Як працівники сфери освіти протидіють і реагують на випадки булінгу в навчальних закладах?

Алгоритм взаємодії щодо превенції та протидії булінгу в закладах освіти

Протидія та допомога у випадках булінгу

Як оформлювати протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу

У Міністерстві освіти і науки опублікували матеріал з відповідями на поширені запитання щодо булінгу в закладах освіти. 

Насамперед, булінг (цькування)* — психологічне, фізичне, економічне, сексуальне насильство, зокрема й через електронну комунікацію, що вчиняється щодо малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою щодо інших учасників освітнього процесу.

Суб’єктами реагування в разі настання випадку булінгу в закладах освіти можуть бути:

  • служба освітнього омбудсмена;
  • органи місцевого самоврядування;
  • засновник (засновники) закладів освіти або уповноважений ним (ними) орган;
  • керівники та інші працівники закладів освіти;
  • служби у справах дітей;
  • центри соціальних служб;
  • територіальні органи (підрозділи) Національної поліції України.

Зі свого боку МОН, задля превенції та протидії булінгу, розробляє, вносить зміни до нормативно-правових документів з питань запобігання та протидії булінгу (цькування). А також спрямовує роботу щодо запобігання та протидії булінгу (цькування) через розроблені та затверджені: план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти; порядок реагування на випадки булінгу (цькування); порядок застосування заходів виховного впливу.

Як зазначили у відомстві, керівник закладу освіти має:

  • сприяти здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти;
  • забезпечувати створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування);
  • розробляти, затверджувати та оприлюднювати план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти.

У разі отримання заяви або повідомлення про випадок булінгу керівник закладу:

  • невідкладно у строк, що не перевищує однієї доби, повідомляє територіальний орган (підрозділ) Національної поліції України, принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування);
  • розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) не пізніше ніж упродовж трьох робочих днів з дня отримання заяви або повідомлення для ухвалення рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;
  • якщо потрібно, викликає бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання екстреної медичної допомоги;
  • повідомляє службу у справах дітей з метою розв'язання питання щодо соціального захисту малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування), з’ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування) та вжиття заходів для усунення таких причин;
  • повідомляє центр соціальних служб з метою здійснення оцінювання потреб сторін булінгу (цькування), визначення соціальних послуг та методів соціальної роботи, забезпечення психологічної підтримки та надання соціальних послуг на рівні громади;
  • забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).

Інформацію про діяльність інших працівників сфери освіти щодо протидії та превенції булінгу можна оглянути на сайті освітнього відомства. 

За матеріалами МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Профільна середня освіта: державний стандарт

КМУ затвердив Державний стандарт профільної середньої освіти 25 липня 2024 року. Що закладено в документі, як реалізовуватимуть концепцію профільної середньої освіти — у статті.
71

Реформа профільної середньої освіти: чого слід очікувати

Нові умови і обставини диктують новий підхід до розвитку економіки, яка, у свою чергу, мотивує до пошуку інших форм і методів управління у галузях, на яких вона базується. Зокрема, це стосується і освіти. З цією метою в Україні розпочинається реформа профільної освіти, яка відбудеться у кілька етапів. Що вона передбачає і до яких змін ми маємо бути готові – далі у статті.
306

Атестація педагогів школи: Що? Де? Коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
91657

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді