«Відлік починається із 3,4,5 років»: ексочільник УЦОЯО висловився про реформу старшої школи

Демотивованість учня: ознаки та рекомендації
Випускники не повинні закінчувати школу у майже 19 років. Якщо вже й втілювати у життя реформу старшої школи, то додати один рік потрібно «знизу».
Таку тезу висловив ексочільник Українського центру оцінювання якості освіти та доктор педагогічних наук Ігор Лікарчук.
Як він зауважив, у країнах Європи діє 12-річна система освіти. Проте навчання дітей починається уже з 3–5 років.
Зокрема якість освіти залежить від мотивації здобувати якісні знання. Також важливим чинником є продуктивна робота вчителя.
«Ми чи не єдина країна в Європі, в якій немає 12-річки. Але при цьому сором'язливо мовчимо, що в інших країнах відлік 12 років розпочинається із 3,4,5 років. Щоб випускники не закінчували 12-річку в дітородному віці», — зазначив ексочільник УЦОЯО.
Він також нагадав, що свого часу також наполягав на тому, аби діти йшли до школи на рік швидше, ніж є зараз.
«Це також дуже важливий мотиваційний чинник: чи варто дитину віддавати до школи, яку вона закінчить майже у 19 років», — акцентував Ігор Лікарчук.
За інформацією OBOZ.UA
Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
В Україні розпочалася реформа профільної освіти, яка відбувається у кілька етапів. Що вона передбачає і до яких змін маємо бути готові — далі у статті
У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.