Які зміни заплановані в галузі спеціальної освіти?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Трансформація спеціальної освіти в Україні: хто і з яким успіхом рухає зміни

Оновлення спеціальної освіти в Україні

ІПР дитини з особливими освітніми потребами — зразок

Мета перезавантаження спеціальної освіти — створити таку освітню систему, де кожна дитина, незалежно від її особливих потреб, зможе навчатися на рівних з іншими.

Саме тому над впровадженням змін працюють їх ініціатори — Дар’я Герасимчук, Радниця — Уповноважена Президента України з прав дитини та дитячої реабілітації, виконавча директорка ГО «Відчуй», а також Міністерство освіти і науки за підтримки UNICEF, «Люмос Україна», депутати Верховної Ради України та громадські організації.

Наразі вже виконано перший крок: офіційне затвердження Порядку утворення спеціальних класів. Документ не лише розроблено та підписано, а й уже зареєстровано Міністерством юстиції України.

  • Згідно із цим Порядком, для кожної дитини розроблятиметься індивідуальна освітня траєкторія, яка включатиме як індивідуальну програму розвитку, так і індивідуальний навчальний план, що відповідатиме її здібностям та темпам засвоєння матеріалу.
  • Команда психологічно-педагогічного супроводу відстежуватиме прогрес дитини, забезпечуючи необхідні корекційно-розвиткові послуги.
  • Важливим аспектом є залучення для дітей асистентів, котрими можуть бути соціальні працівники, батьки або інші уповноважені представники. Це допомагатиме дитині не лише краще інтегруватися в навчальний процес, а й сприятиме її соціалізації в колективі, що безумовно важливо для кожної дитини.

Відповідний Порядок набере чинності у 2025 році для того, щоб було достатньо часу для впровадження нових підходів та підготовки освітніх закладів до цих змін.

Також експерти планують низку наступних кроків:

  • розширення інформаційних кампаній і практична робота з навчальними закладами щодо змін та модифікацій;
  • зміни в чинних та напрацювання нових нормативно-правових актів;
  • модернізація методик та матеріально-технічного забезпечення, а також подальша підтримка дітей та їхніх родин.

Джерело: Освіторія

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71833

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8107

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35025

Медичний огляд майбутніх першокласників - 2025

Коли діти повертаються за парти під час війни, головна умова – безпека всіх учасників навчального процесу. Незалежно від того, яку форму навчання для дитини оберуть батьки, саме вони відповідають за проходження обов'язкових щорічних профілактичних медоглядів.
18899

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді