ІПР дитини з особливими освітніми потребами — зразок
Мета перезавантаження спеціальної освіти — створити таку освітню систему, де кожна дитина, незалежно від її особливих потреб, зможе навчатися на рівних з іншими.
Саме тому над впровадженням змін працюють їх ініціатори — Дар’я Герасимчук, Радниця — Уповноважена Президента України з прав дитини та дитячої реабілітації, виконавча директорка ГО «Відчуй», а також Міністерство освіти і науки за підтримки UNICEF, «Люмос Україна», депутати Верховної Ради України та громадські організації.
Наразі вже виконано перший крок: офіційне затвердження Порядку утворення спеціальних класів. Документ не лише розроблено та підписано, а й уже зареєстровано Міністерством юстиції України.
- Згідно із цим Порядком, для кожної дитини розроблятиметься індивідуальна освітня траєкторія, яка включатиме як індивідуальну програму розвитку, так і індивідуальний навчальний план, що відповідатиме її здібностям та темпам засвоєння матеріалу.
- Команда психологічно-педагогічного супроводу відстежуватиме прогрес дитини, забезпечуючи необхідні корекційно-розвиткові послуги.
- Важливим аспектом є залучення для дітей асистентів, котрими можуть бути соціальні працівники, батьки або інші уповноважені представники. Це допомагатиме дитині не лише краще інтегруватися в навчальний процес, а й сприятиме її соціалізації в колективі, що безумовно важливо для кожної дитини.
Відповідний Порядок набере чинності у 2025 році для того, щоб було достатньо часу для впровадження нових підходів та підготовки освітніх закладів до цих змін.
Також експерти планують низку наступних кроків:
- розширення інформаційних кампаній і практична робота з навчальними закладами щодо змін та модифікацій;
- зміни в чинних та напрацювання нових нормативно-правових актів;
- модернізація методик та матеріально-технічного забезпечення, а також подальша підтримка дітей та їхніх родин.
Джерело: Освіторія