В Україні можуть запровадити ЗНО з мов національних меншин

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

МОН розгляне питання про проведення ЗНО з мов нацменшин

ЗНО з мов національних меншин

Експертиза цінності документів: як провести

У Міністерстві освіти і науки розглянуть можливість запровадження зовнішнього незалежного оцінювання з мов національних меншин, які є мовами Європейського Союзу. Відповідне питання опрацює спеціально створена робоча група.

Таку інформацію зазначено в Наказі МОН, детальніше з яким можна ознайомитися в прикріпленому документі. 

Відповідна ініціатива спрямована на виконання пункту 2.4 «Дорожньої карти щодо створення умов для підвищення якості навчання державною мовою та мовами корінних народів і національних меншин (спільнот) у ЗЗСО України на 2023-2027 роки».

Зокрема, у МОН врахували листи Закарпатського угорськомовного педагогічного товариства та Ради представників громадських об’єднань корінних народів, національних меншин України.

До складу робочої групи увійшли:

  • представники МОН;
  • фахівці Українського центру оцінювання якості освіти;
  • представники громадських організацій та об’єднань корінних народів і національних меншин.

Під час роботи над питанням фахівці розглянуть можливість запровадження в Україні для випускників і випускниць закладів освіти, у яких навчання відбувається мовами корінних народів і національних меншин (спільнот), спеціального ЗНО. Утім, тестування пропонують проводити лише з мов, які є офіційними мовами ЄС, наприклад, угорської чи румунської. 

Свої пропозиції робоча група має подати Директорату шкільної освіти до 1 червня 2024 року.

За інформацією НУШ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1686

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
304

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54219

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
770

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
111070

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді