Ухвалено план дій для відновлення освіти на деокупованих територіях

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Уряд затвердив план відновлення освіти на деокупованих територіях

Відновлення освіти на деокупованих територіях

Тиждень фокусованого навчання

Нещодавно уряд ухвалив розпорядження «Про затвердження плану заходів з відновлення освіти на деокупованих територіях на 2024–2027 роки».

Тимчасова окупація деяких територій України створила певні виклики у сфері освіти. Багато закладів освіти було зруйновано або пошкоджено, а бойові дії створюють небезпеку й нині.

Зокрема, діти та молодь, які перебували на окупованих територіях, зазнали негативного впливу від освітньої системи країни-агресора. Їх навчали за зміненими програмами, мілітаризували та намагалися сформувати в них іншу національну ідентичність.

Саме тому, одним із пріоритетів держави є відновлення освітнього процесу на деокупованих територіях. Цей процес залежить від різних чинників. Серед них тривалість окупації та її характер, безпекові фактори (мінування, обстріли тощо), стан освітньої інфраструктури (наявність руйнувань / пошкоджень, доступна освітня мережа тощо), а також транспортне сполучення, демографічна ситуація, доступний кадровий резерв, економічна ситуація в державі та можливість надання фінансової підтримки таким територіям.

Метою підготовки акта стало розроблення завдань і заходів, які забезпечать умови для ефективного та вчасного відновлення української системи освіти та реінтеграції учасників освітнього процесу на територіях, які зазнали тимчасової окупації внаслідок збройної агресії проти України.

Серед стратегічних цілей плану заходів:

  • Відновлення української системи освіти на деокупованих територіях.
  • Забезпечення освітнього процесу відповідно до українських освітніх стандартів.
  • Створення безпечного освітнього середовища.

Виконання цих стратегічних цілей є завданнями міністерств, державних установ і місцевих адміністрацій, зокрема з військовими адміністраціями, за кошти видатків, передбачених у державному та місцевих бюджетах на відповідний рік.

Окрім того, ухвалення розпорядження забезпечить на деокупованих територіях: 

  • освітній процес відповідно до українських освітніх стандартів; 
  • умови для досягнення фізичної безпеки учасників освітнього процесу; 
  • впровадження сучасних цифрових інструментів і цифрових навчальних матеріалів для здобуття освіти; 
  • формування кадрового резерву для забезпечення закладів та установ освіти на деокупованих територіях; 
  • створення системи підтримки учасників освітнього процесу під час адаптаційного періоду — переходу від системи освіти держави-агресора до української системи освіти тощо.

За інформацією МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168922

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71924

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8133

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35107

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді