Особливості впровадження профільної середньої освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Представники МОН взяли участь в онлайн-діалозі з громадами щодо реформи профільної середньої освіти

Реформа профільної середньої освіти

Формувальне оцінювання: способи та інструменти залучення учнів

7 травня на базі платформи «Освіта» Всеукраїнської асоціації об’єднаних територіальних громад відбувся онлайн-діалог заступника міністра освіти і науки Андрій Сташківа й експертів МОН з управлінцями освітою громад. 

До заходу долучилися понад 400 учасників. Вони взяли участь у заході, щоб отримати кваліфіковані відповіді на запитання щодо реформи профільної середньої освіти, до якої активно готуються на місцях. Адже планування мережі академічних ліцеїв потребує розуміння необхідності змін та узгодження з громадами.

Відомо, що головною метою реформи профільної середньої освіти є індивідуалізація освіти в старшій школі та наближення її до потреб кожного учня / учениці. Таким чином школярі зможуть обирати профіль навчання, курси та предмети, а школи проводитимуть якісну профорієнтаційну роботу. Відбудеться відокремлення старшої школи від базової — створення академічних ліцеїв.

Нині громади активно співпрацюють з обласними військовими адміністраціями для проєктування мереж академічних ліцеїв. Мережа має бути такою, щоб забезпечити широкий вибір профілів для учнів із сіл і маленьких міст. Це можуть бути або багатопрофільні ліцеї, або кілька ліцеїв із різними профілями на доступній відстані.

Уже в МОН розпочато роботу над пілотуванням профільної середньої освіти. Зокрема, 25 шкіл з усієї України першими розроблятимуть й апробуватимуть нові освітні моделі. З 2027 року в Україні вже повноцінно запрацює мережа академічних ліцеїв.

«Проєктування мережі закладів освіти в кожній області України та окремій громаді передбачає тісну співпрацю МОН, обласних військових адміністрацій, органів місцевого самоврядування та асоціацій органів місцевого самоврядування. Реформу профільної середньої освіти плануємо знизу вверх: спочатку аналізуємо перспективну та спроможну мережу академічних ліцеїв, професійних коледжів і закладів ФПО в кожній області, після чого внесемо необхідні зміни в законодавство та підзаконні акти. Тільки так зможемо врахувати всі виклики й винятки, з якими можуть стикнутися громади під час реалізації реформи», — зауважив Андрій Сташків. 

Тому для обговорення цілей реформи та специфіки її впровадження МОН ініцювало візити в регіони. З середини травня заплановано зустрічі з головами громад і керівниками органів управління освітою в регіонах, громадські обговорення та комунікації реформи на місцях.

Окрім того, протягом онлайн-зустрічі учасники отримали відповіді на інші питання щодо:

  • нового положення про атестацію та особливості підвищення кваліфікації вчителів;
  • правил організації дистанційного навчання у громадах із підвищеним рівнем небезпеки у зв’язку з воєнними діями;
  • вимоги щодо отримання субвенцій на облаштування укриттів, реконструкцію та оновлення харчоблоків у закладах загальної середньої освіти та оновлення мультимедійного та комп’ютерного обладнання в НУШ.

Джерело: МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Завершення 2024/2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти

Усе про завершення 2024/2025 навчального року: дати, оцінювання, документи та особливі випадки. МОН роз'яснює ключові питання для шкіл: визначення термінів, подолання освітніх втрат, переведення учнів, видача документів - зокрема за кордоном та з відзнакою, заохочення та оцінювання досягнень.
47920

Як оплачувати вчителям заміну уроків

У школах часто виникають ситуації, коли складно знайти вчителя, який може провести уроки замість колеги. Наприклад ситуація, коли вчитель фізики відмовляється заміняти уроки математики, чи вчитель літератури — уроки історії, і їм заміну оплачують не за 14 тарифним розрядом, а за 11-м, без надбавок за категорію, яку вони мають за своїм предметом. Як організувати та правильно оплатити заміну уроків — читайте у статті
120

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
159915

Обриси сучасного внутрішньошкільного контролю

Внутрішньошкільний контроль, моніторинг педагогічних процесів і явищ — ціла наука, а вміння успішно його здійснити — мистецтво. Не вдаючись у деталі, окреслимо основні моменти внутрішньошкільного контролю.
31571

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
59611

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді