УІРО працює над оновленням професійного стандарту вчителя

В Україні планують оновити професійний стандарт учителя

Професійний стандарт вчителя

Формувальне оцінювання: способи та інструменти залучення учнів

В Україні мають намір оновити професійний стандарт вчителя. Відповідні зміни пов'язані з новими методичними рекомендаціями Національного агентства кваліфікацій.

Насамперед у рекомендаціях передбачено, що до професійного стандарту буде додано два аспекти. 

Таку інформацію зазначила директорка Українського інституту розвитку освіти Наталія Софій.

Передбачено, що будуть змінені наступні аспекти:

  • комунікація — як її здійснювати, між ким, коли вчитель/-ка виконує ті чи ті функції;
  • автономія — показати, наскільки вчитель / -ка може здійснювати цю функцію самостійно чи за чиєїсь підтримки.

Громадське обговорення оновленого стандарту планують провести на початку 2024 року.

«Старт розробки чинного професійного стандарту відбувся у 2019 році. Затвердили його у 2020. Оскільки це був перший професійний стандарт, пов'язаний із реформою НУШ, ми намагалися використовувати в ньому багато прикладів і пояснень», — зауважила керівниця УІРО Наталя Софій.

Окрім того, вона акцентувала, що додатково буде підготовлено навчально-методичний пакет. Він має роз'яснювати компетентності, надавати вчителям практичні інструменти, які допоможуть використовувати текст стандарту на практиці.

Зокрема, це можуть бути

  • анкети для самооцінювання;
  • шаблони чи матеріали, які допоможуть вчительці/-еві після самооцінювання скласти план професійного розвитку;
  • поради, як можна використовувати результати самооцінювання, наприклад, директорами шкіл.

Джерело: 24tv

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

На жаль, у сучасній школі все частіше звучить слово «булінг». На це явище жаліються учні та батьки з боку вчителів, вчителі з боку батьків та школярів. Але нерідко явище цькування окремих працівників спостерігається і у самому педагогічному колективі – між колегами та з боку адміністрації. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті.
4933

Цифровізація української освіти: реалізація, проблеми і перспективи

Через необхідність дистанційного навчання актуальним і перспективним напрямом розвитку вітчизняної системи освіти стала її цифровізація. Що вона передбачає, з якими проблемами зіткнулись розробники Національної платформи цифрової освіти, що чекає педагогів і здобувачів освіти в перспективі – у нашій статті
10347

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді