Для ефективності реформи старшої школи діти повинні починати навчатися з 3–5 років

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

«Відлік починається із 3,4,5 років»: ексочільник УЦОЯО висловився про реформу старшої школи

Реформа старшої школи

Демотивованість учня: ознаки та рекомендації

Випускники не повинні закінчувати школу у майже 19 років. Якщо вже й втілювати у життя реформу старшої школи, то додати один рік потрібно «знизу».

Таку тезу висловив ексочільник Українського центру оцінювання якості освіти та доктор педагогічних наук Ігор Лікарчук.

Як він зауважив, у країнах Європи діє 12-річна система освіти. Проте навчання дітей починається уже з 3–5 років.

Зокрема якість освіти залежить від мотивації здобувати якісні знання. Також важливим чинником є продуктивна робота вчителя.

«Ми чи не єдина країна в Європі, в якій немає 12-річки. Але при цьому сором'язливо мовчимо, що в інших країнах відлік 12 років розпочинається із 3,4,5 років. Щоб випускники не закінчували 12-річку в дітородному віці», — зазначив ексочільник УЦОЯО.

Він також нагадав, що свого часу також наполягав на тому, аби діти йшли до школи на рік швидше, ніж є зараз.

«Це також дуже важливий мотиваційний чинник: чи варто дитину віддавати до школи, яку вона закінчить майже у 19 років», — акцентував Ігор Лікарчук.

За інформацією OBOZ.UA

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1685

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
303

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54219

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
767

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
111068

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді