Розроблено рекомендації щодо створення велосипедної інфраструктури під час відбудови шкіл

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Уряд отримав рекомендації зі створення велосипедної інфраструктури під час відбудови закладів освіти

Впровадження велосипедного компоненту в заклад освіти

Як навчити дітей дбати про свою безпеку

U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») надіслала Уряду України рекомендації зі створення концепції велодружніх шкіл з велосипедною та навчальною інфраструктурою при відбудові закладів освіти. Зокрема, відповідні пропозиції отримали Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури та Міністерство освіти і науки.

Детальніше ознайомитися з рекомендаціями можна в прикріпленому документі. 

Відповідно до рішення Кабінету Міністрів, відбудова України має відбуватися в системі координат сталого розвитку та слідувати принципу «Build Back Better» («Відбудувати краще, ніж було»), а також відповідати євроінтеграційним процесам. Зокрема, це стосується і закладів освіти. Адже, за даними МОН, нині понад 3,5 тисячі садочків, шкіл і університетів України постраждали внаслідок російської агресії. З них майже 400 були повністю зруйновані.

Як зазначили в U-Cycle, велосипедний транспорт допомагає досягти 11 з 17 Глобальних цілей сталого розвитку ООН. Крім того, 3 квітня 2024 року Європейський Союз ухвалив Європейську декларацію про велотранспорт, яка визначає низку зобов’язань для країн:

  • створення безпечних та узгоджених велосипедних мереж в містах;
  • краще сполучення з громадським транспортом;
  • створення безпечних місць для паркування велосипедів;
  • забезпечення доступу до пунктів підзарядки для електровелосипедів.

Автори ініціативи зауважили, що рекомендації з включення велосипедної та навчальної інфраструктури з безпеки руху до національних стратегічних документів з відновлення та відбудови українських шкіл враховують найкращі європейські практики та успішний досвід реалізації національної кампанії «Велосипедом до школи».

Окрім того, до складу рекомендацій входять:

  • hard компонент — «тверді» рішення, які стосуються інфраструктури;
  • soft компонент — «м’які» рішення, які не потребують великих витрат.

Рекомендації щодо hard компоненту (інфраструктури) передбачають:

  • встановлення і забезпечення шкіл сучасною велосипедною інфраструктурою: велосипедними стоянками критого типу, велосипедними станціями з технічного обслуговування (велоСТО) та/або набором інструментів для ремонту велосипедів, навчальними велосипедами, шоломами тощо для проведення уроків з безпеки руху;
  • облаштування навчального інтерактивного майданчика з безпеки руху на території школи для проведення практичних занять із навчальних предметів та програм «Основи здоров’я», варіативного модуля «Велоспорт», курсу «Здоров’я, безпека та добробут» тощо.

У частині soft компоненту (освіта та промоція), автори ініціативи, зокрема, пропонують:

  • впроваджувати шкільні освітні програми з безпеки руху на велосипеді та використовувати сучасні навчальні матеріали для вчителів і учнів: наприклад, онлайн-платформу «Велосипедом до школи» та онлайн-курс «Як стати веломентором: усе про велосипед і безпеку руху»;
  • проводити освітні та промоційні заходи й практики на постійній основі: наприклад, велофестивалі з безпеки руху або всеукраїнський челендж «Велосипедний травень» тощо.

«У контексті відновлення та відбудови українських шкіл велосипедна інфраструктура стане елементом модернізації, інновацій та символом проєвропейських цінностей», — додали в U-Cycle.

За матеріалами U-Cycle

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1684

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
298

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54214

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
767

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
111057

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді