Кабмін затвердив Національну стратегію розвитку фінансової грамотності

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

В Україні затвердили Національну стратегію розвитку фінансової грамотності для дітей і дорослих: що вона передбачає

Розвиток фінансової грамотності населення

Фізичне та емоційне напруження: як допомогти дітям

Кабінет Міністрів України затвердив Національну стратегію розвитку фінансової грамотності до 2030 року. Вона має сприяти:

  • підвищенню фінансової обізнаності населення;
  • зростанню впевненості громадян під час ухвалення фінансових рішень;
  • формуванню раціональної фінансової поведінки.

Детальніше ознайомитися зі змістом стратегії можна в прикріпленому документі. 

Над Стратегією працювали в межах міжвідомчої робочої групи та консультативної платформи з червня 2021 року (з перервою через повномасштабне вторгнення росії). Під час її створення фахівці врахували найкращі міжнародні практики, зокрема:

  • рекомендації з фінансової грамотності Ради Організації економічного співробітництва та розвитку;
  • методологічні настанови Міжнародної мережі фінансової освіти.

За інформацією НБУ, затвердження Стратегії допоможе об’єднати зусилля багатьох сторін і забезпечить масштабування заходів із підвищення фінансової обізнаності для різних цільових груп.

Таким чином, її реалізацію проводитимуть за наступними напрямами:

  1. якісна базова фінансова освіта — заходи з підвищення фінансової грамотності для дошкільнят, школярів і студентів. Зокрема, створення навчальних ресурсів, модернізація навчальних програм і впровадження нового обов’язкового курсу «Підприємництво і фінансова грамотність» з 2025 року у 8 класах та з 2026 року у 9 класах у всіх школах України;
  2. відповідальне фінансове життя — підвищення фінансової грамотності дорослого населення через навчальні ресурси;
  3. фінансово обізнані підприємці — комплексний підхід, який, зокрема, передбачатиме створення рамки фінансових компетентностей підприємців і проведення освітніх заходів для підприємців-початківців та представників малого бізнесу;
  4. просунута цифрова фінансова грамотність — створення навчальних матеріалів про цифрові фінансові послуги, платіжну безпеку й захист від кіберзлочинності;
  5. сприятлива екосистема для розвитку фінансової грамотності — налагодження співпраці як усередині України, так і з представниками міжнародних організацій та інших країн.

«Якщо в попередні роки у фокусі уваги заходів з фінансової грамотності перебували насамперед діти та молодь — українці з найнижчим рівнем фінансової грамотності, то тепер проводитимуть також роботу з підприємцями й дорослим населенням, зокрема, з ветеранами, внутрішньо переміщеними особами й людьми старшого віку», — зауважили в Національному банку України.

За матеріалами НБУ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1689

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
307

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54224

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
771

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
111073

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді