Які зміни заплановані в галузі спеціальної освіти?

Трансформація спеціальної освіти в Україні: хто і з яким успіхом рухає зміни

Оновлення спеціальної освіти в Україні

ІПР дитини з особливими освітніми потребами — зразок

Мета перезавантаження спеціальної освіти — створити таку освітню систему, де кожна дитина, незалежно від її особливих потреб, зможе навчатися на рівних з іншими.

Саме тому над впровадженням змін працюють їх ініціатори — Дар’я Герасимчук, Радниця — Уповноважена Президента України з прав дитини та дитячої реабілітації, виконавча директорка ГО «Відчуй», а також Міністерство освіти і науки за підтримки UNICEF, «Люмос Україна», депутати Верховної Ради України та громадські організації.

Наразі вже виконано перший крок: офіційне затвердження Порядку утворення спеціальних класів. Документ не лише розроблено та підписано, а й уже зареєстровано Міністерством юстиції України.

  • Згідно із цим Порядком, для кожної дитини розроблятиметься індивідуальна освітня траєкторія, яка включатиме як індивідуальну програму розвитку, так і індивідуальний навчальний план, що відповідатиме її здібностям та темпам засвоєння матеріалу.
  • Команда психологічно-педагогічного супроводу відстежуватиме прогрес дитини, забезпечуючи необхідні корекційно-розвиткові послуги.
  • Важливим аспектом є залучення для дітей асистентів, котрими можуть бути соціальні працівники, батьки або інші уповноважені представники. Це допомагатиме дитині не лише краще інтегруватися в навчальний процес, а й сприятиме її соціалізації в колективі, що безумовно важливо для кожної дитини.

Відповідний Порядок набере чинності у 2025 році для того, щоб було достатньо часу для впровадження нових підходів та підготовки освітніх закладів до цих змін.

Також експерти планують низку наступних кроків:

  • розширення інформаційних кампаній і практична робота з навчальними закладами щодо змін та модифікацій;
  • зміни в чинних та напрацювання нових нормативно-правових актів;
  • модернізація методик та матеріально-технічного забезпечення, а також подальша підтримка дітей та їхніх родин.

Джерело: Освіторія

Дитяче меню під час свят

Статті за темою

Усі статті за темою

Порушення академічної доброчесності в школі

У Законі про освіту є інструмент боротьби з порушенням академічної доброчесності — стаття 42. Які є види, випадки та відповідальність за порушення академічної доброчесності — читайте у матеріалі.
26531

Як розробити стратегію розвитку закладу освіти

Розробити стратегію розвитку закладу — означає спроєктувати бажаний стан закладу освіти, що містить місію, цінності, основні принципи діяльності, цілі, візію та конкретні заходи з реалізації стратегії. Розбираємо цей документ у статті.
54536

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
52176

Шкільна служба медіації: як організувати

Шкільна служба медіації допомагає владнати конфлікти між учасниками освітнього процесу, формує психологічно безпечний простір у закладі освіти та захищає інтереси дітей. Розглянемо, що таке медіація, хто входить до складу цієї служби та як організувати її роботу.
89

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді