Як змінилося робоче навантаження вчителів у період війни?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

44% вчителів відзначають збільшення робочого навантаження — результати дослідження savED

Зміни робочого навантаження вчителів

Атестаційний лист: як оформити

Благодійний фонд savED протягом 2022-2023 навчального року провів дослідження «Війна та освіта. Два роки повномасштабного вторгнення». 10 лютого 2024 організація оприлюднила результати моніторингу.

До опитування долучилися 1141 педагог, 146 представників громад та 64 представники органів місцевого самоврядування зі 120 шкіл України. Вчителів запитували, як змінилися їхні виклики та робоче навантаження у порівнянні з періодом до повномасштабного вторгнення.

Відповідно до результатів опитування:

  • 44% вчителів і 46% представників адміністрацій розповіли, що робоче навантаження зросло;
  • 44 та 48% відповідно зазначили, що нічого не змінилося;
  • натомість 12% вчителів і 5% представників адміністрації озвучили, що зараз роботи поменшало.

«Найімовірніше, це ті школи, які постраждали від обстрілів та зараз функціонують в онлайн-форматі, де зменшилася кількість паперової роботи», — зауважила директорка Благодійного фонду savED Оленка Северенчук.

Основними чинниками збільшення навантаження було названо збільшення часу на підготовку до уроків у змішаному та дистанційному форматах, необхідність виділяти час на психоемоційну підтримку учнів та налаштування їх на навчальний процес. Зокрема додаткове навантаження виникає через безпекові виклики. Водночас вчителі акцентували на зниженні власної продуктивності через психоемоційний стан.

На запитання, якої підтримки та допомоги потребують найбільше, 75% вчителів і 83% представників адміністрацій зазначили підвищення заробітної плати.

Окрім того, 43% вчителів потребують технічної підтримки, а на думку адміністрації, така підтримка необхідна для 65% педагогів. За словами Оленки Северенчук, це вказує, що отримання техніки та гаджетів залишається актуальним питанням для шкіл.

Потребу у методичній підтримці відчувають 17% педагогів і 29% представників адміністрації.

Також вчителі наголосили, що потребують психологічної підтримки:

  • для 41% освітян ключовим джерелом такої підтримки є рідні, близькі та друзі;
  • 30% можуть звернутися до психолога у своєму закладі освіти;
  • 7% отримують допомогу в безплатних психологів.
  • 5% мають постійні зустрічі з психологами, психотерапевтами, до яких звертаються особисто;
  • 37% озвучили, що психологічної підтримки не потребують.

За матеріалами НУШ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
2996

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81908

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
77410

Вносимо зміни до наказів, виданих у закладі освіти

Існує чимало обставин, у зв’язку з якими необхідно вносити зміни до розпорядчих документів: законодавчі новації, кадрові ротації, оптимізація освітнього процесу тощо. Як призупинити дію виданого наказу або змінити його окремі пункти? Пропонуємо ознайомитися з особливостями внесення змін до наказів та їх документального оформлення
53943

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19222

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді