Національна стратегія інклюзивного навчання
У Міністерстві освіти і науки розробили Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та операційний план з її реалізації на 2024–2026 роки.
Нещодавно на засіданні Кабінету Міністрів України було підтримано відповідний акт.
Метою Національної стратегії є створення умов для доступу до якісної освіти кожного здобувача відповідно до його індивідуальних потреб та можливостей.

Корекційно-розвивальна робота — система заходів, що дає змогу своєчасно допомагати дітям з ООП. Її вибудовують, враховуючи порушення розвитку дитини. Кого залучати до команди психолого-педагогічного супроводу. Що брати до уваги під час складання індивідуальної програми розвитку дитини. Отримати зразок ІПД дитини з ООП
Зокрема, у стратегії йдеться про впровадження єдиної та ефективної державної системи для якісного інклюзивного навчання через:
- індивідуалізацію навчання з урахуванням здібностей і потреб кожного;
- сприяння соціальній інтеграції, толерантності та розуміння багатоманітності;
- розвиток потенціалу здобувачів для досягнення максимальних результатів;
- зменшення дискримінації в освітньому процесі;
- підтримку педагогів необхідними ресурсами для ефективного інклюзивного навчання;
- допомогу органам місцевого самоврядування у запровадженні політик інклюзії;
- забезпечення гнучкого переходу між закладами різних типів і рівнів освіти.
Окрім того, реалізація Плану заходів передбачає: вдосконалення системи моніторингу, підвищення якості послуг інклюзивно-ресурсних центрів, створення інклюзивного середовища у закладах освіти, їхнє ресурсне забезпечення та підвищення компетентностей педагогів.
Таким чином ухвалення Національної стратегії допоможе впровадити інклюзивний підхід і забезпечити рівним доступом до якісного навчання в Україні відповідно до найкращих практик.
За інформацією МОН