Діти за кордоном можуть навчатися за скороченими освітніми програмами від МОН

Для дітей за кордоном і подолання освітніх втрат МОН затвердило скорочені освітні програми

Освітні програми для дітей за кордоном

Як перевірити готовність педагогів до роботи влітку

У Міністерстві освіти і науки затвердили модифіковані (скорочені) освітні програми українознавчого компонента. До нього відносяться програми з української мови, української літератури, історії України та географії для закладів загальної середньої освіти.

Модифіковані програми можна використовувати для тих учнів, які пропустили навчання або тривалий час не вчилися за українськими освітніми програмами. Зокрема, діти за кордоном та ті, що вимушено перебувають на тимчасово окупованих територіях.

У скорочених програмах зміст сформовано так, щоб учні могли здобувати основні знання з визначених предметів, які допоможуть їм безперешкодно продовжувати навчання в українських школах.

«Нині майже 400 тисяч учнів перебувають за кордоном. Вони навчаються дистанційно, за сімейною або екстернатною формами в наших школах і водночас мають відвідувати школи в країнах перебування. Це може бути складним завданням для дитини. Тому вивчення українознавчих предметів за скороченою програмою допоможе школярам подолати освітні втрати без подвійного навантаження. Окрім цього, це важливий інструмент для збереження зв’язку з Україною», — зауважив заступник міністра освіти і науки Андрій Сташків.

Детальніше ознайомитися з програмами та методичними рекомендаціями до них можна за посиланням. Вони сформовані на основі модельних навчальних програм, рекомендованих міністерством, з української мови та української літератури для 5–7 класів, історії України для 5–6 класів, географії для 6–9 класів, навчальних програм із зазначених предметів для 8–11 класів, затверджених Міністерством освіти і науки України.

Окрім того, скорочені програми можна застосовувати у класах для надолуження освітніх втрат, орієнтованих на школярів 5–11 класів, які потребують додаткових занять, щоб опанувати матеріал з основних предметів та надолужити те, що учні пропустили через війну. Їх також можуть використовувати організації та установи, які займаються надолуженням освітніх втрат під час перебування дітей у таборах та/чи в недільних школах.

Вчителі, які організовують таке навчання, можуть адаптувати програми, з урахуванням потреб та інтересів учнівства.

Зазначимо: якщо учень або учениця перебуває за кордоном і навчається за скороченими програмами, то має право на зарахування оцінок з інших предметів, отриманих за кордоном.

Джерело: МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Підготовка до засідання педагогічної ради школи

Засідання педагогічної ради — важлива складова роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо її функції та особливості підготовки до засідань
43162

Відпустки – 2024: особливості надання

З 2022 року було введено норми щодо організації трудових відносин в умовах воєнного стану. Це стосувалося і відпусток. 2024 рік вніс свої корективи. Що залишилося сталим, а що зазнало змін – розбираємося у статті
143790

З чого починати цивільний захист у закладі освіти

Все частіше об’єктами уражень ворога стає цивільне населення. Убезпечити найвразливішу категорію – наших дітей – від ракетних атак, зберегти їх життя – ось найважливіше завдання педагогів. Що повинен робити кожен учасник освітнього процесу, хто керує цивільним захистом у навчальному закладі і як організувати цей процес – читаймо далі
86705

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді