В Україні стартувала програма соціально-емоційного навчання «Зерна»

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

МОН і The LEGO Foundation розпочинають програму соціально-емоційного навчання «Зерна»

Програма соціально-емоційного навчання «Зерна»

Як впоратися з емоційними складнощами: поради

У березні 2024 року в межах меморандуму про взаєморозуміння між МОН і the LEGO Foundation розпочався пілотний проєкт з імплементації програми соціально-емоційного навчання «Зерна». Цей проєкт реалізовується за підтримки Лабораторії з екологічних підходів до соціально-емоційного навчання (EASEL Lab) Гарвардської вищої школи освіти.

Як зазначили в Міністерстві освіти і науки, «Зерна» — науково обґрунтована програма, яку розробили фахівці Гарвардського університету на основі аналізу понад 50 ефективних програм соціально-емоційного навчання. Активності програми розроблено у форматі простих і гнучких ігор, практик і вправ, які легко інтегрувати в освітній процес без додаткових ресурсів.

У період з березня по серпень 2024 року програму «Зерна» пілотуватимуть у початковій школі та 5–6 класах у 10 закладах загальної середньої освіти Вінницької, Дніпропетровської, Львівської, Миколаївської та Черкаської областей. Вчителі цих шкіл пройшли навчання від команди розробників програми, тренерів The LEGO Foundation та отримали необхідні методичні та ресурсні матеріали.

«Такі програми, як «Зерна», особливо важливі сьогодні. Вони допомагають зміцнити психологічну стійкість дітей і створити сприятливе середовище для розвитку їхніх соціальних та емоційних навичок», — зауважив заступник міністра освіти і науки Андрій Сташків.

З вересня 2024 року проєкт розширюватиметься на національному рівні, що поступово охопить заклади дошкільної та загальної середньої освіти в партнерстві з інститутами післядипломної педагогічної освіти. Реалізація ініціативи триватиме впродовж 2024–2026 років і передбачатиме проведення наукових і моніторингових досліджень.

Наразі програму «Зерна» застосовують у 12 країнах: США, Канаді, Бразилії, Аргентині, Чилі та Естонії, а цьогоріч до цієї спільноти долучиться й Україна .

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
192

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110596

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11637

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17763

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді