Як змінилося робоче навантаження вчителів у період війни?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

44% вчителів відзначають збільшення робочого навантаження — результати дослідження savED

Зміни робочого навантаження вчителів

Атестаційний лист: як оформити

Благодійний фонд savED протягом 2022-2023 навчального року провів дослідження «Війна та освіта. Два роки повномасштабного вторгнення». 10 лютого 2024 організація оприлюднила результати моніторингу.

До опитування долучилися 1141 педагог, 146 представників громад та 64 представники органів місцевого самоврядування зі 120 шкіл України. Вчителів запитували, як змінилися їхні виклики та робоче навантаження у порівнянні з періодом до повномасштабного вторгнення.

Відповідно до результатів опитування:

  • 44% вчителів і 46% представників адміністрацій розповіли, що робоче навантаження зросло;
  • 44 та 48% відповідно зазначили, що нічого не змінилося;
  • натомість 12% вчителів і 5% представників адміністрації озвучили, що зараз роботи поменшало.

«Найімовірніше, це ті школи, які постраждали від обстрілів та зараз функціонують в онлайн-форматі, де зменшилася кількість паперової роботи», — зауважила директорка Благодійного фонду savED Оленка Северенчук.

Основними чинниками збільшення навантаження було названо збільшення часу на підготовку до уроків у змішаному та дистанційному форматах, необхідність виділяти час на психоемоційну підтримку учнів та налаштування їх на навчальний процес. Зокрема додаткове навантаження виникає через безпекові виклики. Водночас вчителі акцентували на зниженні власної продуктивності через психоемоційний стан.

На запитання, якої підтримки та допомоги потребують найбільше, 75% вчителів і 83% представників адміністрацій зазначили підвищення заробітної плати.

Окрім того, 43% вчителів потребують технічної підтримки, а на думку адміністрації, така підтримка необхідна для 65% педагогів. За словами Оленки Северенчук, це вказує, що отримання техніки та гаджетів залишається актуальним питанням для шкіл.

Потребу у методичній підтримці відчувають 17% педагогів і 29% представників адміністрації.

Також вчителі наголосили, що потребують психологічної підтримки:

  • для 41% освітян ключовим джерелом такої підтримки є рідні, близькі та друзі;
  • 30% можуть звернутися до психолога у своєму закладі освіти;
  • 7% отримують допомогу в безплатних психологів.
  • 5% мають постійні зустрічі з психологами, психотерапевтами, до яких звертаються особисто;
  • 37% озвучили, що психологічної підтримки не потребують.

За матеріалами НУШ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4918

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
100164

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22688

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді