Які зміни заплановані в галузі спеціальної освіти?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Трансформація спеціальної освіти в Україні: хто і з яким успіхом рухає зміни

Оновлення спеціальної освіти в Україні

ІПР дитини з особливими освітніми потребами — зразок

Мета перезавантаження спеціальної освіти — створити таку освітню систему, де кожна дитина, незалежно від її особливих потреб, зможе навчатися на рівних з іншими.

Саме тому над впровадженням змін працюють їх ініціатори — Дар’я Герасимчук, Радниця — Уповноважена Президента України з прав дитини та дитячої реабілітації, виконавча директорка ГО «Відчуй», а також Міністерство освіти і науки за підтримки UNICEF, «Люмос Україна», депутати Верховної Ради України та громадські організації.

Наразі вже виконано перший крок: офіційне затвердження Порядку утворення спеціальних класів. Документ не лише розроблено та підписано, а й уже зареєстровано Міністерством юстиції України.

  • Згідно із цим Порядком, для кожної дитини розроблятиметься індивідуальна освітня траєкторія, яка включатиме як індивідуальну програму розвитку, так і індивідуальний навчальний план, що відповідатиме її здібностям та темпам засвоєння матеріалу.
  • Команда психологічно-педагогічного супроводу відстежуватиме прогрес дитини, забезпечуючи необхідні корекційно-розвиткові послуги.
  • Важливим аспектом є залучення для дітей асистентів, котрими можуть бути соціальні працівники, батьки або інші уповноважені представники. Це допомагатиме дитині не лише краще інтегруватися в навчальний процес, а й сприятиме її соціалізації в колективі, що безумовно важливо для кожної дитини.

Відповідний Порядок набере чинності у 2025 році для того, щоб було достатньо часу для впровадження нових підходів та підготовки освітніх закладів до цих змін.

Також експерти планують низку наступних кроків:

  • розширення інформаційних кампаній і практична робота з навчальними закладами щодо змін та модифікацій;
  • зміни в чинних та напрацювання нових нормативно-правових актів;
  • модернізація методик та матеріально-технічного забезпечення, а також подальша підтримка дітей та їхніх родин.

Джерело: Освіторія

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
212

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54129

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
695

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110903

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді