УІРО працює над оновленням професійного стандарту вчителя

В Україні планують оновити професійний стандарт учителя

Професійний стандарт вчителя

Формувальне оцінювання: способи та інструменти залучення учнів

В Україні мають намір оновити професійний стандарт вчителя. Відповідні зміни пов'язані з новими методичними рекомендаціями Національного агентства кваліфікацій.

Насамперед у рекомендаціях передбачено, що до професійного стандарту буде додано два аспекти. 

Таку інформацію зазначила директорка Українського інституту розвитку освіти Наталія Софій.

Передбачено, що будуть змінені наступні аспекти:

  • комунікація — як її здійснювати, між ким, коли вчитель/-ка виконує ті чи ті функції;
  • автономія — показати, наскільки вчитель / -ка може здійснювати цю функцію самостійно чи за чиєїсь підтримки.

Громадське обговорення оновленого стандарту планують провести на початку 2024 року.

«Старт розробки чинного професійного стандарту відбувся у 2019 році. Затвердили його у 2020. Оскільки це був перший професійний стандарт, пов'язаний із реформою НУШ, ми намагалися використовувати в ньому багато прикладів і пояснень», — зауважила керівниця УІРО Наталя Софій.

Окрім того, вона акцентувала, що додатково буде підготовлено навчально-методичний пакет. Він має роз'яснювати компетентності, надавати вчителям практичні інструменти, які допоможуть використовувати текст стандарту на практиці.

Зокрема, це можуть бути

  • анкети для самооцінювання;
  • шаблони чи матеріали, які допоможуть вчительці/-еві після самооцінювання скласти план професійного розвитку;
  • поради, як можна використовувати результати самооцінювання, наприклад, директорами шкіл.

Джерело: 24tv

Педрада. Телеграм. Новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
78566

Шкільна служба медіації: як організувати

Шкільна служба порозуміння (медіації) допомагає владнати конфлікти між учасниками освітнього процесу, формує психологічно безпечний простір у закладі освіти та захищає інтереси дітей. Розглянемо, що таке медіація, хто входить до складу цієї служби та як організувати її роботу.
304

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді