Безпека дітей під час освіти є ключовим напрямом розвитку країни

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Безпека дітей — пріоритет для всього світу: відбувся Четвертий саміт перших леді та джентльменів

Створення безпечного освітнього простору

Як навчити дітей дбати про свою безпеку

У наш час безпека безпека стала однією із найважливіших цінностей та потреб не тільки в Україні, а й світі. Тому досягнення глобальної безпеки, безпеки для кожного дорослого й дитини має стати спільною метою кожного.

Саме цьому питанню, зокрема безпеці дітей, присвячений Четвертий саміт перших леді та джентльменів, що відбувся за ініціативою першої леді — Олени Зеленської. Саміт гуртує міжнародну спільноту навколо спільних цінностей, сприяє діалогу, партнерству й ефективній протидії глобальним викликам.

Учасники саміту об’єдналися для створення безпечного освітнього середовища для дітей. Адже безпека — це те, що має супроводжувати впродовж усього життя кожного і кожну.

«Безпеку дітям можуть дати лише всі свідомі, відповідальні дорослі світу. Ба більше — ми, дорослі, винні їм безпеку. Бо вони прийшли в наш світ, і якщо їм щось загрожує, наше спільне завдання — зупинити загрозу», — зауважила перша леді Олена Зеленська.

За словами віцепрем’єр-міністра з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій Михайла Федорова, основна місія — побудувати освітню систему, здатну формувати професійних і щасливих людей для нової інноваційної економіки. Громадян, спроможних захистити себе та свій дім від будь-яких загроз. Одне зі стратегічних рішень, що допоможе українцям розвиватися як нації, — освітня Мрія. Вона допомагатиме школярам, учителям, адміністраціям шкіл і батькам забезпечувати якісний, прозорий навчальний процес. Застосунок уже тестують у 40 школах, і поступово до Мрії зможе під’єднатися кожна охоча школа. 

Також на саміті було акцентовано питання безпеки дітей у школі. Насамперед міністр освіти і науки Оксен Лісовий наголосив на тому, як безпекова ситуація в Україні впливає на освітній процес та його учасників. 

image65
ТВОЄ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ Запрошуємо опанувати технологію, в основі якої — застосування коректурних таблиць як одного з ключових засобів збагачення пізнавального досвіду дошкільників
Опануєте методику роботи з коректурними таблицями. Навчитеся створювати свої варіанти таблиць відповідно до потреб освітнього процесу. Отримаєте готові зразки та опис роботи за ними.

«Війна відібрала у наших дітей важливий елемент навчального процесу — соціальну взаємодію. Сьогодні приблизно 1 мільйона українських дітей навчається дистанційно. Наше завдання — відновити доступ дітей до безпечного освітнього простору. Тому уряд інвестує кошти в безпеку. Ми виділили 7,5 млрд грн на побудову укриттів. Але укриття — лише частина цілого комплексу безпекових заходів, які МОН впроваджує в освітніх закладах. Головна мета — повернути вкрадене у наших дітей відчуття безпеки», — прокоментував очільник МОН.

«Наше наступне завдання — будувати майбутнє, де така агресія не можлива. Я вважаю, що ключ до цього в освіті, яка формує емпатію та емоційну стійкість», — зазначила Сір’є Каріс, перша леді Естонської Республіки.

Однак фізична складова — це лише частина загального відчуття безпеки людини, важливу роль в загальному добробуті людини відіграє й відчуття внутрішньої безпеки та спокою. Це питання під час панельної дискусії «Безпека в школі» порушив Андреас Шляйхер, директор з питань освіти та навичок в Організації економічного співробітництва та розвитку (OECD):

«У ці складні часи  українські вчителі не завжди можуть гарантувати фізичну безпеку своїх учнів, але вони можуть — і роблять — дати учням відчуття внутрішньої безпеки, оптимізму та причетності. Під час війни багато українських вчителів перетворилися з хороших інструкторів у хороших тренерів, добрих наставників і фасилітаторів, які приділяють належну увагу розвитку не лише когнітивного, а й соціального та емоційного добробуту своїх учнів. Ці зусилля дають плоди. В останньому дослідженні PISA українські 15-річні підлітки повідомили про більшу безпеку в школах, ніж їхні колеги зі Сполучених Штатів і багатьох європейських країн».

Окрім того, проведення панелі відбувалося за підтримки UNESCO та Ajax. Також на Саміті вперше презентували результати комплексного опитування «Захист дитинства: виміри безпеки для молодого покоління», яке провели спеціально до заходу. Дослідження охопило 15 країн, щоб виявити проблеми, з якими зустрічаються батьки й діти. Детальніше з ним можна ознайомитися за посиланням.

Результатом Саміту стало укладення спільної декларації, мета якої об’єднати зусилля перших осіб країн світу для захисту прав дітей під час збройних конфліктів і воєн. У межах декларації будуть здійснюватися заходи для пошуку, ідентифікації та повернення додому депортованих дітей, допомоги внутрішньо переміщеним сім'ям, евакуації дітей із воєнних зон.

За інформацією МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168930

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71926

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8133

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35110

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді