Уряд ухвалив основні вимоги до облаштування захищених просторів у школах

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Кабмін затвердив основні вимоги до облаштування захищених просторів у закладах освіти

Облаштування захисних просторів

Як організувати безпечний простір для дитини

У Кабінеті Міністрів України затвердили постанову про Порядок реалізації експериментального проєкту щодо створення в будівлях і спорудах закладів освіти захищених просторів (приміщень для фізичного захисту).

Відповідно до цієї постанови, визначено вимоги щодо створення в закладах освіти захищених просторів. Йдеться про приміщення на підвальних, цокольних, перших поверхах, де можна тимчасово перебувати, щоб захиститися від небезпек і засобів ураження під час повітряної тривоги.

Цей порядок стосується тих шкіл, які розташовані на території громад із задовільним та/або помірним рівнями ризику, визначеними Методикою. І де учасники освітнього процесу не забезпечені сховищами та протирадіаційними укриттями.

Наголосимо, що використання таких просторів є тимчасовим і засновники закладів освіти зобов’язані облаштувати протирадіаційні укриття або споруди подвійного призначення.

Для того, щоб максимально гарантувати учням безпечні умови для здійснення очного навчання, Порядок визначає вимоги до облаштування захищених просторів, серед них:

  • розташування простору в основній будівлі закладу освіти або близько до неї (рекомендовано до 100 м);
  • захисні простори не можна влаштовувати поряд із резервуарами з небезпечними хімічними, легкозаймистими, горючими та вибухонебезпечними речовинами;
  • через захисний простір не проходять водопровідні та каналізаційні магістралі, інші магістральні інженерні комунікації (за винятком внутрішньобудинкових інженерних мереж);
  • простори не можуть зазнавати негативного впливу ґрунтових, поверхневих, технологічних або стічних вод;
  • приміщення мають рівну підлогу, придатну для встановлення лав та інших місць для сидіння та лежання;
  • простори забезпечені електроживленням та штучним освітленням;
  • у приміщеннях не зберігаються легкозаймисті, хімічно-небезпечні речовини;
  • приміщення перебуває в задовільному санітарному та протипожежному стані (відповідно до протипожежних та санітарних правил);
  • забезпечені не менше ніж двома евакуаційними виходами, один з яких може бути аварійним (у разі місткості менше ніж 50 осіб та відстані від найвіддаленішої точки приміщення до виходу не більше 25 м — у ньому допускається наявність одного евакуаційного виходу);
  • пристосовані для вільного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (для закладів освіти, в яких вчаться такі діти).

Також ОВА та органи місцевого самоврядування впродовж одного місяця з дня набрання чинності постановою мають розробити та затвердити план заходів з облаштування захисних споруд цивільного захисту на період до кінця 2027 року та забезпечити його реалізацію.

За інформацією МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168952

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71935

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8141

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35122

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді