Нещодавно уряд ухвалив розпорядження «Про затвердження плану заходів з відновлення освіти на деокупованих територіях на 2024–2027 роки».
Тимчасова окупація деяких територій України створила певні виклики у сфері освіти. Багато закладів освіти було зруйновано або пошкоджено, а бойові дії створюють небезпеку й нині.
Зокрема, діти та молодь, які перебували на окупованих територіях, зазнали негативного впливу від освітньої системи країни-агресора. Їх навчали за зміненими програмами, мілітаризували та намагалися сформувати в них іншу національну ідентичність.
Саме тому, одним із пріоритетів держави є відновлення освітнього процесу на деокупованих територіях. Цей процес залежить від різних чинників. Серед них тривалість окупації та її характер, безпекові фактори (мінування, обстріли тощо), стан освітньої інфраструктури (наявність руйнувань / пошкоджень, доступна освітня мережа тощо), а також транспортне сполучення, демографічна ситуація, доступний кадровий резерв, економічна ситуація в державі та можливість надання фінансової підтримки таким територіям.
Одна з найважливіших управлінських компетенцій — уміння спілкуватися та презентувати свої ідеї. Як керівник закладу освіти ви спілкуєтеся з працівниками, батьками, учнями, партнерами, управлінцями різних рангів, громадськими діячами тощо. Щоб «прокачати» цю компетенцію, опануйте правила ефективної комунікації та позбудьтеся бар’єрів у спілкуванні
Метою підготовки акта стало розроблення завдань і заходів, які забезпечать умови для ефективного та вчасного відновлення української системи освіти та реінтеграції учасників освітнього процесу на територіях, які зазнали тимчасової окупації внаслідок збройної агресії проти України.
Серед стратегічних цілей плану заходів:
- Відновлення української системи освіти на деокупованих територіях.
- Забезпечення освітнього процесу відповідно до українських освітніх стандартів.
- Створення безпечного освітнього середовища.
Виконання цих стратегічних цілей є завданнями міністерств, державних установ і місцевих адміністрацій, зокрема з військовими адміністраціями, за кошти видатків, передбачених у державному та місцевих бюджетах на відповідний рік.
Окрім того, ухвалення розпорядження забезпечить на деокупованих територіях:
- освітній процес відповідно до українських освітніх стандартів;
- умови для досягнення фізичної безпеки учасників освітнього процесу;
- впровадження сучасних цифрових інструментів і цифрових навчальних матеріалів для здобуття освіти;
- формування кадрового резерву для забезпечення закладів та установ освіти на деокупованих територіях;
- створення системи підтримки учасників освітнього процесу під час адаптаційного періоду — переходу від системи освіти держави-агресора до української системи освіти тощо.
За інформацією МОН