудит: яка різниця

Найближчим часом в Україні розпочнеться реєстрація для проходження сертифікації педагогічних працівників у 2025 році. Однак потенційні учасники вже зараз можуть почати підготовку до незалежного тестування фахових знань і вмінь. 

У 2025 році стати учасником сертифікації вчителів зможуть наступні категорії:

  • вчителі початкових класів;
  • вчителі української мови та літератури;
  • вчителі математики;
  • вчителі історії та громадянської освіти.

Зокрема наступного року будуть проведені сертифікаційні процедури для нової категорії педагогів — учителів іноземної мови (насамперед англійської).

Для того, щоб підготуватися до проходження незалежного тестування, потрібно ознайомитися з програмами тестування та загальними характеристиками сертифікаційних робіт.

Зі свого боку Український центр оцінювання якості освіти вже опублікував загальні характеристики тестів незалежного тестування фахових знань та вмінь, де визначено розподіл завдань відповідно до розділів / підрозділів перелічених попередньо програм, і схеми нарахування балів за виконання тестових завдань.

Нагадаємо, що як і раніше для виконання завдань незалежного тестування вчителі всіх категорій матимуть 180 хвилин. Проте кількість і форми завдань, а також максимальна кількість балів, яку може набрати учасник / учасниця, виконавши всі завдання тесту, різняться в сертифікаційних роботах для різних категорій учителів.

Як виглядатимуть завдання для вчителів:

  • Тест для вчителів початкових класів міститиме 85 завдань двох форм: з вибором однієї правильної відповіді (80 завдань) та відкритої форми з короткою відповіддю (5 завдань). Максимальна кількість балів, яку може набрати учасник / учасниця, правильно виконавши всі завдання тесту, — 90.
  • Тест для вчителів української мови та літератури також міститиме 85 завдань двох форм: з вибором однієї правильної відповіді (75 завдань) та на встановлення відповідності (10 завдань). Максимальна кількість балів — 115.
  • Тест для вчителів математики міститиме 70 завдань трьох форм: з вибором однієї правильної відповіді (57 завдань), на встановлення відповідності (3 завдання) та відкритої форми з короткою відповіддю (10 завдань). Максимальна кількість балів — 86.
  • Тест для вчителів історії міститиме 80 завдань чотирьох форм: з вибором однієї правильної відповіді (69 завдань), на встановлення відповідності (4 завдання), на встановлення правильної послідовності (4 завдання) та з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді (3 завдання). Максимальна кількість балів — 106.
ЗАЯВА про проведення чергової атестації та ПРОТОКОЛ засідання атестаційної комісії: приклади оформлення з ремарками щодо оновлення форм

Окрім того, МОН збільшило коло педагогів, які можуть проходить сертифікацію, а також визначило їх граничну кількість у 2025 році. Таким чином, не більше 1500 вчителів початкових класів, не більше ніж 1000 осіб для кожної категорії з української мови і літератури та математики, не більше 500 вчителів англійської мови. 

Реєстрація для участі в процедурах сертифікації для вчителів усіх зазначених категорій триватиме з 23 грудня 2024 року до 09 січня 2025 року й відбуватиметься у два етапи:

  • з 23 грудня до 06 січня — у межах граничної кількості, визначеної для кожного регіону;
  • з 7 до 9 січня — у межах загальної граничної кількості, визначеної наказом для кожної категорії.

За матеріалами УЦОЯО

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
109

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54081

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
635

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110825

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді