Експертиза цінності документів: як провести
Згідно з рішенням журі SSEP, команда Сколівського ЗЗСО І–III ст. № 2 в партнерстві з командою онлайн-школи SchoolToGo стали переможцями Всеукраїнського конкурсу шкільних космічних експериментів SSEP, який проходив із вересня до грудня 2023-го.
SSEP (Student Spaceflight Experiments Program) — комплексна програма з розвитку наукової та STEAM-освіти. Учасники цієї програми можуть відправити мінілабораторії з дослідження мікрогравітації на Міжнародну космічну станцію (МКС) кораблем «SpaceX Dragon» із космічного центру Кеннеді NASA у штаті Флорида, США.
Мала академія наук координує цей проєкт і долучилася до Student Spaceflight Experiments Program ще в 2021-му, тому проводить конкурс уже втретє.
Цьогоріч проєкт українських учнів називається «Одержання гідрогелів біомедичного призначення в умовах мікрогравітації». Команду зацікавили такі речовини, як гідрогелі, зокрема інформація в ЗМІ про використання гідрогелів медиками на фронті.
Практичні рекомендації, щоб швидко опанувати тонкощі організації роботи педагогів над освітніми стартапами вдитячому садку.
«Ми дізналися про відкриття вчених-хіміків Львівської політехніки, які запатентували унікальний спосіб одержання гідрогелю. Такі гідрогелі складаються з ланцюгів органічної природи, які зв'язані між собою фізичними та хімічними взаємодіями. Ланцюги утворюють сітку, в отворах якої знаходиться вода чи інші гідрофільні речовини. Ці речовини мають властивість поглинати інші водорозчинні речовини та утворювати плівку, тому їх уже застосовують у різних галузях на Землі», — розповіли учасники проєкту.
Зокрема, гідрогелі в космічних умовах можуть виконувати функції систем контрольованого виділення ліків, субстрату для вирощування клітин чи рослин, осушувачів, гідрогелевих мембран, давачів вологи, а також можуть припиняти кровотечі, загоювати рани.
Наразі школярі проводять дослідження в лабораторії та готують зразки для мінілабораторії з дослідження мікрогравітації, які згодом відправлять на Міжнародну космічну станцію (МКС).
Джерело: МОН