Українські підручники повинні мати більше практичної складової та життєвих завдань

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У підручниках потрібно збільшувати кількість завдань з фокусом на реальне застосування, а не абстрактні категорії

Оновлення складової підручників

Демотивованість учня: ознаки та рекомендації

В українських шкільних підручниках і посібниках варто збільшити практичну складову, тобто кількість завдань, які будуть пов’язані з реальним життям і знадобляться дітям і підліткам у майбутньому. Натомість розвантажити програму можна, прибравши деякі теми, які не визначають майбутній поступ дитини.

Такі аспекти зазначила очільниця Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко.

У 2022 році Україна вдруге стала учасницею міжнародного дослідження якості освіти PISA. Відповідно до результатів тестування, 41% українських 15-річних підлітків не мають базового рівня читацької грамотності, а 42% — не досягли базового рівня грамотності з математики.

За словами керівниці УЦОЯО, для покращення цих показників, необхідно змінити підхід до створення підручників і посібників, адже наразі там або взагалі немає завдань прикладного змісту або їх недостатньо.

Нині багато українських учителів уже застосовують проблемно-пошукові методи під час навчання учнів і учениць. Відповідно до такого формату, діти не просто вчать матеріал, а самостійно шукають відповіді на питання, які стосуються тексту чи завдання, а потім в класі відбувається узагальнення й обговорення.

«Ще краще, аби цей матеріал школярі могли відтворити в житті, провести якийсь експеримент, процес, щось, де це можна застосувати», — зауважила очільниця Центру.

Проте, зважаючи на пандемію Covid-19 і повномасштабну війну в Україні, не в усіх предметах є можливість приділяти цьому багато часу. Тому виникає ситуація, коли за маленьку кількість годин учням необхідно вивчити великі обсяги навчального матеріалу й тоді, звісно, «на ці проблемні пошуки просто може не вистачати часу».

«Одна з порад або міжнародних рекомендацій — це розвантаження змісту шляхом того, що ми просто заберемо з освітньої програми деякі теми, які не визначають майбутній поступ дитини», — акцентувала Тетяна Вакуленко.

На її думку, завдяки цьому школярі «знатимуть менше в широкому аспекті, але краще розумітимуть те, що вивчається».

Подібну стратегію мають багато закладів освіти за кордоном, зокрема в Європі. батьки українських підлітків і дітей, які зараз перебувають за кордоном, часто наголошують на значно глибшій освітній програмі в Україні, вважаючи це перевагою.

«Ми, дійсно, значно ширше, значно більше тем встигаємо вивчити за шкільний курс. Але чи гарантуємо ми засвоєння цих тем, чи ми формально гарантуємо те, що ми ці теми пройшли», — наголосила керівниця УЦОЯО.

За інформацією Укрінформ

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168933

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71929

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8137

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35114

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді