Оновлено стандарт вищої освіти щодо безбар’єрного середовища

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Безбарʼєрність — змінено стандарти вищої освіти

Безбар’єрне середовище в закладі вищої освіти

📝 Нова Інструкція з діловодства в ЗДО

Нині питання безбар’єрності є не лише питанням комфорту, але й ключовим елементом державної політики в Україні. Проблеми, пов'язані з фізичними, громадянськими, освітніми та економічними бар'єрами, обмежують можливості мільйонів українців. 

Саме тому уряд планує впровадити стратегію в напрямі освітньої безбар’єрності з очікуваними результатами, а також створити рівні можливості та вільний доступ до освіти протягом життя для всіх верств населення. Безбар’єрною має стати вся країна. Усі її опції — кар’єрні, навчальні, побутові розважальні.

Згідно з наказами Міністерства освіти і науки України від 29.12.2023 № 1583 та від 26.01.2024 № 96 внесено зміни до стандартів перших курсів вищої освіти, які почнуть працювати з нової вступної кампанії 2024 року. Ці зміни внесені науково-методичними комісіями та мають намір зробити вищу освіту більш доступною та безбар'єрною. 

Таким чином до освітніх програм підготовки фахівців за спеціальностями «053 Психологія» та «225 Медична психологія» додано тепер вивчення методик надання психологічної допомоги особам, які отримали психологічну травму внаслідок війни:

  • Підготовка фахівців спеціальності «225 Медична психологія» передбачатиме психологічну реабілітацію та психотерапію для пацієнтів, хто отримав психологічну травму внаслідок війни.
  • Стандарт «053 Психологія» доповнено спеціальною компетентністю в частині здатності організовувати та надавати психологічну індивідуальну та групову допомогу, зокрема й особам, які отримали психологічні травми внаслідок війни.

Окрім того, оновлено освітні програми за спеціальностями «191 Архітектура та містобудування» та «192 Будівництво та цивільна інженерія», у галузі знань «19 Архітектура та будівництво». Підготовка таких фахівців передбачатиме спеціальні (фахові компетентності), а саме створення безбар’єрного архітектурно-будівельного середовища.

За інформацією МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
3343

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81962

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
77570

Вносимо зміни до наказів, виданих у закладі освіти

Існує чимало обставин, у зв’язку з якими необхідно вносити зміни до розпорядчих документів: законодавчі новації, кадрові ротації, оптимізація освітнього процесу тощо. Як призупинити дію виданого наказу або змінити його окремі пункти? Пропонуємо ознайомитися з особливостями внесення змін до наказів та їх документального оформлення
54028

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19275

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді