Цьогоріч в Україні проходитиме пілотний етап дослідження PISA-2025

Цьогоріч в Україні відбудеться пілотний етап міжнародного дослідження якості освіти PISA-2025

Проведення пілотного етапу дослідження PISA-2025

Атестаційні листи: алгоритм роботи

2025 року Україна вже втретє долучиться до основного етапу дев’ятого циклу міжнародного дослідження якості освіти PISA (далі — PISA-2025). Раніше наша держава брала участь у PISA-2018 і PISA-2022. 

Насамперед дослідження спрямовано на оцінювання здатності 15-річного учнівства застосовувати знання й уміння з читання, математики та природничо-наукових дисциплін у реальних життєвих контекстах. Цьогоріч планується проведення пілотного етапу PISA-2025 з метою апробації інструментів та процедур освітнього моніторингу.

Цей етап дослідження відбуватиметься з 8 квітня до 6 травня на репрезентативній вибірці закладів загальної середньої, професійної, фахової передвищої та вищої освіти, де навчаються 15-річні учні.

Наказом затверджено перелік можливих закладів-учасників (перелік конфіденційний згідно з вимогами PISA), однак Український центр оцінювання якості освіти спільно з Інститутом освітньої аналітики відповідно до вимог, визначених міжнародною агенцією з формування вибірки «Westat», сформують остаточний перелік.

Участь у пілотному етапі візьмуть майже 2500 учнів та студентів, вибраних з різних закладів. Учасники пілотного етапу проходитимуть оцінювання з трьох галузей, як і в основному етапі дослідження: читання, математики та природничо-наукових дисциплін. Особливий акцент буде зроблено на природничо-наукових предметах, що відображає провідну галузь PISA-2025.

Тестовий інструментарій для оцінювання знань і вмінь учнів і учениць матиме три особливості.

Перша стосується природничо-наукових дисциплін: інструментарій оцінювання розробили відповідно до оновленого рамкового документа, який відображає зміни в розумінні завдань шкільної природничо-наукової освіти в сучасному світі.

Друга особливість полягає в тому, що в межах пілотного етапу апробують інструментарій для оцінювання спроможності 15-річних використовувати цифрові інструменти для досягнення певних життєвих цілей, адже інноваційною галуззю поточного циклу дослідження є навчання в цифровому світі (Learning in the Digital World, LWD).

Під час цього оцінювання учні працюватимуть над двома 30-хвилинними модулями. Кожен модуль складатиметься з таких трьох частин:

  • «Демонстрація» (учасники мають виконати кілька завдань із вибором відповіді, щоб показати, що вони вже знають);
  • «Тренування» (потрібно використати цифрові інструменти для вивчення і розв’язання простих інтерактивних завдань);
  • «Застосування» (учасники мають показати здатність використовувати щойно набутий досвід для розв’язання складніших завдань із використанням цифрових інструментів).

Третя особливість полягає в апробації тестових матеріалів додаткової опції PISA-2025 — тестування з іноземної мови.

Оцінювання іноземної мови передбачатиме моніторинг здатності підлітків читати англомовні тексти, сприймати інформацію на слух (аудіювання) і зв’язно висловлюватися в усній формі на запропоновану тему. У межах пілотного етапу в закладах освіти, які потраплять до вибірки, буде обрано по 9 учнів, які проходитимуть цей тест.

Україна є однією з 22 країн, які пілотують інструменти оцінювання з англійської мови, зокрема завдяки підтримці Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ). Участь в апробації цих інструментів стає актуальною, враховуючи нещодавнє ухвалення Верховною Радою України законопроєкту № 9432 «Про застосування англійської мови в Україні», що визначає стратегічний підхід до вивчення англійської мови в українській освіті.

За матеріалами МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

На жаль, у сучасній школі все частіше звучить слово «булінг». На це явище жаліються учні та батьки з боку вчителів, вчителі з боку батьків та школярів. Але нерідко явище цькування окремих працівників спостерігається і у самому педагогічному колективі – між колегами та з боку адміністрації. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті.
4947

Цифровізація української освіти: реалізація, проблеми і перспективи

Через необхідність дистанційного навчання актуальним і перспективним напрямом розвитку вітчизняної системи освіти стала її цифровізація. Що вона передбачає, з якими проблемами зіткнулись розробники Національної платформи цифрової освіти, що чекає педагогів і здобувачів освіти в перспективі – у нашій статті
10377

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді