УІРО працює над оновленням професійного стандарту вчителя

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

В Україні планують оновити професійний стандарт учителя

Професійний стандарт вчителя

📊 Формувальне оцінювання: інструменти залучення учнів

В Україні мають намір оновити професійний стандарт вчителя. Відповідні зміни пов'язані з новими методичними рекомендаціями Національного агентства кваліфікацій.

Насамперед у рекомендаціях передбачено, що до професійного стандарту буде додано два аспекти. 

Таку інформацію зазначила директорка Українського інституту розвитку освіти Наталія Софій.

Передбачено, що будуть змінені наступні аспекти:

  • комунікація — як її здійснювати, між ким, коли вчитель/-ка виконує ті чи ті функції;
  • автономія — показати, наскільки вчитель / -ка може здійснювати цю функцію самостійно чи за чиєїсь підтримки.

Громадське обговорення оновленого стандарту планують провести на початку 2024 року.

«Старт розробки чинного професійного стандарту відбувся у 2019 році. Затвердили його у 2020. Оскільки це був перший професійний стандарт, пов'язаний із реформою НУШ, ми намагалися використовувати в ньому багато прикладів і пояснень», — зауважила керівниця УІРО Наталя Софій.

Окрім того, вона акцентувала, що додатково буде підготовлено навчально-методичний пакет. Він має роз'яснювати компетентності, надавати вчителям практичні інструменти, які допоможуть використовувати текст стандарту на практиці.

Зокрема, це можуть бути

  • анкети для самооцінювання;
  • шаблони чи матеріали, які допоможуть вчительці/-еві після самооцінювання скласти план професійного розвитку;
  • поради, як можна використовувати результати самооцінювання, наприклад, директорами шкіл.

Джерело: 24tv

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
111

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110480

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11613

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17720

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді