Як організувати співпрацю з батьками дітей з ООП
У Міністерстві освіти і науки України продовжують роботу над удосконаленням системи професійної освіти для осіб з особливими освітніми потребами (ООП). У межах Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні, створеної за ініціативою першої леді Олени Зеленської, було проведено детальне вивчення успішних практик інклюзивної професійної освіти у Великій Британії.
Таким чином досвід Великої Британії демонструє комплексний підхід до забезпечення доступності та якості професійної освіти для осіб з ООП. Ключовим елементом британської системи є тісна співпраця між закладами освіти, роботодавцями та громадськими організаціями.
Щодо найцікавіших практик, які можуть бути адаптовані в Україні, то можна виділити програми підтримуваного стажування й інклюзивного учнівства. Ці моделі дають змогу здобувачам освіти з ООП набути реального досвіду роботи та підвищити шанси на подальше працевлаштування.
Які знання й навички потрібні вихователю для роботи вінклюзивній групі? Яка роль вихователя в команді психолого-педагогічного супроводу? Як організовувати освітній процес відповідно до рівня підтримки дитини?
Також особливе значення у Великій Британії надають професійній орієнтації та плануванню кар'єри для осіб з ООП. Програми на кшталт «Підготовка до дорослого життя» допомагають молодим людям з ООП успішно переходити від навчання до професійної діяльності.
Окрім того, важливим аспектом є залучення самих здобувачів освіти з ООП до процесів управління та ухвалення рішень у сфері освітньої політики. Цей досвід може бути корисним для посилення інклюзивності української системи професійної освіти.
Зі свого боку МОН розглядає можливості адаптації британських моделей до українських реалій, зокрема в межах реалізації Дорожньої карти розвитку професійної (професійно-технічної) освіти для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення на період до 2030 року.
Вивчення міжнародного досвіду — важливий крок у створенні інклюзивної системи професійної освіти в Україні, яка забезпечить рівні можливості для всіх здобувачів освіти та сприятиме їхній успішній інтеграції у професійне життя.
Джерело: МОН