Як змінилося робоче навантаження вчителів у період війни?

44% вчителів відзначають збільшення робочого навантаження — результати дослідження savED

Зміни робочого навантаження вчителів

Атестаційні листи: алгоритм роботи

Благодійний фонд savED протягом 2022-2023 навчального року провів дослідження «Війна та освіта. Два роки повномасштабного вторгнення». 10 лютого 2024 організація оприлюднила результати моніторингу.

До опитування долучилися 1141 педагог, 146 представників громад та 64 представники органів місцевого самоврядування зі 120 шкіл України. Вчителів запитували, як змінилися їхні виклики та робоче навантаження у порівнянні з періодом до повномасштабного вторгнення.

Відповідно до результатів опитування:

  • 44% вчителів і 46% представників адміністрацій розповіли, що робоче навантаження зросло;
  • 44 та 48% відповідно зазначили, що нічого не змінилося;
  • натомість 12% вчителів і 5% представників адміністрації озвучили, що зараз роботи поменшало.

«Найімовірніше, це ті школи, які постраждали від обстрілів та зараз функціонують в онлайн-форматі, де зменшилася кількість паперової роботи», — зауважила директорка Благодійного фонду savED Оленка Северенчук.

Основними чинниками збільшення навантаження було названо збільшення часу на підготовку до уроків у змішаному та дистанційному форматах, необхідність виділяти час на психоемоційну підтримку учнів та налаштування їх на навчальний процес. Зокрема додаткове навантаження виникає через безпекові виклики. Водночас вчителі акцентували на зниженні власної продуктивності через психоемоційний стан.

На запитання, якої підтримки та допомоги потребують найбільше, 75% вчителів і 83% представників адміністрацій зазначили підвищення заробітної плати.

Окрім того, 43% вчителів потребують технічної підтримки, а на думку адміністрації, така підтримка необхідна для 65% педагогів. За словами Оленки Северенчук, це вказує, що отримання техніки та гаджетів залишається актуальним питанням для шкіл.

Потребу у методичній підтримці відчувають 17% педагогів і 29% представників адміністрації.

Також вчителі наголосили, що потребують психологічної підтримки:

  • для 41% освітян ключовим джерелом такої підтримки є рідні, близькі та друзі;
  • 30% можуть звернутися до психолога у своєму закладі освіти;
  • 7% отримують допомогу в безплатних психологів.
  • 5% мають постійні зустрічі з психологами, психотерапевтами, до яких звертаються особисто;
  • 37% озвучили, що психологічної підтримки не потребують.

За матеріалами НУШ

Центральна частина статичний блок 1

Статті за темою

Усі статті за темою

Прийом до перших класів у 2024 році

Які документи потрібні для зарахування дітей до перших класів? Як підтвердити право на першочергове зарахування в перший клас?
60917

Який вплив мають батьки на освітній процес

Чи можуть батьки втручатися в навчальну програму чи вимагати від учителів інших методик? Як бути вчителеві, якщо він зіткнувся з батьками, які не достатньо обізнані з особливостями навчального процесу, але хочуть активного на нього впливати?
13218

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді