Ухвалено план дій для відновлення освіти на деокупованих територіях

Уряд затвердив план відновлення освіти на деокупованих територіях

Відновлення освіти на деокупованих територіях

Тиждень фокусованого навчання

Нещодавно уряд ухвалив розпорядження «Про затвердження плану заходів з відновлення освіти на деокупованих територіях на 2024–2027 роки».

Тимчасова окупація деяких територій України створила певні виклики у сфері освіти. Багато закладів освіти було зруйновано або пошкоджено, а бойові дії створюють небезпеку й нині.

Зокрема, діти та молодь, які перебували на окупованих територіях, зазнали негативного впливу від освітньої системи країни-агресора. Їх навчали за зміненими програмами, мілітаризували та намагалися сформувати в них іншу національну ідентичність.

Саме тому, одним із пріоритетів держави є відновлення освітнього процесу на деокупованих територіях. Цей процес залежить від різних чинників. Серед них тривалість окупації та її характер, безпекові фактори (мінування, обстріли тощо), стан освітньої інфраструктури (наявність руйнувань / пошкоджень, доступна освітня мережа тощо), а також транспортне сполучення, демографічна ситуація, доступний кадровий резерв, економічна ситуація в державі та можливість надання фінансової підтримки таким територіям.

Метою підготовки акта стало розроблення завдань і заходів, які забезпечать умови для ефективного та вчасного відновлення української системи освіти та реінтеграції учасників освітнього процесу на територіях, які зазнали тимчасової окупації внаслідок збройної агресії проти України.

Серед стратегічних цілей плану заходів:

  • Відновлення української системи освіти на деокупованих територіях.
  • Забезпечення освітнього процесу відповідно до українських освітніх стандартів.
  • Створення безпечного освітнього середовища.

Виконання цих стратегічних цілей є завданнями міністерств, державних установ і місцевих адміністрацій, зокрема з військовими адміністраціями, за кошти видатків, передбачених у державному та місцевих бюджетах на відповідний рік.

Окрім того, ухвалення розпорядження забезпечить на деокупованих територіях: 

  • освітній процес відповідно до українських освітніх стандартів; 
  • умови для досягнення фізичної безпеки учасників освітнього процесу; 
  • впровадження сучасних цифрових інструментів і цифрових навчальних матеріалів для здобуття освіти; 
  • формування кадрового резерву для забезпечення закладів та установ освіти на деокупованих територіях; 
  • створення системи підтримки учасників освітнього процесу під час адаптаційного періоду — переходу від системи освіти держави-агресора до української системи освіти тощо.

За інформацією МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Профільна середня освіта: державний стандарт

КМУ затвердив Державний стандарт профільної середньої освіти 25 липня 2024 року. Що закладено в документі, як реалізовуватимуть концепцію профільної середньої освіти — у статті.
71

Реформа профільної середньої освіти: чого слід очікувати

Нові умови і обставини диктують новий підхід до розвитку економіки, яка, у свою чергу, мотивує до пошуку інших форм і методів управління у галузях, на яких вона базується. Зокрема, це стосується і освіти. З цією метою в Україні розпочинається реформа профільної освіти, яка відбудеться у кілька етапів. Що вона передбачає і до яких змін ми маємо бути готові – далі у статті.
306

Атестація педагогів школи: Що? Де? Коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
91657

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді