Кабмін затвердив Національну стратегію розвитку фінансової грамотності

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

В Україні затвердили Національну стратегію розвитку фінансової грамотності для дітей і дорослих: що вона передбачає

Розвиток фінансової грамотності населення

Фізичне та емоційне напруження: як допомогти дітям

Кабінет Міністрів України затвердив Національну стратегію розвитку фінансової грамотності до 2030 року. Вона має сприяти:

  • підвищенню фінансової обізнаності населення;
  • зростанню впевненості громадян під час ухвалення фінансових рішень;
  • формуванню раціональної фінансової поведінки.

Детальніше ознайомитися зі змістом стратегії можна в прикріпленому документі. 

Над Стратегією працювали в межах міжвідомчої робочої групи та консультативної платформи з червня 2021 року (з перервою через повномасштабне вторгнення росії). Під час її створення фахівці врахували найкращі міжнародні практики, зокрема:

  • рекомендації з фінансової грамотності Ради Організації економічного співробітництва та розвитку;
  • методологічні настанови Міжнародної мережі фінансової освіти.

За інформацією НБУ, затвердження Стратегії допоможе об’єднати зусилля багатьох сторін і забезпечить масштабування заходів із підвищення фінансової обізнаності для різних цільових груп.

Таким чином, її реалізацію проводитимуть за наступними напрямами:

  1. якісна базова фінансова освіта — заходи з підвищення фінансової грамотності для дошкільнят, школярів і студентів. Зокрема, створення навчальних ресурсів, модернізація навчальних програм і впровадження нового обов’язкового курсу «Підприємництво і фінансова грамотність» з 2025 року у 8 класах та з 2026 року у 9 класах у всіх школах України;
  2. відповідальне фінансове життя — підвищення фінансової грамотності дорослого населення через навчальні ресурси;
  3. фінансово обізнані підприємці — комплексний підхід, який, зокрема, передбачатиме створення рамки фінансових компетентностей підприємців і проведення освітніх заходів для підприємців-початківців та представників малого бізнесу;
  4. просунута цифрова фінансова грамотність — створення навчальних матеріалів про цифрові фінансові послуги, платіжну безпеку й захист від кіберзлочинності;
  5. сприятлива екосистема для розвитку фінансової грамотності — налагодження співпраці як усередині України, так і з представниками міжнародних організацій та інших країн.

«Якщо в попередні роки у фокусі уваги заходів з фінансової грамотності перебували насамперед діти та молодь — українці з найнижчим рівнем фінансової грамотності, то тепер проводитимуть також роботу з підприємцями й дорослим населенням, зокрема, з ветеранами, внутрішньо переміщеними особами й людьми старшого віку», — зауважили в Національному банку України.

За матеріалами НБУ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
185

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110576

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11634

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17754

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді