Особливості впровадження профільної середньої освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Представники МОН взяли участь в онлайн-діалозі з громадами щодо реформи профільної середньої освіти

Реформа профільної середньої освіти

📊 Формувальне оцінювання: інструменти залучення учнів

7 травня на базі платформи «Освіта» Всеукраїнської асоціації об’єднаних територіальних громад відбувся онлайн-діалог заступника міністра освіти і науки Андрій Сташківа й експертів МОН з управлінцями освітою громад. 

До заходу долучилися понад 400 учасників. Вони взяли участь у заході, щоб отримати кваліфіковані відповіді на запитання щодо реформи профільної середньої освіти, до якої активно готуються на місцях. Адже планування мережі академічних ліцеїв потребує розуміння необхідності змін та узгодження з громадами.

Відомо, що головною метою реформи профільної середньої освіти є індивідуалізація освіти в старшій школі та наближення її до потреб кожного учня / учениці. Таким чином школярі зможуть обирати профіль навчання, курси та предмети, а школи проводитимуть якісну профорієнтаційну роботу. Відбудеться відокремлення старшої школи від базової — створення академічних ліцеїв.

Нині громади активно співпрацюють з обласними військовими адміністраціями для проєктування мереж академічних ліцеїв. Мережа має бути такою, щоб забезпечити широкий вибір профілів для учнів із сіл і маленьких міст. Це можуть бути або багатопрофільні ліцеї, або кілька ліцеїв із різними профілями на доступній відстані.

Уже в МОН розпочато роботу над пілотуванням профільної середньої освіти. Зокрема, 25 шкіл з усієї України першими розроблятимуть й апробуватимуть нові освітні моделі. З 2027 року в Україні вже повноцінно запрацює мережа академічних ліцеїв.

«Проєктування мережі закладів освіти в кожній області України та окремій громаді передбачає тісну співпрацю МОН, обласних військових адміністрацій, органів місцевого самоврядування та асоціацій органів місцевого самоврядування. Реформу профільної середньої освіти плануємо знизу вверх: спочатку аналізуємо перспективну та спроможну мережу академічних ліцеїв, професійних коледжів і закладів ФПО в кожній області, після чого внесемо необхідні зміни в законодавство та підзаконні акти. Тільки так зможемо врахувати всі виклики й винятки, з якими можуть стикнутися громади під час реалізації реформи», — зауважив Андрій Сташків. 

Тому для обговорення цілей реформи та специфіки її впровадження МОН ініцювало візити в регіони. З середини травня заплановано зустрічі з головами громад і керівниками органів управління освітою в регіонах, громадські обговорення та комунікації реформи на місцях.

Окрім того, протягом онлайн-зустрічі учасники отримали відповіді на інші питання щодо:

  • нового положення про атестацію та особливості підвищення кваліфікації вчителів;
  • правил організації дистанційного навчання у громадах із підвищеним рівнем небезпеки у зв’язку з воєнними діями;
  • вимоги щодо отримання субвенцій на облаштування укриттів, реконструкцію та оновлення харчоблоків у закладах загальної середньої освіти та оновлення мультимедійного та комп’ютерного обладнання в НУШ.

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
244

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54157

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
720

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110955

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді