Розроблено рекомендації щодо створення велосипедної інфраструктури під час відбудови шкіл

Уряд отримав рекомендації зі створення велосипедної інфраструктури під час відбудови закладів освіти

Впровадження велосипедного компоненту в заклад освіти

Як навчити дітей дбати про свою безпеку

U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») надіслала Уряду України рекомендації зі створення концепції велодружніх шкіл з велосипедною та навчальною інфраструктурою при відбудові закладів освіти. Зокрема, відповідні пропозиції отримали Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури та Міністерство освіти і науки.

Детальніше ознайомитися з рекомендаціями можна в прикріпленому документі. 

Відповідно до рішення Кабінету Міністрів, відбудова України має відбуватися в системі координат сталого розвитку та слідувати принципу «Build Back Better» («Відбудувати краще, ніж було»), а також відповідати євроінтеграційним процесам. Зокрема, це стосується і закладів освіти. Адже, за даними МОН, нині понад 3,5 тисячі садочків, шкіл і університетів України постраждали внаслідок російської агресії. З них майже 400 були повністю зруйновані.

Як зазначили в U-Cycle, велосипедний транспорт допомагає досягти 11 з 17 Глобальних цілей сталого розвитку ООН. Крім того, 3 квітня 2024 року Європейський Союз ухвалив Європейську декларацію про велотранспорт, яка визначає низку зобов’язань для країн:

  • створення безпечних та узгоджених велосипедних мереж в містах;
  • краще сполучення з громадським транспортом;
  • створення безпечних місць для паркування велосипедів;
  • забезпечення доступу до пунктів підзарядки для електровелосипедів.

Автори ініціативи зауважили, що рекомендації з включення велосипедної та навчальної інфраструктури з безпеки руху до національних стратегічних документів з відновлення та відбудови українських шкіл враховують найкращі європейські практики та успішний досвід реалізації національної кампанії «Велосипедом до школи».

Окрім того, до складу рекомендацій входять:

  • hard компонент — «тверді» рішення, які стосуються інфраструктури;
  • soft компонент — «м’які» рішення, які не потребують великих витрат.

Рекомендації щодо hard компоненту (інфраструктури) передбачають:

  • встановлення і забезпечення шкіл сучасною велосипедною інфраструктурою: велосипедними стоянками критого типу, велосипедними станціями з технічного обслуговування (велоСТО) та/або набором інструментів для ремонту велосипедів, навчальними велосипедами, шоломами тощо для проведення уроків з безпеки руху;
  • облаштування навчального інтерактивного майданчика з безпеки руху на території школи для проведення практичних занять із навчальних предметів та програм «Основи здоров’я», варіативного модуля «Велоспорт», курсу «Здоров’я, безпека та добробут» тощо.

У частині soft компоненту (освіта та промоція), автори ініціативи, зокрема, пропонують:

  • впроваджувати шкільні освітні програми з безпеки руху на велосипеді та використовувати сучасні навчальні матеріали для вчителів і учнів: наприклад, онлайн-платформу «Велосипедом до школи» та онлайн-курс «Як стати веломентором: усе про велосипед і безпеку руху»;
  • проводити освітні та промоційні заходи й практики на постійній основі: наприклад, велофестивалі з безпеки руху або всеукраїнський челендж «Велосипедний травень» тощо.

«У контексті відновлення та відбудови українських шкіл велосипедна інфраструктура стане елементом модернізації, інновацій та символом проєвропейських цінностей», — додали в U-Cycle.

За матеріалами U-Cycle

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Булінг у школі: що робити педагогам

Учні часто забувають про дисципліну та повагу до педагогів. Підготуйтеся до різних ситуацій. Адже булінг часто проявляється й у ставленні учнів до педагогів
32351

Яка структура 2024/2025 навчального року

Навчальний рік 2024–2025 стартує 2 вересня. Дізнайтеся, коли завершитися навчальний рік, яка його структура та на що звернути увагу в умовах війни
247951

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді